Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Recent Santa Cruz a lansat o serie nouă de biciclete cu cadre dintr-un carbon mai accesibil, iar alte noutăţi au fost puţin lăsate la o parte. Cum a fost şi cazul acestui hardtail adus la zi, Santa Cruz Chameleon. Fiind un vechi favorit al pasionaţilor de hardtail nu multe s-au schimbat la noul model. Cu excepţia roţilor care sunt acum de 27,5 inch.
Pentru acest an Chameleon va fi disponibil în două variante de culori – albastru închis cu portocaliu şi negru metalizat cu nuanţe de verde deschis. Geometria modelului curent Chameleon a fost construită un jurul unei furci care oferea un unghi head angle (HA) de 68°. Noul Chameleon este disponibil doar cu furcă de 130mm care imprimă un unghi de 67,3°. Acest lucru îi oferă un HA static similar cu modelul Santa Cruz Bronson cu furcă de 150mm (67,3° vs 67°).
Furca vine în culori asortate cu cadrul. Cadrul oferă opţiuni pentru rutare internă sau externă pentru tije de şa reglabile. Ghidonul are o lăţime de 740mm. Spre deosebire de dotarea tradiţională pe care Santa Cruz o oferea în materie de anvelope prin modelul High Roller, Chameleon vine dotat pe spate cu Maxxis Ardent. Rezultatul se traduce prin câteva grame în minus la bicicletă, viteză de rulare mai mare ne sacrificând mult din aderenţă.
[vimeo id=”51715995″ width=”600″ height=”350″]Cadrul este aerisit şi chiar şi cu anvelope generoase de 2,25” ţevile chain şi seatstay lasă mult spaţiu de manevră. Aproape că ai putea instala o anvelopă tip „fat”. Noul 27,5 permite, în continuare, dropout-uri detaşabile pentru transformarea bicicletei din single speed în „multi” speed. În plus ţevile chainstays au rămas la aceeaşi lungime scurtă de 16,5 inch. Bicicleta va fi disponibilă în 4 variante de mărimi de cadru, de la S la XL.
Bicicleta vine stock în două variante de echipări. Top-ul „R” va costa 2.399 $ şi va dispune de furcă Pike RC, transmisie SLX, frâne Deore şi angrenaj Sram 2x. Modelul entry va fi varianta „D”, va costa 1.799$ şi va dispune de furcă Rockshox Sector Gold RL, frâne Sram DB1 şi schimbător SLX.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.