Acum citesti
Bulls Copperhead 3 RS (2015)

„M-a făcut ăla, avea 29er și s-a dus tun!”. Nu de puține ori am auzit această afirmație de la participanții diferitelor concursuri de cross-country. Dar cum ar fi, să le arăți că poți să-i dovedești cu o bicicletă mai ușoară, cu roți de 27.5? Pentru că Bulls Copperhead 3 RS ne arată că se poate!

Afirmația de mai sus vine după o perioadă destul de lungă, în care nu ne-a mai picat în mâini un hardtail de cross-country care să ne impresioneze cu adevărat. Și mai ales unul cu roți de 27.5 inch, exceptând desigur bicicletele cu cadru de carbon. Acest Copperhead este construit în jurul unui cadru din aluminiu, dar cântărește doar 11.4 kg. Sună bine din prima, dar să vezi ce bine se simte pe traseu.

Cadru/Pe traseu

Cu un cadru excelent finisat, care pune pe cântar o valoare relativ modestă, de 1.79 kg, bicicleta de față este foarte manevrabilă și foarte fâșneață. Cu un unghi al headtube-ului de 70 de grade, aceasta depășește un 29er la capitolul manevrabilitate, cel puțin la vale. La deal, poziția este acceprabilă, însă se putea și mai bine. Dimensiunea cadrului de față a fost la limită pentru mine și cu siguranță m-aș fi simțit mai bine pe urcări pe un cadru mai mare, însă distracția la vale a fost neprețuită. Virajele în viteză, chiar și săriturile peste diferite obstacole condimentate cu un whip, fac parte din meniul pregătit de germani, căci pe munte, această bicicletă se simte ca un pește în apă. Pipa are un rise negativ și oferă o poziție de racing, una care te îndeamnă să apeși pedala din ce în ce mai tare.

bulls-copperhead-3rs-2015-1Revenind la cadru, n-ai cum să nu remarci finisajele excelentă, dar și urechile de prindere pentru roata de spate, care-s pline căci găzduiesc un ax de 135 de mm, rigidizând mai bine roata. Vei simți asta atunci când pedalezi la deal, ridicat din șa și pui presiune maximă pe pedală. Cadrul este suficient de rigid pentru o valoare de 101 Nm/grad, nu pune probleme pentru greutatea celui care o încalecă (deși ar fi bine să te oprești la 100 de kg), iar headtube-ul conic și joncțiunea celor două țevi (top tube și down tube) sunt responsabile în acest sens. Etrierul este amplasat și mai jos decât standardul în domeniu, iar asta poți observa cel mai ușor în galeria foto de mai jos. Acesta se află direct pe chainstay.

Dacă simți nevoia unei poziții și mai aplecate, mai poți scoate doi distanțieri de sub pipă. Ca ultimă mențiune legată de controlul bicicletei, acesta ar fi fost aproape de perfecțiune cu un ghidon mai lat, decât cel standard de 680mm instalat pe bicicletă.

Echipare

Exceptând frânele, care provin din gama Shimano Deore și care prezintă un dezavantaj doar prin prisma greutății, în rest ai la dispoziție numai componente de top. Furca cu cartuș de aer Solo Air, Rock Shox Reba RL, oferă o cursă de 100mm și beneficiază de numeroase reglaje, cu ajutorul cărora îi poți face un setup corect, indiferent de traseul pe care-l parcurgi. Înghite cu mare plăcere și denivelări mai mari, spre exemplu aterizările unor sărituri rezonabile, dar și pe cele mai mici, fiind axată pe confort.

Sistemul de transmisie 3×10 provine din gama de top Shimano XT, cu mențiunea că pinioanele provin din gama Shimano SLX. Un truc vechi folosit de producători, căci pinioanele, să zicem, nu sunt la vedere și nici marca nu apare pe ele. Ambele schimbătoare schimbă rapid și ireporșabil și sunt conectate la un set de manete secvențiale Shimano XT. Schimbătorul de pinioane este desigur echipat cu tehnologia Shadow Plus, stabilizând astfel întreg sistemul de transmisie.

Roțile conțin de asemenea butuci Shimano din gama XT, cel față fiind foarte robust, deoarece este conceput pentru utilizarea cu un ax de 15mm. Anvelopele Schwalbe Rocket Ron oferă multă aderență, reușind să fie în același timp foarte rapide și cu succesul stă de obicei în detalii, cei de la Bulls au echipat roțile de față cu nipluri de culoare albastră. De remarcat este că setul de roți, cu pinioane și discuri, cântăresc sub 4 kg!

De asemenea, manșoanele de la Ergon sunt cele mai rezonabile și comode pe care le-am întâlnit vreodată pe o bicicletă de test, iar șaua oferă suficient confort pe distanțe lungi.

Concluzie

Dacă te uiți pe echiparea lui Bulls Copperhead 3 RS vei vedea că prețurile se aliniează cu cele ale producătorilor premium, însă oferă câte ceva în schimb: atenție la detalii și unele componente inteligent alese pentru a câștiga cumpărătorul (evident, completate printr-o greutate totală greu de bătut). Chiar mai multe decât cei de la Canyon.

Bicicleta este exact pe gustul meu: agilă, jucăușă și confortabilă. Poziția este excelentă, sportivă, iar componentele sunt o alegere inspirată. Un pachet complet, cât se poate de interesant și o lovitură destul de grea pentru 29er-le din același segment de preț, punctând prin greutatea mai scăzută și manevrabilitatea mai mare. Suficiente motive care să-ți dea de gândit.

Date relevante  

Greutate totală: 11.41 kg
Greutate cadru: 1.782 grame
Greutate roți*: 3.960 grame
Greutate furcă: 1.671 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj: 761 grame (cu 3 foi) + 80 grame BB-ul PressFit
Rigiditate headtube: 101 Nm/grad
STW**: 56.7 Nm/grad/kg

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Cross Country
Pe urcări: 8/10
Pe coborâri: 9/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (4)
  • Manete schimbatoare secventiale SLX? De unde a-ti mai scos-o si pe-asta? Copperhead 3 RS este full XT inclusiv manete schimbatoare. Nu stiu ce a-ti calarit voi, dar eu cunosc Bulls-ul, am toate cataloagele din 2011-2015 inclusiv (2015 si in format tiparit) si va contrazic la punctul manete schimbatoare slx, chiar si modelul inferior lui copperhead 3 rs (adica copperhead 3) are manete xt, diferenta intre cele 2 modele este ca la 3 rs cablurile merg prin cadru iar la copperhead 3 angrenajul pedalier nu mai este xt.

    • Nu că ar fi fost depunctată pentru acest lucru, dar ai dreptate, s-a strecurat o eroare, sunt Shimano XT (rămăsesem pe firul pinioanelor SLX). Și nu cred că este un motiv să te superi atât de tare, căci după cum poți vedea, chiar pe Bulls Copperhead 3RS am pedalat. 🙂

  • Modelul 2016 vad ca nu mai e cu rockshox reba, e cu cu bulls lytro.
    Pe cand sa ne asteptam la un test cu modelul nou? sa vedem daca se compara furca produsa de cei de la bulls cu cea rockshox. sau ceva informatii despre aceasta furca recent aparuta.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − seven =