Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Bicicleta de astăzi aparține lui Andrei Ghinea și este vorba despre un hardtail în care s-a investit multă pasiune. Povestea lui Dartmoor Cody, deloc scurtă, o poți citi în rândurile ce urmează:
Totul a inceput in 2009 cand am inceput sa am o mica afacere cu niste ochelari. Am strans la vremea aia bani cat sa imi fac un UMF Hardy pe piese. In 5 luni am teriminat-o, m-am dat cu ea cam 7 luni apoi am avut un deces in familie si a trebuit sa o vand. Chiar si la ora actuala sunt de parere ca aia era cea mai calumea bicicleta, si ca geometrie, si ca rezistenta dar si ca pret. Avea piese relativ ieftine, cum ar fi angrenaj Ruktion, butuci Novatec cei mai ieftini pe 2 si respectiv 4 rulmenti pe spate, furca Sr Suntour Duro, jante RemerX ExtremeJumbo etc. Dupa ce au mai trecut problemele din familie, am zis ca trag linie, ma gandesc la ce bicicleta as putea sa-mi fac si daca tot intrasera in Romania piesele de la Dartmoor am zis sa incerc o varianta unica.
Toate buna si frumoase, am incercat sa reiau mica afacere cu ochelari care nu a mai avut asa mare succes dar am reusit sa strang cat sa-mi cumpar cadrul si cateva accesorii (tija sa, lant, mansoane). Prima oara am cumparat cadrul, pe 03.03.2010, si avand atata nevoie de bani nici nu mai stiam cum sa tin de bani pentru cadru ca tentatiile si nevoile erau mari avand in vedere ca nu aveam loc de munca. A urmat achizitionarea unei furci la scurt timp, aceeasi poveste cu stransul banilor + taxele la facultate. Dupa cateva luni mai tarziu, a trebuit sa platesc taxa la facultate si o datorie la cineva, lucru care m-a facut sa imi vand furca recent cumparata la pret de 2 lei. Prin 2011 a cam stagnat proiectul, nu am mai putut cumpara nimic la bicicleta din cauza ca abia mai reuseam sa-mi platesc unele facturi.
La inceputul lui 2012 am prins un loc de munca la un magazin de biciclete unde am lucrat timp de 8 luni si am reusit sa-mi cumpar majoritatea pieselor. Iar cand a venit iarna, ca in fiecare magazin de biciclete, ultimul venit primul plecat ca deh…..In fine, atunci la final am reusit sa achizitionez si noua furca, mult mai buna decat ce cumparasem cu 1 an in urma. A urmat iarna dintre 2012 si 2013, o iarna cumplita, atat din punct de vedere al temperaturilor dar si al problemelor personale.In final, am reusit sa cumpar si ultima piesa, aceea fiind un angrenaj la mana a 2-a (ceea ce nu prea am acceptat ca am zis de la inceput ca nu pun nicio piesa SH pe bicicleta dar nevoia te impinge in diferite colturi).
In ianuarie 2013 am reusit sa o termin, 2 luni mai tarziu m-am angajat intr-un alt magazin de biciclete, unde este foarte bine pana acum. Am reusit sa schimb acel angrenaj, cu unul nou, iar acum bicicleta este gata si de vreo 4 luni ma bucur de ce stie sa faca.
Initial am plecat de la ideea de TRICOLORUL ROMANIEI. Sa fie toata colorata in cele 3 culori ale steagului Romaniei dar toata facuta cu piese Dartmoor, si cam asta a iesit – „CULORI ROMANESTI „. Cand ies cu ea pe undeva fie parc fie oras mereu atrage cateva zeci de priviri, iar din cunostiintele mele cred ca e unica si sper sa ramana asa. Toti care ma intreaba cat m-a costat imi spun ca mai bine imi luam o masina, dar pasiunea e pasiune si trebuie sa investesti in ea oricare ar fi ea!
A mai fost o perioada in care eram sceptic si citeam tot felul de prostii legate de cadrele Dartmoor si anume ca se rup, crapa etc. + de asta imi si aratau prietenii ce si cum, dar am sperat sa nu se rupa si pana in ziua de azi a luat niste trante sanatoase de asfalt/pamant/copaci si nu a patit nimic tinand cont ca am 1.90 si vreo 95kg.
Configuratia bicicletei este urmatoarea:
Cadru: Dartmoor Cody 2011 Cr-Mo 2.04 kg albastru.
Furca: RockShox Argyle RCT Single Air 2.02 kg alba.
Cuveti: Dartmoor Prime galbeni.
Angrenaj: Dartmoor Flare rosu + foaie Dartmoor Trance 28T rosie.
Pipa: Dartmoor Funky albastra.
Ghidon: Dartmoor Swing High rosu.
Mansoane: Dartmoor Shaman albastre.
Jante: Dartmoor Fortress rosii.
Butuc Fara: Dartmoor X-Drive albastru.
Butuc Spate: Dartmoor Revolt albastru.
Spite:Dartmoor galbene.
Nipluri Dartmoor rosii si albastre.
Tija sa: Dartmoor Fusion galbena.
Sa: Dartmoor Fatty.
Lant: Dartmoor Core albastru.
Pedale: HTI P12 rosii (Urmeaza ceva tot Dartmoor).
Frana: Avid Elixir 1
Cauciucuri: Geax Aka Kevlar 26×2.2.
Greutate: 11.45kg (cu frana si pedale)
Cam atat cu povestea asta, sper ca va place ce am facut, chiar daca a durat 3 ani si pe unii i-am cam innebunit la cap cu el [Sorry guys]
Enjoy it!
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
BRAVO!!! sincere felicitari pentru pasiune si indarjire! iti doresc sa nu mai ai vreodata probleme cu banii si sa iti poti indeplini orice proiect, pentru ca meriti!
Imi place foarte mult culoarea bicicletei, probabil ca arata si mai bine in realitate. Bravo!
Daca nu bagi bani in pasiune, ajungi sa-i dai pe alcool si tigari. 😛
Multumesc mult Gabriel.
Marius, da arata mult mai bine in realitate. Multumesc!
Cum sunt jantele,merita banutii?ma bate gandul si pe mine…
Salut !, sunt David . Am si eu o nelamurire si ma intrebam daca ma poti ajuta din moment ce ai o bicla asa misto . Am inceput si eu sa investesc bani intr-un MTB street si as vrea sa imi fac rotile pe piese . Cat de mult crezi ca ma costa sa mi-o construiasca cineva ?