Acum citesti
Vanmoof VM6.7 (2012)

Imediat ce am așezat Vanmoof-ul pentru sesiunea foto, mi-au sărit în ochi liniile cadrului și mi-am spus: „peste câțiva ani, va fi o bicicletă vintage apreciată!”. Din punctul meu de vedere, acest Vanmoof este o bicicletă Unisex. Cadrul este mic, dar suficient de bine proiectat încât să nu aducă cu o bicicletă pentru femei, dar nici cu una pentru bărbați. Dovadă că olandezii au preferat să traseze o diagonală care să lege headtube-ul de urechile cadrului. O diagonală inspirată, un compromis de acceptat.

Cadru

Acum că am lămurit discuția despre aspectul bicicletei, voi menționa punctele pozitive ale cadrului din aluminiu: vopsea de calitate, suduri bine realizate – doar pe alocuri cu mici scăpări, far integrat alături de un buton care-l acționează. Provine de la Philips, deci reprezintă un garant pentru durabilitate. Cablurile pentru butucul spate și pentru frână sunt trase pe sub cadru și sunt bine mascate, astfel încât să nu deranjeze vizual. Defapt nimic nu-ți va obosi retine atunci când te vei opri din pedalat și-ți vei admira bicicleta.

Poziția pe bicicletă este cât se poate de dreptă. Controlul este departe de a fi numit agil, feedback-ul oferit de direcție fiind domolit de unghiul lejer al headtube-ului. Ceea ce îi oferă puțin din caracterul unui cruiser. Să fie o bicicletă pentru oameni comozi? Mai mult ca sigur, deoarece pe lângă cele menționate mai sus, ghidonul este tras spre biciciclist, prin urmare nu vei sta nici măcar cu mâinile întinse. Iar dacă este prea cald afară, îți poți rezema coatele pe ghidon. Comod, lejer, dar atenție la pietoni, pentru ca palmele tale sunt departe de manetele de frână în această poziție.

Echipare

Versiunea testată de noi era echipată cu un butuc Nexus cu 7 viteze integrate. Asta înseamnă că vei putea selecta oricând un raport potrivit stării tale de alertă. Dacă în prima treaptă pedalezi aproape în gol și este necesară mai mult plecării de la semafor, în ultima treaptă vei putea atinge viteza de 30 km/h sau peste, dacă pedalezi corespunzător. Cum este greu de crezut c-o vei face, ultimele trepte probabil le vei folosi foarte rar sau deloc. Vitezele le vei putea schimba cu o manetă de tip GripShit (prin rotire), ce provine de la producătorul Micro Shift. Aceasta face echipă bună cu butucul Shimano Nexus, schimbând vitezele aproape instantaneu, rateurile fiind foarte rare.

Am apreciat foarte mult protecția lanțului. Nu este livrată sub forma unui plastic subțire, montat deasupra lanțului, care se sparge în primul an de zile și zdrăngăte obsesiv, ci întreg lanțul este îmbrăcat în plastic, astfel încăt să nu existe nici cea mai mică șansă să-l atingi. O plimbare cât se poate de curată.

Vanmoof VM6.7 rulează pe anvelope Schwalbe, cu pereți laterali albi. Pe lângă aerul clasic pe care-l oferă bicicletei, acestea sunt responsabile și pentru un confort crescut datorită balonului mai mare. În plus, viteza de rulare este medie, deci nu te vei strofoca să pedalezi ca un nebun pe distanțe lungi.

Manetele de frână nu s-au numărat printre preferatele mele. Nici măcar soneria integrată în maneta stângă nu a salvat prea mult situația, deși mi-au plăcut mult, atât ideea și decibelii pe care-i trimiteam fără milă către pietonii debusolați. Calitatea manetelor nu se resfrânge și asupra frânelor. Chiar dacă frâna de față nu prestează la un nivel la care m-aș fi așteptat, te poți bizui oricând pe frâna de spate, ceea ce este cât se poate de în regulă.

Concluzie

Vanmoof VM6.7 este o bicicletă de oraș simpatică. Deși nu folosesc acest termen, lui VM6.7 chiar i se potrivește. Aspect timeless și o echipare bună pentru oraș, fac din produsul olandezilor o alternativă de luat în seamă. Nu este foarte ușoară, dar compensează prin faptul că încape cu puțin efort în lifturile cu care toți suntem obișnuiți.

Dacă prețul ți se pare prea mare, mai ai la dispoziție versiunea single speed.

Vezi Comentarii (4)
  • Cu bicla asta ati cam exagerat un pic. Chiar nu pricep de ce are atatea stele la general si mai ales la raportul calitate pret. Singurul lucru care e cat de cat de capul ei este aspectul general, care ii da o tenta de bicicleta retro dar in rest de ce sa dam careva atata banet pt doua roti si un cadru ,- ca alte dotari importante nu prea are- eu chiar nu pricep.

  • A cantarit a cantarit dar s-a ingreunat pana la 17,6 kile. Banuiesc ca nu i se trage de la schimbatorul performant ci de la cadru construit din bara plina

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

11 − 10 =