Acum citesti
Continental Contact Speed Reflex 32 SL – test anvelope şosea

Anvelopele sunt una din cele mai importante părţi ale bicicletei, în afară de geometria cadrului, caracteristica cea mai importantă a bicicletei. Pentru că fără un set de anvelope bune, bicicleta nu se va comporta pe drum aşa cum a fost gândită sau aşa cum îţi doreşti tu. În căutarea continuă a confortului, dar şi performanţei, am ajuns la cauciucurile Continental Contact Speed, despre care producătorul spune că „unesc viteza şi confortul într-o singură anvelopă”. Le-am luat aşadar pe traseu pentru a vedea dacă este adevărat. Înainte însă de a le testa inclusiv pe Transfăgărăşan, să vedem „cine sunt” Contact Speed de la Continental.

Producătorul le încadrează la categoria „urban / tour”, iar asta în primul rând datorită greutăţii şi protecţiei suplimentare la pană. Contact Speed nu sunt cele mai uşoare anvelope. Noi le-am cântărit la 480 grame bucata, versiunea Reflex, fiind astfel chiar mai grele decât Continental Speed King RaceSport, de mtb. Aşadar dacă erai în căutarea unor anvelope de cursieră uşoare, te poţi opri aici din citit.

Însă Contact Speed Reflex sunt pentru altceva, aşa cum am aflat şi pe traseele de şosea pe care le-am făcut. În primul rând balonul mare de 32mm oferă confort, stabilitate şi posibilitatea de la le umfla la presiune mică, fără a sacrifica din performanţă. Dar nu-ţi imagina că pedalezi cu anvelope moi. La 4 BAR, cu cât le-am folosit în teste, la greutatea mea de 75 kg, anvelopele erau foarte tari oferind însă mult mai mult confort decât chiar şi anvelope dedicate de cursieră de 28 mm, umflate la 5 sau mai rău, 7 BAR, ca să nu zic 10 bar aşa cum mai întâlneşti din când în când. Presiunea recomandată pentru aceste anvelope este între 5 şi 6 bar.

Cum spuneam la început, Continental spune despre Contact Speed că sunt anvelope de oraş. Toate bune până aici, iar dacă vrei să le foloseşti aşa, clar eşti câştigat. Am vrut însă să văd cum se simt aceste cauciucuri şi pe cursieră, la drum lung, nu doar pentru naveta până la job.

Cu o lăţime oficială de 32 şi reală de 31,5 mm, adevărul este că vei găsi destul de greu o cursieră clasică, gândită să accepte maxim 28 mm, pe care să poţi folsi aceste anvelope. Pe de altă parte cursierele moderne de azi sunt făcute să accepte fără probleme anvelope cu astfel de lăţimi, iar asta mulţumită faptului că folosesc frâna pe disc. Cleştii frânei pe jantă ar fi principalul impediment în utilizarea acestor anvelope, şi furcile înguste din carbon, deşi cu o pereche de Shimano Ultegra te descurci, potrivirea fiind la limită.

Specificaţiile anvelopelor sunt încurajatoare. Pe de o parte protecţia la pană este de nivel 4 din 7 pe scala Continental, adică la mijloc. Asta înseamnă că siguranţa este bună, dar fără a adăuga prea multă greutate. SafetySystem Breaker îi spune, şi este alcătuit dintr-un strat de Kevlar combinat cu nailon. Stratul suplimentar de protecţie este rezistent la pene şi tăieturi, dar în acelaşi timp este şi uşor şi flexibil, Continental spunând despre SafetySystem Breaker că oferă şi mult confort, lucru pe care îl pot confirma.

Tot la capitolul „siguranţă”, dar în trafic de data asta, anvelopele sunt echipate pe laterale cu bandă continuă reflectorizantă. Mie îmi place cum arta, ca să nu mai spun că sunt super utile. Însă poate că rutierilor „hardcore” această specificaţie li se pare neispirată. Fiind însă în primul rând anvelope urbane, de touring şi trekking, banda reflectorizantă este justificată. Mai ales că legislaţia te obligă să ai aşa ceva pe bicicletă. Şi decât să instalezi nişte „ochi de pisică” pe spiţe, mai bine ai benzile astea, care se văd excelent noaptea în lumina farurilor.

La capitolul rezistenţă, mai mai bine spus „robusteţe”, Continental Contact Speed Reflex sunt nominalizate „E25”, adică bune de folosit şi pe biciclete electrice ce pot atinge viteza maximă de 25 kmh. Cu alte cuvinte, poţi trage de aceste cauciucuri mult şi bine, vor rezista. Le-am încercat şi pe macadam, aşadar forestier de bună calitate, sau drum judeţean neasfaltat, şi m-am simţit foarte bine pe bicicletă. Cursiera nu sărea din fiecare pietricică, şi puteam să stau practic fără probleme cu fundul pe şa.

Suprafaţa acestor anvelope este bidirecţională, aşadar nu contează cum le instalezi. Striaţiile sunt foarte mărunte, iar asta face ca anvelopele să fie foarte silenţioase pe drum. Mi-a plăcut foarte mult cât de linişte era în jurul meu la vale sau pe plat, când zgomotul anvelopelor era practic inexistent.

Însă şi aderenţa este foarte bună mulţumită profilului anvelopei şi mai ales „balonajului”. 32 mm oferă o suprafaţă de contact foarte mare cu asfaltul, asta însemnând şi că virajele le poţi lua la viteză mare.

Ai putea crede că suprafaţa mare de contact cu asfaltul generează şi frecare mare, aşadar viteză mică. Însă contrar aşteptărilor, din teste nu a rezultat acest lucru. Există studii făcute special pe tema asta, care demonstrează că o anvelopă mai lată şi umflată la presiune mai mică, este la fel de eficientă, dacă nu chiar mai bună, decât o anvelopă îngustă şi tare ca piatra. Am făcut şi eu propriul experiment, pe care l-am repetat de cinci ori, şi de patru ori am obţinut valori care confirmă că aceste anvelope sunt în primul rând mai eficiente decât unele de 28 mm lăţime.

Astfel, pe aceeaşi unitate de timp de 50 minute, am pedalat 22 km cu o pereche de anvelope 28c, consumând 484 calorii şi exercitând în pedale o putere medie de 211 waţi. Cu aceste Continental Contact Speed Reflex 32 SL, în aceleaşi 50 minute am acoperit distanţă mai mare, consumând mai puţine calorii şi apăsând mai puţin în pedale. Pe distanţe mai mari evident că diferenţele sunt şi mai mari.

Explicaţia pe care am aflat-o şi noi citind studiile de specialitate, ţine de cum trece roata peste denivelările drumului, chiar dacă aceste denivelări sunt mici sau chiar microscopice, când vorbim de asfalt. Practic, o anvelopă mai lată şi mai „moale” se mulează peste denivelări, în timp ce una tare trebuie să treaca peste fiecare striaţie din asfalt. Asta duce nu doar la disconfort mai mare, vibraţiile pe care le simţim pe cursieră când pedalăm pe asfalt mai prost, dar duce şi la consum mai mare de energie, pentru că trebuie să „urci” fiecare denivelare.

bla bla bla

Sună ciudat, pentru că striaţiile din asfalt sunt microscopice, dar de-a lungul a zeci şi sute de kilometri pedalaţi într-o zi, toate se strâng. Şi toate contează nu doar la consumul de energie ci şi la confort. Odată ce ai obosit şi ai început să simţi fiecare striaţie din drum, nu vei mai putea aplica aceeaşi putere în pedală. Spre deosebire de ce primeşti din partea unor anvelope mai late şi oarecum mai moi. Spun „oarecum”, pentru că la 4 bar aceste Continental tot „piatră” se simt la mână, doar că în realitate nu sunt.

Concluzia testului este cât se poate de pozitivă. Mi-au plăcut foarte mult aceste anvelope, atât de mult încât le voi păstra pe cursieră până când vor veni următoarele la test. Am apreciat în primul rând extra confortul primit de la ele şi apoi faptul că poţi pedala mai mult cu aceeaşi energie. Dacă ţii cont şi de protecţia suplimentară la pană şi de faptul că sunt chiar ieftine, doar 119 lei bucata (la data publicării testului reduse la 75 lei pe site-ul importatorului), atunci cu siguranţă avem aici un câştigător!

Specificaţii

  • Lăţime măsurată: 31,5 mm
  • Dimensiune: 32-622
  • Presiune: între 5 şi 6 bar
  • Construcţie: 3 plies / 180 TPI
  • Greutate măsurată: 480 g
  • Sistem anti-pană: SafetySystem Breaker, cu Kevlar şi nailon
  • Preţ la data publicării: 119 lei

Importator: Sprint Bike Sport

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × five =