Acum citesti
Continental X-King 2.4 (2012)

Un set de anvelope Continental X-King 2.4 s-a aflat la redacție pentru un test de anduranță. Astfel, pe parcursul lui 2012 am avut instalate pe bicicletă două anvelope X-King, în versiuni diferite: Race Sport pentru roata de față și Protection pentru roata de spate, ambele pliabile. Care sunt diferențele între cele două și cum s-au comportat pe diversele trasee străbătute, vei putea citi în acest articol.

Modelul X-King este oferit în mai multe variante. Varianta mai ieftină este construită în India, pe când cele de față, reprezentând versiunile superioare, sunt construite în Germania. Un garant al calității aș fi tentat să spun, dar nici versiunea mai ieftină nu este de lepădat, având ocazia să le testez în 2012 pe un Stevens 8S.

Atât versiunea Race Sport cât și cea Protection vin livrate cu compound-ul Black Chili. Asta înseamnă că te vei bucura de o gumă de calitate, care se mulează perfect pe viraje dar care oferă în același timp o viteză impresionantă de rulare. Poziționarea crampoanelor este setată pentru viteză mare de rulare dar și pentru tracțiune. Poți afla asta deja din primele viraje în care te vei arunca cu toată viteza. Partea frumoasă este că o poți face în siguranță. Comparativ cu versiunea mai ieftină, atât modelul Race Sport cât și cel Protection au oferit o mai bună tracțiune pe urcări, deși poziționarea crampoanelor este identică pe ambele modele. Compund-ul face mereu diferența.

Race Sport înseamnă greutate scăzută. Iar cele 571 de grame pentru o anvelopă în formatul 26 x 2.4 sunt grăitoare în acest sens. Modelul Protection, așa cum îi spune și numele, are pereții laterali ranforsați, fiind penalizați cu un surplus de aproximativ 80 de grame peste modelul Race Sport, dar oferind protecție foarte bună. Aș fi tentat să spun că poți uita de snakebyte (perforarea camerei la contactul în viteză cu o bordură sau un obiect solid), dar cred că ține foarte mult și de împrejurări. În cazul meu, pereții laterali ai anvelopei s-au dovedid mereu eficienți.

Există o suprafață pe care X-King nu rulează la capacitate maximă și anume noroiul. Pe un astfel de traseu, bicicleta devine ușor incontrolabilă, necesitând mai mult efort din partea ta pentru a o menține pe trasa ideală. Poteca pe care am rulat în condiții de umiditate era acoperită și cu frunze, deci îți poți imagina în ce condiții am terminat tura.

În concluzie, Continental X-King, în ambele variante, Race Sport și Protection, reprezintă o anvelopă de calitate ce oferă performanțe la care sincer nu mă așteptam de la bun început. Sunt perfecte pentru All Mountain sau Enduro în această dimensiune dar și pentru Cross Country sau maraton în formatul 26 x 2.2 (doar 485 de grame).  Chiar și durata de viață este decentă, după un sezon de pedalat agresiv, crampoanele aflându-se undeva la jumătate din înălțime. Nu degeaba am declarat-o anvelopa anului 2012.

Vezi Comentarii (5)
  • Pe noul Racing Ralph (2012) nu am pedalat, am avut un set din 2010 (versiunea Evo). Aș alege tot X-King la viteză de rulare, însă nu știu cum a fost modificat Racing Ralph pentru 2012 (deoarece a suferit unele mici modificări).

  • Salut.
    Sunt in dilema ce cauciuc sa cumpar pe fata, iar pe spate am deja un x-king protection 2.2
    Sunt tentat sa cumpar un xking de 2.4 in loc de 2.2. Asta si pentru ca mi se par anvelopele o idee ma inguste fata de specificatii.
    Mentionez ca am o bicicleta strict de xc.
    E cea mai buna varianta all-round de la continental sau poate varianta mountain king sa fie mai buna ?

  • Rămâi cu cele de 2.2, cele de 2.4 sunt potrivite mai degrabă pentru AM sau Enduro. Pentru XC, consider că X-King este cea mai bună alegere. Eu și alți mulți atleți care le folosesc pe biciclete în competiții.

  • Ce diferente sunt intre varianta aceasta si cea racesport (in afara de greutate) ?
    Ma gandesc sa schimb rocket ronurile cu asa ceva pentru o aderenta mai buna pe viraje si umezeala…

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × 1 =