Acum citesti
GT Avalanche Elite 2021: sportivul din gama entry

Este un pic dubios să discutămd espre entry-level când vine vorba despre un buget de aproximativ 4.400 de lei, însă am putea să periem frumos povestea asta și să spunem totuși că Avalanche se află la limita dintre entry- și mid-level. Dar poate că nici măcar încadrarea asta nu este neapărat necesară luând în calcul calitățile acestei biciclete, căci face ceva ce alte biciclete doar visează: te duce pe trasee pe trasee mai dificile decât ai crede și îți oferă o doză de satisfacție mare. Reușește asta nu doar prin echipare, ci în special prin geometrie.

Pentru cine este această bicicletă?

Asul din mâneca lui Avalanche este de fapt distracția pe care poate să ți-o ofere, într-un segment de preț în care majoritatea producătorilor vin cu geometrii clasice, axate mai degrabă către maratoane decât către datul la vale. Așadar, Avalanche este copilul rebel din această zonă, care mizează pe un head angle (surpirzător de slack) de 67.5 grade (comparativ cu cele de 68.5 până la 70 de grade regăsite la concurenți). Seat tube-ul este înclinat la 74.5 grade și reușește să te poziționeze mai mult decât pe urcări, pe când reach-ul este de 425mm. Nu în ultimul rând, chainstay-ul are o lungime de 445mm și face ca această bicicletă să fie foarte stabilă, însă la stilul meu de dat la vale, aș fi preferat un chainstay mai scurt, poate de 435mm, pentru un control mai jucăuș. Chiar și așa, GT-ul este clar orientat către bună dispoziție. Dacă mai pun în calcul și forma cadrului cu clasicul Triple Triangle Desing, asezonat cu o vopsea foarte actuală și cu finisajele excelente, obținem un pachet interesant, iar prețul parcă nu mai pare atât de mare.

Ghidonul are o lățime mare, de 780mm și-mi amintește mai degrabă de bicicletele de enduro sau downhill decât de un hardtail entry. Poziția pe bicicletă este sportivă și-ți conferă fermitate atunci când cauți performanță la vale. Iar greutatea de 14.28 kg este de asemenea una bună raportată la ceea ce poate să ofere această bicicletă.

Ce echipare are?

Una adaptată vremurilor moderne, vremuri în care prețurile au cam luat-o razna. Cu toate acestea, Avalanche-ul se menține în limitele decente. O să încep cu furca, Suntour XCR, cu o cursă de 120mm, pe arc, o furcă pe care am prezentat-o în decursul timpului ca fiind una dintre cele mai bune alternative de la Suntour când vine vorba de furci entry-level. Oferă suficiente rezerve și confort, iar cursa mai mare îți permite să abordezi și trasee mai dificile.

Transmisia pe de altă parte, este de asemenea atractivă la nivel de performanță: un schimbător Shimano Deore, plimbă lanțul pe cele 11 pinioane, iar pe angrenajul Prowheel este instalată o foaie cu 32 de dinți, aceasta oferind un raport decent cu pinionul mare atunci când urci pante abrupte.

Frânele Shimano MT200 nu sunt prea grozave și deși au devenit standarul pentru entry-level, nu sunt suficient de puternice pentru caracterul acestei bicicletei, mai ales că cei de la GT au decis în mod inexplicabil să monteze un disc de 160mm pe roata din față. Soluția? Un upgrade rapid la un disc de 180mm, poate chiar din momentul în care o achiziționezi.

La nivel de roți, avem butucii Shimano MT200 pe bile, cu standardul de 141mm lățime pentru butucul de spate (așadar un semi-boost) și cu cel clasic de 100mm pe roata de față. Anvelopele Vittoria Barzo au un balonaj decent și vor contribui pozitiv când va fi necesar să mai absoarbă din șocurile din teren.

Așadar, în concluzie?

GT Avalanche joacă într-o ligă proprie și este minunat că mai există astfel de enclave în marea de biciclete entry- spre mid-level. Este rezervată celor mai rebeli care vor să savureze viața și mai puțin dedicată celor care pedalează serioși prin pădure sau pe la maratoane. O recomand cu căldură celor care dispun de maxim 1.000 de euro pentru noua lor bicicletă, dar cărora le plac mai mult potecile la vale decât cele plate sau în urcare.

Plus: foarte stabilă și capabilă pe coborâri, transmisie, furcă potentă, suficiente rapoarte
Minus: frânele slabe și nepotrivite pentru această bicicletă, prinderile de portbagaj de pe cadru sunt chiar enervante
Preț: 4.395 Lei
O gasesti la: StoneFeet

Review video:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − two =