Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Fum fără foc nu iese și acum toate speculațiile și teasing-urile legate de setul cu 11 viteze al SRAM și de frânele hidraulice pregătite de producător se adeveresc. Compania americană a lansat în mod oficial seturile Red 22 și Force 22 și a ridicat vălul de mister legat de frânele hidraulice pentru cursiere, atât în varianta cu disc, cât și în cea cu clești.
SRAM Red 22 nu diferă în alte privințe față de versiunea cu 10 viteze, cu excepția casetei de 11 viteze și a frânelor hidraulice anterior menționate. Astfel, setul rămâne la aceeași greutate impresionantă și funcționalitate performantă. Cei interesați de acesta vor putea să îl achiziționeze pentru suma de 2.328 de euro, care include schimbătoarele de spate și față, angrenaj cu bottom bracket, lanț, casetă de pinioane, manete de schimbător/frâne și o pereche de frâne mecanice. Frânele hidraulice aferente setului, pentru care este nevoie de alt tip de manete, îți vor scoate din buzunar încă 304 euro pentru varianta cleștilor, în timp ce cele pe disc vor mări nota de plată cu 588 de euro, două rotoare plus un set de distanțiere fiind incluse în această sumă. Cât despre greutate, în cazul versiunii cu BB30, aceasta va fi de 1.749 de grame, pentru ax GXP, de 1.851 de grame, pentru clești hidraulici, de 1.958 de grame, iar pentru cea cu frâne pe disc de 2.020 de grame.
Dacă Red 22 nu diferă vizibil de varianta cu 10 viteze, Force a trecut printr-o operație estetică de proporții. Iar aspectul este doar vârful aisbergului căci producătorul l-a înzestrat și cu majoritatea tehnologiilor existene în cazul Red, diferența de performanțe față de acesta fiind marginală. Diferența de greutate este semnificativă însă, Force cu bottom bracket BB30 cântărind 2.150,5 grame, iar cu ax GXP 2.267 de grame. Veștile bune mai sunt în privința prețului, care va fi de 1.207 euro în acest caz, însă Force nu va beneficia de frânele hidraulice prezente la superiorul său.
Nu în ultimul rând trebuie să vorbim despre frânele hidraulice pentru cursiere ale celor de la SRAM. Există două seturi de astfel de frâne, Red 22 și S-700, ambele cu varianta pentru disc și pentru jantă (clești). Dacă în materie de design sau funcționalitate diferențele sunt minore, primul este destinat a fi compatibil cu doar cu setul SRAM Red 22, în timp ce S-700 este proiectat pentru a funcționa în armonie cu seturile de 10 viteze ale producătorului. Importatorul român al SRAM, DHS Bike Parts, estimează disponibilitatea acestor produse la noi în țară începând cu luna august a acestui an.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.