Acum citesti
Prim contact: SRAM Force 22 (2014)

Mizând în continuare pe greutate redusă și funcționalitate sporită, cei de la SRAM au lansat în luna aprilie a acestui an noile seturi cu 11 viteze Red și Force. Dacă primul dintre acestea este cel mai ușor set mecanic pentru șosea disponibil, Force 22 se poate lăuda că îi preia toate caracteristicile tehnice și, pentru un plus de 400 de grame, vine cu un preț simțitor mai mic. Așadar, își merită nou-venitul Force 22 cei 1.207 euro pe care, oficial, îi costă?

Trebuie să recunosc că atunci când testez un produs de vârf, în mod paradoxal, mi-e destul de greu să îi remarc în mod individual performanțele. Asta se întâmplă pentru că respectivul produs, în acest caz setul SRAM Force 22, funcționează fără cusur, ceea ce te poate face să iei de bună această caracteristică. Prin urmare, din punct de vedere al experienței oferite, cu noul set al americanilor este improbabil să ai parte de vreo dezamăgire în timpul oricărei ture, mai ales dacă piesele sunt montate pe un cadru de calitate. Și totuși performanța atinsă de Force 22 nu survine din întâmplare.

sram_force_22_3

O serie de tehnologii, împrumutate de la setul de vârf Red, fac posibilă comportarea aceasta a Force 22. În primul rând, producătorul susține despre ambele seturi 22 că sunt proiectate în așa fel încât oricare din cele 22 de viteze să poată fi folosită fără rezerve. Cu alte cuvinte, designul plăcilor, pinioanelor și a lanțului facilitează acum orice raport de viteză, indiferent de tensiune la care ar supune trenul de rulare.

Firește, în practică s-a adeverit ușurința cu care lanțul zboară peste cele 11 pinioane, indiferent de foaia pe care s-ar afla, numai că acest lucru nu este complet nou, și alte seturi de 11 viteze funcționând brici, și așa-zisa inovație nu reduce cu nimic uzura mai mare la care sunt supuse aceste componente.  Pe de altă parte nici nu am fi putut spera la un lanț de 11 viteze cu o viață la fel de lungă ca a unuia de 10 viteze (ca să nu mai zic de unul de 9) din moment ce acesta trebuie să stea, de multe ori, oblic, însă măcar funcționalitatea e de 5 stele și rămâne loc de dezvoltare pe viitor.

Impresionant de-a dreptul este schimbătorul de față, cu a sa tehnologie Yaw. Fără a lungi pârghia levierului unde se ancorează cablul, producătorul a dezvoltat un schimbător a cărui mișcare nu este doar stânga-dreapta, ci și pe diagonală și sus-jos. Această mișcare în mai multe planuri face ca lanțul să execute aproape instant orice mișcare îi comanzi, cu o precizie și o viteză realmente de invidiat. De fapt, chiar aș numi această trăsătură cea care iese în evidență prima și cel mai notabil.

sram_force_22_1

În rest, aspectul a cunoscut o schimbare majoră, de exemplu angrenajul părând că este constituit din două bucăți, iar logo-ul 22 fiind prezent pe toate componentele, pe când frânele nu au cunoscut vreo îmbunătățire semnificativă, doar distanța dintre saboți fiind mai mare cu 2mm, pentru jante mai late. Pinionul suplimentar își spune cuvântul în cazul greutății setului Force 22 care cântărește acum, pentru varianta cu rulment pedalier BB30, 2.150 de grame, cu circa 50 de grame mai mult ca versiunea precedentă.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 × 4 =