Acum citesti
Rock Machine își consolidează poziția în România, iar Sprint Sports împlinește 10 ani

Era o zi ca oricare alta cea în care l-am sunat pe Lucian Contraș, pe atunci capo di tutti capi la DHS ca să-l întreb dacă are vreo bicicletă de test pentru noi, ca să aflu rapid cu stupoare că nici el, nici colegul său Sergiu Văduva nu mai erau angajați la producătorul din Deva. O mișcare care m-a șocat destul de tare la momentul respectiv, fiind prima migrare majoră de care auzeam în industria locală. Partea proastă este că am rămas fără bicicleta de test și a urmat și o pauză de colaborare cu cei de la DHS, dar partea bună este că acești doi oameni și-au format rapid o echipă și au lansat compania Sprint Sports, la început cunoscută pentru importul de biciclete Sprint – care erau de asemenea foarte competitive în piață. Au urmat apoi și alte brand-uri, precum Continental, Muc-Off sau Reverse, însă începutul a fost cel mai important. Acum, că mai aveam un brand de buget în România, totul părea a fi perfect. Şi a fost.

Flota de test formată din e-bike-uri și biciclete… hmm… mecanice?

Cum anul acesta n-am mai auzit nimic despre Focus, brand care se afla până de curând în portofoliul celor de la Sprint, aceștia și-au concentrat atenția asupra unui alt brand, Rock Machine. Brand care a fost reprezentat răzleț prin România în decursul timpului, însă acum treburile sunt luate foarte în serios și ar fi păcat să nu. Iar pentru a-și face clare intențiile, la petrecerea aniversară la care am fost prezenți la Cluj, au fost invitați și reprezentanți de seamă de la Rock Machine – adică exact cum se face. Pe lângă aceștia, au fost prezenți și mulți dealeri, veniți în principal pentru business. Altfel spus, să fie stocuri și să fie cerere, căci restul vin de la sine!

Am avut și o cămilă la dispoziție despre care n-am înțeles exact de unde a apărut.

Așadar, cu promisiunea că Rock Machine va fi mai prezent pe piața locală ca oricând, am pornit să și testăm două dintre bicicletele puse la dispoziție. De fapt au fost 3, dar cea din urmă a fost un city bike electric cu care am ajuns să mă dau pe potecile din Făget, din simplul motiv că ne-am trezit cam târziu, iar eu n-am mai prins full-suspension-ul (mai era doar un L disponibil – sau chiar XL după cum arăta). Dar un city bike pe poteci nu este neapărat cea mai bună idee, așa că am tras doar câteva cadre ca să arătăm publicului că orice este posibil dacă-ți dorești și dacă-ți pui spinarea la bătaie să-i dai cât poți tu de tare pe off-road pe o bicicletă fără suspensii (sau mă rog, prea mici pentru a fi menționate).

Bicicletele Superior sunt de ceva timp pe piață, le-am văzut și pe la Mondiale și sunt importate acum și-n România.
Fat Bike electric pentru care termenul corect nu cred că este SUV. Ci mai degrabă Hummer la anvelopele alea de 4.0 inch.

Andrei s-a urcat pe hardtail-ul BLIZZ TRL (versiunea 70-29) și aceasta a fost și bicicleta căreia i-am acordat de fapt și cea mai mare atenție, din simplul motiv că se potrivea perfect stilului de dat al lui Andrei, se potrivea cu toate potecile din Făget și mai mult decât atât, reprezintă și o alternativă interesantă pentru cei în căutare de un all-rounder cu care să se dea la vale, cu care să poată urca și care nici să nu coste o avere. Unul modern. Modernă nu este doar geometria, cu un headtube foarte degajat și cu un chainstay relativ scurt, de 440mm, dar și construcția cadrului: țevi hidroformate, prindere thru-axle pentru roata de spate, cabluri trase prin interior și chiar o prindere pentru chainguide, ținând cont că bicicleta asta mai mult ca siguranță va fi utilizată cu o transmisie cu o singură foaie și 10 sau mai multe pinioane.

Hardtail-ul în cauză, îl poți vedea în acțiune în vlog.

Iar sarea și piperul sunt servite de furca DVO – în sfârșit, altceva, împreună cu dropper-ul care are o cursă considerabilă. Astfel, furca oferă un travel de 140mm, iar tija de șa, unul chiar mai mare, de 170mm. Desigur, ora în care am avut la dispoziție bicicleta nu este suficientă pentru a scrie un review, dat fiind faptul că am testat-o pe un singur tip de traseu și deloc tehnic, însă primele impresii sunt clar pozitive și în fond, ne-a plăcut atât mie și lui Andrei cum s-a comportat BLIZZ-ul pe traseele din Făget.

Aici luam virajul cu city bike-ul electric.

Apoi, ca să-l pot susține pe omul meu la filmări, am împrumutat din flota de test un BLIZZARD INT E90-297 RZ. În afară de denumirea imposibil de reținut sau de pronunțat rapid, bicicleta asta pare în toate mințile ei și gata să suporte abuzuri mari. Este suficient doar să te uiți la amortizorul DVO Jade cu arc și înțelegi rapid cum stau lucrurile și cam pe unde ar trebui să te duci să te dai cu ea. În echipa de amortizoare se regăsește și furca DVO Diamond E2, care poate fi inclusă și ea pe lista de cumpărături pentru atunci când vei fi bogat. Desigur, traseul din Făget a fost total irelevant pentru a-mi forma o părere despre acest e-bike, însă poate reușim să obținem una la test în viitorul apropiat.

Şi monstrul despre care v-am vorbit.
Am fost și pentru prima dată la Salina Turda, unde am rămas impresionat.
Iar cu apusul acesta și multă muzică bună ne-am încheiat ziua. A fost fain, băăă!

Atât ar fi de povestit de la Cluj, căci acestea sunt informațiile relevante pentru public. Desigur, s-au mai întâmplat și alte lucruri, dar cu siguranță nu ar stârni un interes prea mare, așadar să nu irosim timp prețios cu lucruri puțin relevante, Până una-alta, vă las cu bine și vă invit să urmăriți și vlog-ul pe care l-am filmat în plecare din Ardeal.

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro
Cluj Napoca

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two × 2 =