Acum citesti
Prototipul powermeter-ului direct mount Blackbox SRAM XX1 AXS anunță un nou senzor încorporat în foaie

Prototipul de powermeteri integrat în foaie SRAM Blackbox XX1 AXS a putut fi observat prin curse de aproape un an încoace. La începutul sezonului era prezent pe modelele Scott ale lui Nino și Kate, iar la mijlocul sezonului deja era instalat pe modelele de competiție Ghost Lector FS. Acum a început să apară montat și pe biciclete Specialized.

Ce se știe e că noul powermeter cu prindere directă SRAM XX1 AXS este asemănător cu modelul Red AXS ce a fost lansat acum aproape 2 ani, senzorul de măsurare fiind integrat direct în foaie. Este un sistem mai ușor, mai rigid și mai ușor de integrat, dar dacă se dorește schimbarea dimensiunii foii trebuie un alt powermeter. De asemenea, dacă dinții foii se uzează, e nevoie tot de… alt powermeter.

Singura veste bună e că SRAM spune că foile Red folosite au o rezistență îmbunătățită cu 50% față de generația anterioară. SRAM a spus și că aspectul argintiu al dinților are rolul de a păstra aspectul de nou al foii, în comparație cu modelele vopsite în negru. Iar dacă foaia se uzează, proprietarul o poate schimba cu una nouă cu o reducere de 50% a prețului.

În acest moment SRAM AXS Power Meter Kit are un preț de 800 Euro pentru oricare din versiunile Red AXS 1x sau 2x, așa că se poate presupune că și versiunea SRAM XX1 AXS Power Meter va costa la fel.

Foile folosesc prinderea standard SRAM DB cu 8 șuruburi de tip direct mount și păstrează acuratețea standard de 1.5% a senzorilor Quark montați în spider. Aceștia comunică prin Bluetooth LE și ANT+, sincronizându-se și cu celelalte compontente AXS. Alimentarea e asigurată de o baterie CR2032 cu o autonomie de 200 ore, montată în spatele capacului rotund Blackbox.

Până acum au fost văzute modele cu dinți din 2 în 2, începând de la modelul 32T de pe bicicleta lui Courtney până la cel de 38T a lui Schurter, mereu fiind montate doar pe brațele de angrenaj actuale XX1 Eagle carbon. E posibil ca SRAM să le ofere și în versiuni de 30T și 40T, dar fiind o componentă de XC nu va merge mai sus de atât.

Pentru TT și șosea există versiuni Red de 48, 50 și 52T, singura punte între modelul 38T a lui Nino și cel Red 48T ar putea fi o versiune de gravel.

Tot mai multă lume concurează și se antrenează cu prototipul Blackbox SRAM XX1 AXS.

Fosta Campioană Mondială și USA Kate Courtney îl folosește pe modelul Scott Spark RC cu grafică personalizată.

Fostul Campion Mondial și actualul Campion European și Elvețian Nino Schurter îl are montat pe Scott Spark-ul său RC purpuriu.

Fosta Campioană Mondială și actuala Campioană Daneză Annika Langvad îl folosește pe al său S-Works Epic.

Multipla campioană și actuala deținătoare a titlurilor Mondial, European și Francez Pauline Ferrand-Prevot îl folosește pe modelul său Canyon Lux.

Campionana Daneză Anne Terpstra îl folosește pe Ghost Lector FS-ul său cu vopsea personalizată. Se regăsește și pe Ghost Lector FS-ul nevopsit al Barbarei Benko dar și pe cele ale colegilor săi de echipă printre care fosta Campioană Mondială și Europeană U23 Sina Frei care a trecut între timp la Specialized Factory Racing Team.

Acolo se află și Campionul Mondial actual Jordan Sarrou care îl are montat pe al său Specialized S-Works Epic în culorile curcubeului.

Dacă până acum părea că până și profesioniștii folosesc powermeter-ul integrat doar pe bicicletele de cursă, noul Campion Mondial Jordan Sarrou pare să se distreze cu el în tabăra de antrenament de la Stellenbosch.

Asta poate să însemne că SRAM are acum un stoc mai mare din noua foaie cu powermetru integrat SRAM XX1 AXS și că e gata să o lanseze oficial. Nu a fost anunțată o dată pentru acest lucru, dar cum 2021 pare să fie un an olimpic e de așteptat ca produsul să fie lansat oficial pentru a putea fi folosit de toți acești campioni la Tokyo în această vară.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four × two =