Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
La fiecare Cupă Mondială de downhill ne uităm cu atenţie la bicicletele pe care se dau echipele de top pentru a observa noutăţile şi eventualele prototipuri. Şi, în timp ce carbonul face legea la nivel de top, bicicletele precum acest nou Kona Precept 200 de 3.000 $ sunt cele care devin accesibile pentru riderul de rând.
Noua bicicletă mimează geometria bicicletei testată şi confirmată în cursele de Cupă Mondială, Kona Supreme Operator, însă foloseşte o suspensie Swinger Independent Suspension sau mai bine spus „linkage driven single pivot” pentru a oferi suspensie lină şi de încredere.
Întrucât foloseşte tehnologia deja confirmată a roţilor de 26 inch şi un unghi al furcii de 64 grade, bicicleta este suficient de relaxată pentru a ataca orice traseu. Pipa instalată „non-direct” ajută, de asemenea, la reducerea costurilor. În plus, în cazul unui accident major, va ceda prima în loc să se deformeze ghidonul sau coroana.
Sistemul suspensiei Swinger Independent Suspension este folosit la bicicletele Kona Precept entry level pentru trail. Astfel se obţine o suspensie de 200mm la un preţ foarte bun. Un alt avantaj al sistemului este simplitatea dezarmantă.
Continuând direcţia menţinerii unui preţ final decent Kona Precept este dotată cu o furcă Domain, frâne puternice Code R4, jante solide Sun MTX, transmisie Sram X7, pedale Kona Wah Wah şi anvelope Maxxis DHF.
Kona Process 167 este şi ea dotată cu roţi de 26 inch, iar destinaţia sa este DH/Freeride/Enduro. Geometria constă în ţevi chainstay foarte scurte de 415mm, suspensie de 170mm şi unghi al furcii de 65 grade. Proiectată pentru „joacă” bicicleta de 4.999$ foloseşte aceeaşi suspensie cu basculă independentă pe care o regăsim şi pe celelalte modele Process.
Restul de specificaţii constau în furcă Lyrik, transmisie Sram X01, frâne Avid Guide, jante late Frequency i25 şi tijă de şa KS Lev.
Decât să apeleze la compromisuri Kona a ales să folosească roţile de 26 inch, întrucât îi permit să facă ţevile chain stay extrem de scurte, să aibă un BB cât mai jos şi să nimerească corect geometria fără să fie nevoie de compromisuri.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.