Acum citesti
Commencal Meta V5

Commnencal își reînnoiește platforma de enduro și trail cu noua suspensie V5, cea pe care am observat-o la Enduro Word Series. Acum, noul link se regăsește și pe modele cu roți de 29 inch dar și pe cele în varianta mullet (SX). Dar o schimbare neașteptată este micșorarea cursei suspensiei pentru Meta, pe când varianta (SX) primește câțiva mm în plus.

Vara trecută Commencal nu făcut niciun efort în a ascunde noul design. L-am obeservat în toată splendoarea la Enduro Word Series, dar detaliile despre modificările aduse suspensiilor sau cursa lor, nu erau dezvăluite. Încă.

Noutăți

Principala caracteristică care stă la baza celei de-a 5 generații a suspensiei este noul link. Poartă denumirea de Virtual Contact Sistem (VCS), prin urmare triunghiul nu are puncte de pivot astfel fiind o piesă unitară care se conectează direct la cele două link-uri. Link-ul principal este cel din apropierea top-tube-ului. L-am denumit principal căci triunghiul din spate fiind one-piece preia mai multe întrebuințări. Ca și consecință, noua suspensie aspiră la o performanță mai bună când vine vorba de aderență și sensibilitate la denivelările mici.

Commencal afirmă ca bicicleta este mult mai sensibilă la începutul cursei pentru o aderență sporită și adaptare rapidă la condițiile de pe traseu. Bicicleta este predictibilă și manevrabilă, de asememea pedalatul este eficient. Astfel în secțiunile tehnice ale traseului rider-ul se poate concetra asupra liniilor pe care le alege. Se presupune a fi dinamică și plină de viață, așa că te poți juca cu terenul pentru a mări viteza și a-ți intra în flow. La sfârșitul cursei, bicicleta absoarbe foarte bine șocurile, fiind imediat pregatită pentru urmatoarea situație de acest fel.

Detalii tehnice

Ca și în generațiile trecute, Meta v5 și Meta SX v5 sunt construite din aluminiu 6061 cu țeavă triple-butted și aluminiu 6066 pentru durabilitate și rezistență. Greutatea cadrului Meta v5 fără amortizor și alte accesorii este de 3,25 kg și cea a cadrului Meta SX v5 este de 3,3 kg.

Commencal a supus cadrul Meta unor teste de rezistență foarte dure, unde sunt testate si cadrele bicicletelor de DH și eMTB, prin urmare cadrul noului Meta v5 este catalogat ca fiind rezistent și fiabil.

O însușire care personal mă incântă, care nu este abordată de toate brand-urile, este mărirea chainstay-ului o dată cu cresterea mărimii cadrului. La marimea S și M, chainstay-ul este de 435 mm (Meta) și 442 mm (SX), iar la marimea L și XL crește, ajungând la 440 mm (Meta) și 447mm (SX).

Bicicleta dispune de un headset ZS56 integrat care este conic, tijă de șa cu diametrul de 34,9 mm, bottom-bracket PressFit BB92, ax pentru roata din spate de 12 mm boost, ureche pentru sistemul UDH de la SRAM, discuri de 200 mm (maxim 223 mm), protecții pentru chaistay, downtube și seatstay, prindere pentru bidonul de apă și compatibilitate cu anvelope ale căror lățime este de maxim 2,5 inch.

Meta Enduro v5?

Commencal a lansat doua versiuni ale noului Meta, care arată foarte asemănător, dar o dată ce intri în detalii sunt diferite. Meta v5 vine cu roți de 29 inch și o cursă a suspensiei de 150 mm pentru amortizor și 160 mm pentru furcă.

Brand-ul ne spune că aceasta versiune o putem considera ca o bicicleta de competiții azi, iar maine una cu care să te bucucri de traseele de trail.

Pentru versiunea SX, care vine în format mullet (29 inch F și 27,5 inch S), primește o cursă mai mare a supensiei, prin urmare furca are 170 mm cursă și amortizorul primește 165 mm. Pe lângă toate acestea, acest model are și o geometrie mai relaxată, chainstay mai mare și furca împreună cu seat-tube-ul sunt amplasate la un unghi mai mic. Este mai mult orientată spre bike-park și trasee super abrupte.

Prototipurile de curse Meta EV V5

Echipa Commencal din cadrul EWS nu concurează pe niciun model de care am povestit mai sus. Au propriile biciclete care se asemană cu cele proaspăt lansate din pricina triunghiului din față și a celui din spate.

Bicicletele echipei au propriul link, care iese mai mult în evidență și sporește cursa suspensiei de spate la 165 mm astfel păstrând ambele roți de 29 inch. În față se observa furca Fox 38 care are o cursă de 170 mm.

Prețuri, versiuni și disponibilitate

În primul rând ambele versiuni de cadre, Meta v5 și Meta SX v5 sunt disponibile pentru precomandă. Prețul pleacă de la $2200 / 2100 euro, Meta v5 este disponibil incepând cu luna octombrie, pe când SX este disponibil cu o lună mai devreme, adică la începutul luniii septembrie.

Există 5 echipări diferite pentru modelul Meta v5. Prețurile Încep de la 3.700 euro, acesta fiind echipare cu SRAM NX și suspensi entry-level de la RockShox și ajunge la 6.400 euro, unde primești transmisia GX AXS și suspensii de la Fox Factory.

Meta SX v5 vine în trei opțiuni de echipare, acelea fiind, Race – cu prețul de 5500 euro, Signature – preț 6.200 euro și T-Type fiind cea mai bine echipată vine la prețul de 6.900 euro. Data de livrare ale acestor opțiuni oscilează între octombrie și noiembrie 2023.

Via Commencal

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen + eight =