Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Cândva de familie, afacerea pornită de pilotul de curse John Cooper a fost cumpărată cu ceva timp în urmă de un gigant al industriei auto. Totuși, o răbufnire de orgoliu l-a făcut pe Mike Cooper, fiul fondatorului, să pună bazele unei mărci de biciclete care să rămână în cadrul familiei. Așa că, la 3 ani după înființare, bicicletele Cooper arată mai bine ca niciodată și sunt mândria companiei administrate de familia care i-a și dat numele.
Nu este greu de ghicit prin ce se disting aceste biciclete, moștenirea lăsată de marca de automobile fiind omniprezentă în mințile consumatorilor. Astfel, tiparele de culoare din epoca de pomină a autoturismelor britanice au fost transferate pe cadrele vehiculelor cu două roți, dar pentru a întări identitatea insulară, bicicletele mai beneficiază și de piese autentice de piele Brooks.
Dacă până acum gama Cooper a avut în componență biciclete cu cadre de oțel, fie singlespeed-uri sau cu schimbătoare externe, pentru 2013 fabricantul a plănuit lansarea unor modele cu schimbător intern în butuc Shimano Alfine, care este acționat electronic. Englezii se pare că au apelat la varianta mai sportivă a acestui set din moment ce manetele de schimbător sunt cele pentru ghidon de cursieră. Liniile complete pentru anul viitor urmează a fi prezentate în detaliu zilele următoare, iar ce se știe este că fiecare model va purta numele unui circuit auto unde au luat startul teribilele Mini Cooper.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.