Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Publicația The Economist a realizat un material ce cuprinde o analiză a motivelor pentru care în unele orașe oamenii aleg să circule cu bicicleta, pe când în altele locuitorii o evită. Concluziile sunt interesante și se pare că au mai mult de-a face cu mentalitatea oamenilor și a constrângerilor cu care se confruntă, decât cu existența sau complexitatea infrastructurii pentru biciclete.
A fost luată ca exemplu încercarea primarului londonez Boris Johnson de a încuraja deplasarea pe biciclete în aglomerata capitală a Regatului Unit comparativ cu orașe precum Portland, Copenhaga, Amsterdam sau chiar alte localități britanice unde mersul pe bicicletă este la ordinea zilei.
Autorii materialului apreciază că în zone precum Cambridge și Hackney, zone adiacente Londrei și unde între 15-30% din participanții la trafic sunt bicicliști, dar și în Portland, populația fie este compusă în mare parte din studenți, fie dintr-un număr mare de artiști grafici sau designeri mai puțin conformiști.
Pe de altă parte, în Copenhaga sau în Amsterdam, legislația dă câștig de cauză în foarte multe situații unui biciclist implicat într-un accident rutier, deci șoferii sunt mult mai vigilenți și mai puțin predispuși să își asume vreun risc. Și infrastructura din respectivele orașe cântărește mult, dar nu este decisivă, căci un alt oraș britanic, Milton Keynes, deține kilometri întregi de piste pentru biciclete separate de carosabil, dar cu toate acestea, lumea nu prea se înghesuie să pedaleze. Motivul, tot conform celor de la The Economist, stă în faptul că și șoselele sunt foarte bine proiectate, la fel ca și transportul în comun, lucruri care reprezintă opțiuni mai rapide sau mai comode de transport. Chiar și în cazul suburbiei Hackney, menționată anterior, o mare parte din cei care pedalează o fac din pricina transportului în comun care lasă de dorit.
Sursa: The Economist
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.