Acum citesti
Shimano adaugă opțiune de frâne pe disc grupului 105

Invazia frânelor pe disc în lumea cursierelor continuă într-un ritm constant, după ce Shimano a anunțat lansarea unui set de astfel de frâne compatibile ca performanțe cu grupul 105. Odată cu acestea se pot constata câteva progrese privind adaptarea frânelor în cauză cursierelor, cum ar fi adoptarea unui nou standard pentru etrier și folosirea sistemului hidraulic.

frane

Folosind tehnologii dezvoltate și rafinate în prima generație de frâne pe disc pentru șosea, noile ST-RS505 care vor corespunde setului Shimano 105 vor să urmeze linia acestuia de „set accesibil, cu o fiabilitate și funcționalitate sporită”. În traducere, acest lucru înseamnă că frânele respective, asemeni setului, ar trebui să livreze acea performanță pentru care firma japoneză este recunoscută, chiar dacă cu carențe marginale, compensate prin prețul mai scăzut.

Noile frâne au un rezervor de ulei mineral în maneta de schimbător/frâne care permite și un reglaj de 10mm privind levierul de acționare pentru a putea corespunde diferitelor mărimi de mâini. De asemenea, Shimano spune că schimbarea vitezelor se face la fel de lejer ca în cazul manetelor convenționale.

Cât privește trasa furtunelor corespunzătoare frânelor, acestea se unesc cu etrierul prin partea de jos a acestuia, fiind astfel mascate de cadru, ceea ce generează un, probabil neglijabil, plus aerodinamic. Prin această mutare, Shimano consideră că s-a făcut o distincție clară între frânele pe disc pentru cursiere și cele pentru mountain bike-uri, însă acest obiectiv nu era foarte greu de atins din moment ce, poate, producătorul și-a propus acest lucru din start.

Nu în ultimul rând, trebuie amintite și noile etriere – flat mount. Acestea se instalează cu şuruburi pe dedesubt faţă de cum se instalează în prezent etrierele, pe deasupra. La spatele bicicletei rezultă o instalare cu adevărat Flat Mount cu etrierul amplasat direct pe ţeava chain stay. Şuruburile intră prin spatele ţevii chain stay şi se înşurubează direct în etrier. Deşi forma etrierului se schimbă aerisirea rămâne „one-way”.

La fel de important este și aspectul compatibilității, noile frâne și manete BR-RS505, respectiv ST-RS505, potrivindu-se cu setul mecanic Dura-Ace de 11 viteze, ambele seturi Ultegra și, desigur, setul 105, seria 5800.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five − four =