Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
În Olanda urmează a se desfășura festivalul dedicat cargo bike-urilor, prilej bun pentru susținătorii acestui vehicul să organizeze o acțiune de promovare cu efect în sfera decizională. Așadar, Federația Europeană a Bicicliștilor (ECF) a convocat câțiva membrii ai Parlamentului European, reprezentanți ai mediului de afaceri și ONG-uri la o masă rotundă pe marginea acestor capabile biciclete.
Principala rațiune din spatele utilizării acestor cargo bike-uri o reprezintă aprovizionarea mai facilă a micilor afaceri din centrele urbane aglomerate. Statisticile prezentate au dezvăluit că circa 50% din traficul din cadrul centrului unui oraș european ar putea fi realizat cu ajutorul acestora, dar cu toate acestea, opțiunea nu prea e luată în serios.
Însă toate acestea s-ar putea schimba mulțumită unui proiect derulat cu succes de către compania de curierat DHL. În 19 orașe din Olanda, firma folosește cargo bike-uri pentru livrările scurte care au loc în centrele urbane aglomerate. Efectul este cât se poate de cuantificabil conform reprezentanților DHL, scurtând din numărul de kilometri parcurși cu 20.000, lucru care aduce o scădere substanțială a costurilor. Planurile companiei vizează implementarea, măcar parțială, a acestui proiect și în Atena, Luxemburg, Viena și Milano.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.