Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
La prima vedere această știre ar părea potrivită zilei de 1 aprilie, dar Guvernul României este cât se poate de serios de această dată. Executivul a publicat un memorandum de măsuri pentru eficientizarea sistemului de transport feroviar în care este propus ca locul căilor ferate dezafectate să fie luat de către pistele pentru biciclete, printre altele.
Formularea folosită de cei care au redactat materialul este: „Linia de cale ferată ar trebui închisă, dar poate fi utilizată în continuare ca şi arteră pietonală sau pistă de biciclişti“, în condițiile în care se pregătește reducerea rețelei de linii ferate cu un procent cuprins între 25 și 40%.
Pe de altă parte, măsura la care s-au gândit cei din Executiv este una destul de avansată comparativ cu viziunea altor colegi de-ai lor din aparatul administrativ. În plus, este și folosită în Occident, cea mai recentă punere în aplicare aparținând Germaniei, care a anunțat anul trecut construcția unei autostrăzi pentru bicicliști de 85 de kilometri.
Sursa: Adevărul
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Prima linie care mi-a venit in minte a fost cea din padurea Snagov… Desi nu cred ca in urmatorii 10 ani se va intampla asta in Romania 🙁
Partea proastă e ca orice țară care PRODUCE are nevoie de infrastructură feroviară ( e mai eficient transportul pe cale ferată )
Dar cum în România nu mai produce nimeni nimic măcar n eptem plimba cu bicicleta.
cu adevarat interesant ar fi reutilizarea cailor ferate industriale urbane. Proiectul Drumri Verzi deja a propus o astfel de solutie: http://issuu.com/marianivan/docs/dvb_bucuresti_vest