Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Dacă producătorii italieni de biciclete și de echipament nu existau, atunci trebuiau inventați. Rădăcinile puternice pe care sportul cu pedale le are în acea parte a Europei merg mână în mână cu cei care furnizează materiale performante pentru această activitate, iar printre aceștia se regăsește, tot mai bine reprezentată, marca Northwave. Producția de pantofi de ciclism și echipament de top nu este ceva străin pentru fabrica din Montebelluna, însă pentru 2014 ambițiile sunt parcă mai mari și zilele acestea am avut ocazia să vedem cele mai importante piese pregătite pentru anul viitor.
Conferința de presă organizată săptămâna trecută la sediul central al firmei a reunit jurnaliști din domeniu din toată lumea, și, pe bună dreptate, motivul convocării a fost unul cât se poate de întemeiat. Northwave pregătește pentru primăvara/vara anului viitor mai multe produse ce au șanse reale de a câștiga respectul și admirația publicului larg, precum și a sportivilor profesioniști, în cea mai mare parte fiind vorba despre colecția de pantofi, atât extinsă, cât și îmbunătățită.
Ce aduce nou Northwave în 2014
Cât privește mărimea gamei, Northwave aliniază în 2014 26 de modele de pantofi de ciclism, pentru șosea, mountainbike, touring, ciclocros, triatlon, iarnă, femei și mers pe munte. Totuși, tehnologiile dezvoltate între timp sunt cele asupra cărora cade accentul.
Prima, și considerată totodată cea mai inovativă de către echipa de cercetare-dezvoltare, este sistemul de închidere SLW 2 (Speed Lace Winch), urmașul lui SLW. Acesta face parte din noua generație de sisteme de închidere cu cablu a cărui tensiune se reglează cu ajutorul unui mecanism cu clicheți aflat pe partea extarioară a pantofului. Mecanismul a fost adus pe piață de către BOA, și îmbunătățit de mărci precum Specialized, Sidi sau Northwave. Prin SLW 2, Northwave susține că a reușit să aducă împreună toate caracteristicile performante existente ale sistemului și să mai adauge ceva. În speță, este ergonomic, folosește materiale lejere, este complet înlocuibil, iar clichetul folosit permite strângerea și destrângerea în trepte pentru o ajustare precisă a gradului de retenție și oferă posibilitatea destrângerii complete, toate aceste 3 operațiuni fiind realizate cu același buton.
Pe urmă, pentru o mai bună așezare a tălpii în interiorul pantofului, Northwave a dezvoltat 3 piese separate, pe lângă branțurile (tălpicile) universale care se mulează după forma tălpii, inovare numită Custom Footbed. Cele 3 piese corespund celor 3 mari conformații ale tălpii, în speță platfus, talpă normală și arcadă înaltă a tălpii. Forma oricăror dintre piese împreună cu branțurile rezultă într-o piesă cu tipar anatomic ce asigură confort, formă personalizată și amortizare a șocurilor, care permite pielii să respire prin circulația liberă a aerului și este tratată antibacterian.
Separat, în cazul pantofilor de șosea, a fost introdus și un sistem care îi face compatibili cu pedalele și sistemul de prindere al celor de la Speedplay, dar și talpa Air Sole, care asigură o ventilație mai bună. Cât îi privește pe cei de mountainbike, modelele mai performante benficiază acum de inserții de cauciuc Vibram pe tălpi, amplasate în punctele esențiale, unde este nevoie de cât mai multă aderență. Mai precis, acesta se poate regăsi în lateralele plăcuțelor de prindere în pedale aproximativ la mijlocul distanței dintre acea zonă și călcâi și în zona călcâiului.
În cazul echipamentului de ciclism, acesta este împărțit în 3 mari categorii, cel dedicat sportivilor profesioniști și semi-profesioniști, sportivilor amatori/recreaționali și celor care pedalează de hobby. O atenție sporită a fost acordată siguranței rutiere, Northwave pregătind câteva seturi de echipament foarte deschis la culoare, din același material din care sunt realizate vestele reflectorizante prezente în trusele de urgență ale automobilelor. Pe lângă acestea, tot echipamentul de ciclism al firmei italienești beneficiază de inserții reflectorizante.
Ce modele de pantofi de ciclism sunt de urmărit în 2014
Prezentare amănunțită a colecției de pantofi Northwave pentru sezonul următor va avea loc cu ocazia ediției din acest an a Eurobike, însă la conferința de acum din Treviso, Gianni Piva și echipa sa ne-au adus în atenție care vor fi “vedetele” sezonului viitor.
Extreme Tech Plus vor fi vârful de gamă în ceea ce privește pantofii de șosea. Aceștia vor beneficia de sistemul SLW 2, vor cântări 235 de grame/bucată (470 gr./pereche), vor avea talpa din carbon high-modulus, includ Custom Footbed și partea superioară va fi confecționată dintr-o singură piesă. Culoarea oficială va fi portocaliul strălucitor, producătorul argumentând că face parte din efortul său de a spori siguranța cicliștilor prin vizibilitate suplimentară pe șosea.
Galaxy este un model introdus în premieră pentru viitoare colecție, iar pe lângă sistemul SLW 2, va include și două curele Velcro (cu scai). Unicitatea lor constă în faptul că nu au limbă și acest lucru, sporește confortul, conform producătorului. O pereche va cântări 590 de grame.
Extreme Tech MTB Plus sunt echivalentul pentru mountain-bike al primului model prezentat. Talpa specifică acestui sport beneficiază de inserțiile de Vibram amintite mai sus, este în întregime din carbon, perechea având 560 de grame.
Nirvana este și aceasta un fel de echivalent al modelului Galaxy, fiind o pereche cu sistem de strângere SLW 2 și talpă din carbon-nylon care cântărește 738 de grame, care se distinge prin prețul mai mic față de modelele corespondente ale concurenților.
Nu în ultimul rând, Hammer CX reprezintă printre primele perechi de pantofi dedicate special ciclocrosului. Versiunea derivată din modelul de mountainbike Hammer a fost dotată cu o gleznă înălțată realizată din neopren, dar care nu este fixă, pentru un spor de protecție împotriva noroiului și frigului. De asemenea, tot interiorul este căptușit cu neopren pentru a fi impermeabil, iar talpa este din carbon, greutatea unei perechi fiind de 694 de grame.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.