Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Săptămâna trecută, o comisie formată din membrii Parlamentului European a adoptat strategia de dezvoltare a utillizării bicicletei propusă de European Cyclists’ Federation (ECF). Această hotărâre reprezintă un pas important în transformarea acestei strategii în politică aplicată de Uniunea Europeană.
Implicația cea mai importantă ce decurge din această recunoaștere a necesității bicicletei este o viitoare alocare de fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii specifice. Secretarul General al ECF, Bernhard Ensink, apreciază că decizia comisiei parlamentare reprezintă un pas mare în creșterea numărului de bicicliști și că dacă lucrurile merg după cum se așteaptă, atunci între 2014 și 2020, vor fi alocate anual câteva sute de milioane de euro în acest scop. Proiectul propus de ECF urmează a fi inclus în Programul de Acțiune pentru Mediu nr. 7 (7th Environment Action Programme ), susținut deja de majoritatea grupărilor politice din Parlamentul European.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
da da da!!!!!! Taman in 2014 eu voi sti deja sa merg cu bici 😉
Ideea in sine e extraordinara si chiar as dori s-apuc sa vad, ca ea se va pune in aplicare. Ceea ce-mi da de gandit e, insa, mentalitatea romanului, care e tare fudul si nu va accepta prea usor sa-si miste fundul din masina, pe o sa de bicicleta, considerand asta, ca va cobori o treapta pe scara sociala. Dat fiind faptul ca si la noi se aud tot mai multe voci ce sustin ciclismul si mersul pe bicicleta, precum si comunitatea utilizatorilor de biciclete e in crestere, tind sa cred ca merita sa fiu optimist in aceasta privinta. Si ce poate fi mai frumos decat o plimbare in aer curat pe poteci de munte?!
poate in sfarsit fondurile pentru „dezvoltarea infrastructurii specifice” vor fi folosite pentru piste de bicicleta sigure atat pentru biciclisti cat si pentru pietoni, nu ca cele desenate doar pe trotuar devenite intre timp ilegale…
si poate onor primaru’ revine cu picioarele pe pamant si renunta la cai verzi pe pereti (telegondola) ca sa vada si sa rezolve principalele probleme ale traficului bucurestean: PARCARI pentru masini, PISTE pentru biciclisti.
ma rog, poate…ca sperante nu mai am…
trebuie redus numarul parcarilor pt masini pt a descuraja traficul auto si incuraja alternativa…s-a putut in alte orase,se poate si la noi.