Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Se pare că mersul pe bicicletă nu e atât de sănătos, mai ales atunci când nu este pus în practică corespunzător. Unitatea de Primire Urgențe de la Spitalul Prof. Dr. Nicolae Oblu din Iași trage un semnal de alarmă asupra faptului că, săptămânal, câte doi ieșeni ajung la această secție cu traumatisme grave în urma căzăturilor de pe bicicletă.
Dar aveți puțintică răbdare! Majoritatea sunt bărbați din mediul rural și au consumat alcool înainte de a se urca pe bicicletă, afirmă purtătorul de cuvânt al Spitalului.
„Cele mai multe victime ale vehiculelor pe două roți care ajung la noi în UPU sunt bicicliștii de toate vârstele. În urmă cu câteva zile am avut un biciclist care avea 63 de ani și a decedat după ce a fost implicat într-un accident. Foarte mulți bicicliști nu poartă cască. Ar fi foarte bine dacă legea i-ar obliga să poarte această cască pentru că îi protejează de traumatismele severe la cap. Toți bicicliștii care ajung la noi au traumatisme cranio-cerebrale de la cele mai ușoare, cum ar fi plăgi, până la extrem de severe cu șanse foarte mici de supraviețuire. Cei mai mulți bicicliști care au avut un accident provin din mediul rural și au vârsta peste 55 de ani. Problema gravă este că se urcă pe bicicletă după ce au consumat alcool. Din această cauză se întâmplă și cele mai multe accidente”, a declarat dr. Florin Gramada, purtător de cuvânt la Spitalul Prof. Dr. Nicolae Oblu din Iași.
De asemenea, o statistică a Spitalului indică faptul că 10% dintre bicicliștii accidentați mor în urma rănilor suferite.
Sursa: Bună Ziua Iași
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Ar fi bine daca macar politia si-ar face treaba si i-ar amenda pe betivi.
Ma iau cu mainile de cap de fiecare data cand un neurochirurg pune placa cu casca obligatorie prin lege…
Chirurgii care isi dau cu parerea despre politicile de transport nu sunt un fenomen romanesc, sunt destule exemplare in lumea civilizata.
Dar asa, ca sa fie clar de ce este gresita concluzia lor, am sa insist asupra catorva aspecte:
1. Daca problema (asa cum afirma chiar medicul respectiv) este consumul excesiv de alcool, nu ar fi mai eficace sa se inlature cauza accidentelor prin interzicerea alcoolului?
2. Daca cele mai multe victime sunt barbati peste 55 de ani si sunt din mediul rural, care este probabilitatea ca acestia sa respecte o eventuala obligativitate a castilor (mai ales cand alcoolemia iese prin tavan)?
3. Statistica spitalului este pentru vehiculele pe doua roti, dar sunt curios, in numar absolut, care este proportia biciclistilor cu traumatisme cranio-cerebrale in totalul pacientilor cu TCC. Ca daca e mica, poate ar trebui sa obligam prin Constitutie pe toata lumea sa poarte casca, inclusiv in casa.
4. Din fericire, cei din Ministerul de Interne care lucreaza la Codul rutier au o idee mai clara despre implicatiile obligativitatii castii, motiv pentru care casca este doar recomandata.
Poza este foarte tare si veche, de acord, zilnic parcurg cate 80-100km prin mediul rural si sunt foarte multi carora li se „gadila ” bicla, pot sa cada si-n fata masini …de acord cu legea, sa se poarte casca!
De asemenea mersul pe bicicleta dauneaza foarte grav si ficatului, afirma medicii chirurgi de la spitalul Fundeni, datorita consumului de alcool. De aceea ei recomanda sa nu mai folosim bicicleta, si betiile sa se desfasoare de preferat acasa, datorita faptulu ca prin camera de garda a spitalului ajung prea multi biciclisti cu ciroza.
Ce prostie, trateaza simptomul si nu sursa, mai bine ar sta sa-i amendeze pe fiecare betiv care se urca pe bicicleta. Daca au bani de betie au bani si de amenda. Sa-si faca treaba politia nu sa bage legi aiurea. Si cu casca iti poti rupe gatul cu sau fara alcol in sange.
Ar trebui sa-i oblige sa poarte si manusi si genunchiere si cotiere ca doar se zgarie cand cad, nu? :))
Casca ajuta la protectia contra climei. Daca e cald, nu faci insolatie (modelul cu gauri). Daca e frig, iti tine oleaca de cald (model tip dirt). Soferii tind sa respecte mai mult un ciclist cu casca decat unul fara. E suficient de confortabila incat in 5 minute sa uiti ca o ai pe cap. De asta port casca. Partea cu cazutul si datul cu capul de planeta nu am patit-o decat o singura data, si da, si-a facut treaba. Nu m-a salvat de lovitura la coaste, dar macar freza mi-a ramas intacta.
Imi vine totusi tare greu sa cred ca se poate convinge/educa o persoana peste 50 de ani sa poarte casca dupa ce a tras bine la masea. Nici macar treaz nu cred ca se poate. Fuji, bre, d-acile, pai tu pi mini vreai sa ma inveati?
„Soferii tind sa respecte mai mult un ciclist cu casca decat unul fara” Scoasa din putul gandirii… as vrea sa vad si eu niste dovezi pentru afirmatia asta. Pentru ca exista dovezi care sa sustina contrariul.
Ntntnt. Scoasa din putul experientei ca ciclist.
Poate un ciclist incepator…