Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Știm că în majoritatea țărilor europene, inclusiv România, casca de bicicletă nu este obligatorie de purtat în timpul mersului pe bicicletă, este doar recomandată. Pentru bicicletele electrice situația este diferită începând cu 1 ianuarie 2017, purtarea căștilor de protecție devenind obligatorie. Companiile producătoare de căști au început deja fabricația acestor căști „speciale” pentru bicicletele electrice, iar primele livrări sunt așteptate pentru finele anului 2016 sau devreme în 2017.
Noile căști pentru bicicletele electrice arată la fel ca și căștile pentru bicicletele normale, inclusiv fantele de ventilație. Principalele diferență față de o cască normală sunt zona mai mare de protecție și faptul că suporta impacturi mai mari. Prima țară din Europa care a adoptat acestă obligație este Olanda. Normele prevăd faptul că în situația în care folosești o bicicletă electrică, trebuie să folosești și o cască specială pentru acest tip de bicicletă.
Primele companii producătoare care și-au anunțat intenția de a produce astfel de căști sunt ABUS, BBB, Lazer și Met. Noile căști vor respecta standardul NTA 8776 care se referă la construcție, câmp vizual, proprietăți de amortizare, sistemul de fixare pe cap, inscripționarea corespunzătoare și documentația însoțitoare.
Prima cască de acest tip a celor de la ABUS se numește Pedelec și întrunește întrutotul condițiile impuse de NTA 8776. Livrările vor porni la începutul lui 2017. BBB a anunțat că prima lor cască din acest segment va fi gata în ianuarie 2017. Pe de alta parte Met a lansat casca Corso. Aceasta se află deja pe piață. Nu în ultimul rând Lazer a prezentat la Eurobike anul acesta, prototipul lor de cască pentru bicicletele electrice. Ei nu au anunțat încă o dată când va fi gata.
Sursa: bike-eu.com
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.