Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Bionicon a prezentat primul cadru full suspension din lume, cu bascula modulabila pe patru directii. Asta presupune o miscare sus-jos a partii inferioare a basculei, independent de sistemul de amortizare. De ce? Pentru controlul absolut.
Dar cel mai interesant capitol este cel al controlului suspensiei spate cu ajutorul electronicii. Fie ca acceptam sau nu, electronica incepe sa cuprinda domeniul bicicletelor, iar cel mai elocvent exemplu in acest caz este furca Cannondale Simon, cotrolata tot electronic. Sistemul celor de la Biocon vine in standard cu un buton montat pe ghidon, cu ajutorul caruia riderul poate controla atat suspensia spate cat si furca. Cu posibilitati nelimitate de ajustare a cursei!
In functie de urcare sau de coborare, cadrul beneficiaza de multe feature-uri. La coborari, bascula spate absoarbe socuri in limita a 200 de mm, ofera riderului o tractiune perfecta si bineinteles estompeaza posibilitatea de rasturnare peste ghidon in cazul coborarilor extrem de abrupte. La urcari sistemul lucreaza cat se poate de ingenios : bottom braketul nu-si schimba deloc pozitia si mai mult, furca se regleaza automat in functie de gradul pantei astfel incat obtii o cursa intre 70 mm si 100 mm.
In fond, este vorba de o bicicleta care-si modifica unghiurile reusind sa se muleze perfect pe necesitatile riderului sau pe situatiile in care aceasta se afla. Tot intreg sistemul este gandit pentru a simplifica pedalatul si controlul atat pentru urcari cat si pentru coborari. Inovatiile acestui cadru insa nu se opresc aici. Daca vrei sa aflii mai multe informatii te invitam pe site-ul producatorului, accesibil la bionicon.com.
via | bionicon.com
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
La k2 Poflex 4000 din 98 exista furca controlata electronic, care simtea cand urci, cand cobori si cand meci pe plat si avea si un sistem paralelogram la furca ca sa nu te rastorni si sa-ti ofere acest avantaj fara mult travel si mai ales, fara multa greutate, deci prea tare bicicleta…ce timpuri ;;).