Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Se numește Raul Oaida și poate fi văzut gonind pe străzile Devei pe un vehicul care pare cunoscut. El este inventatorul unei dintre cele mai năstrușnice biciclete de până acum, anume cea care este propulsată nu de forța umană, nu de un motor electric sau alte lucruri de categorie ușoară, ci chiar de un motor cu reacție!
Chiar dacă motorul cu reacție este amplasat pe o bicicletă, nu putem spune că aceasta a fost intenția inițială a lui Raul. El a construit de unul singur acest motor, cu resurse proprii și cu ajutorul donațiilor primite de la persoane care îi împart pasiunea pentru aeronautică. Faptul că se află pe o bicicletă este mai mult o testare a acestuia pentru a i se verifica funcționalitatea.
Motorul lui Oaida cântăreşte 5 kilograme şi este construit din duraluminiu, oţel inoxidabil, titan şi câteva aliaje. Mai multe decât atât, consumă un litru de combustibil/minut, deci avantajele economice ale bicicletei sunt anulate complet. Inventatorul nu s-a străduit să descopere care este viteza maximă ce poate fi atinsă de progenitura sa, dar declară că o viteză de 40 de km/h este o nimica toată pentru propulsorul creat de el. Totuși, estimările sale indică o viteză maximă de 2.000 de km/h.
Sursa
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
2000km/h poate forta de tractiune a motorului, dar in nici un caz pe bicla
Cred ca 2000 era potentialul motorului. Bravo lui ca a realizat ceva si nu joaca pacanele!
A zis in gluma 2000 km/h:))
O rectificare, nu a zis in gluma de 2000 de km/h. 2000 km/h are aerul cand iasa din turbina in la turatie mare…