Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
A fost destul de liniște în ultimii ani în „curtea” bicicletelor de contratimp/triatlon a celor de la Bianchi, așa că cu ocazia recentelor dezvoltări precum noul Infinito, s-au deschis perspective și pentru alte modele. Făcând o mutare îndrăzneață, Bianchi a proiectat de la zero o nouă bicicletă de contratimp, care le poate servi și triatleților la fel de bine, căci producătorul italian a îndrăznit să amestece materialul vâscoelastic Countervail cu rigorile aerodinamice ale unei mașinării menite să sfideze cronometrul: Aquila CV.
Countervail (CV) reprezintă o inserție vâscoelastică folosită pentru prima dată de Bianchi pentru cursierele de anduranță din gama Infinito, care sporește capacitatea cadrului de a absorbi șocurile, atunci când se află intercalată printre straturile de carbon. Prin urmare, CV se poate considera ca fiind o emblemă a confortului, iar prezența sa pe o bicicleta de triatlon/contratimp Aquila CV este o premieră în industrie, dar poate și o contradicție. Marea problemă a acestei „rase” de biciclete o reprezenta, cel puțin pentru cei care nu sunt cicliști profesioniști, confortul, iar diversele companii au încercat să îndulcească acest aspect modificând geometria. Dar modificând geometria se alterează poziția aerodinamică a ciclistului pe bicicletă, care este unul din punctele esențiale, dacă nu cumva chiar cel mai important, al unei biciclete de contratimp. Așadar, această categorie de biciclete și termenul de „confort” nu prea încap în aceeași propoziție. Dar tocmai aici intervine îndrăzneala italienilor, căci ei au venit cu ideea de a integra materialul vâscoelastic CV în construcția cadrului Aquila. Geometria rămâne una agresivă, menită să economisească pe cât de multe secunde se poate, pe când confortul sporit revine în sarcina lui CV, dar asta implică și existența unor vibrații pe care materialul să le atenueze. De fapt, beneficiul major al CV se simte atunci când sunt vibrații de atenuat, căci prin absorbția lor se reduce și oboseala musculară. E o poveste cu dus şi întors, dar rămâne de văzut care va fi rezultatul final.
Aquila CV se bazează și pe alte trăsături aerodinamice, dintre care multe nu au fost prezente pe anteriorul model de contratimp al Bianchi, Pico Carbon. De exemplu, frâna de față este integrată în furcă, pe când cea de spate a fost mutată sub rulmentul pedalier, iar ghidonul este și acesta integrat în cadru și gândit să acționeze ca o parte a acestuia, având trei lungimi diferite a tijei de ghidon (90, 110, 130mm). Aspectul rămâne la latitudinea fiecăruia să fie apreciat, deși ceva îmi spune că părerea ar fi unanim pozitivă și în ceea ce privește echiparea, momentan, Bianchi Aquila CV se poate achiziționa cu setul electronic Shimano Dura-Ace Di2, Ultegra mecanic sau doar ca set de cadru, cu tijă de șa, frâne și ghidon incluse.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.