Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
În ultimii ani, Focus a investit constant în dezvoltarea unor modele performante pentru gamele pe care le are. Eforturile lor nu au rămas fără ecou, cursiera Izalco Max 0.0 fiind foarte bine primită, bicicleta de contratimp Izalco Chrono MAX având parte de o critică favorabilă, iar acum nemții ne aduc un nou „bolid”, de data aceasta pentru off-road, Mares CX.
Relația celor de la Focus cu ciclocrosul este una mai specială, fondatorul Mike Kluge fiind campion mondial la această disciplină cu ani buni în urmă, în 1992. De-a lungul anilor marca germană și-a mai trecut în cont niște succese în noroioasa afacere a CX-ului, pentru ca de câțiva ani încoace să sponsorizeze puternic Team Rapha Focus, o echipă americană axată numai pe ciclocros.
Sportivii respectivei echipe și nu numai vor beneficia de acum de Mares CX, cel mai recent și performant model din gamă, disponibil atât cu clasicele frâne cantilever, cât și cu cele pe disc (doar pentru rotor de 160mm) și compatibil atât cu sisteme electronice, cât și mecanice de schimbare a vitezei.
Mares CX se află într-o dezvoltare continuă de aproape 5 ani, perioadă în care s-a găsit mereu ceva de îmbunătățit, într-o măsură mai mare sau mai mică, iar cea mai recentă versiune, chiar dacă a fost lansată oficial, este momentan rezervată doar sportivilor sponsorizați. Astfel, aceasta numără diferite modificări aduse geometriei cadrului, cum ar fi head tube-ul mai înalt sau garda mai ridicată față de sol. De asemenea, trepidațiile și șocurile pot duce la un lanț destul de greu de stăpânit, așa că echipa de ingineri Focus a adăugat și un chain guide ISCG-05.
Însă o noutate cu un potențial de urmărit în anii care vin este RAT (Rapid Axle Technology). Denumirea abreviată putea fi una mai fericită desigur, dar cert este că Focus a dezvoltat un sistem thru axle pentru cursiere și biciclete de ciclocros care sunt dotate cu frâne pe disc, datorită rigidității mai mari asigurate de acest tip de ax și a implicațiilor asupra performanței frânelor.
Focus mai declară că Mares CX are geometria adaptată pentru fiecare din cele 6 mărimi – 48, 51, 54, 56, 58 și 60, astfel că proprietățile cadrului rămân constante. Greutatea cadrului Mares CX este de 895 de grame (cantilever), respectiv 922 de grame (frâne pe disc), pentru mărimea 56, pe când furca are 418 grame.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.