Acum citesti
Factor a lansat cursiera aero Ostro, folosită deja în Turul Franței

Factor a lansat noua cursieră aero foarte ușoară Ostro ce promite să ofere viteză și performanțe aero chiar și pe cele mai dificile drumuri, fără a adăuga greutate inutilă. Factor spune despre Ostro că e o bicicletă extrem de polivalentă, perfectă pentru cursele în etape iar echipa Israel Start-Up Nation o folosește deja în Turul Franței 2020.

Acum câteva săptămâni apăruseră zvonurile despre noul cadru O2 VAL de la Factor cu o greutate de doar 677 g și setul de roți din carbon Black Inc pe baieu cu o greutate sub 1 kg. Bicicleta a ieșit pe piață acum, sub forma lui Factor Ostro, însă vine cu un nou set de roți, Black Inc Forty Fives.

Noua Ostro combină calitățile de top Factor: construcția din carbon foarte ușoară și formele aerodinamice simplificate, scopul ei fiind de a îndeplini rolul de bicicletă unică, de la cursele clasice pe pavate până la etapele montane.

Factor spune chiar că bicicleta a fost dezvoltată cu riderii profesioniști pe traseul Paris-Roubaix! Asta pentru că mereu vor fi cicliști care vor dori să se folosească de beneficiile aerodinamice chiar și pe cursele pe pavate dar să nu aibă penalizări aerodinamice nici pe coborârile montane. Din dorința de a face o bicicletă perfectă pentru aceștia a rezultat Ostro.

Ostro a primit și denumirea de top VAM de la Factor, cu un cadru cu o greutate anunțată de 780 g în mărimea 54 cu schema de culoare Flicker. Ostro este disponibilă doar cu frâne pe disc și folosește rutare complet internă a cablurilor, compatibilă însă doar cu transmisii electronice.

Avanajele aerodinamice vin de la profilele folosite la cadru, cu forme truncate NACA ce păstrează aceiași secțiune expusă vântului, la fel ca modelul O2 VAM, rezistența aerodinamică fiind redusă cu penalități minime de greutate și păstrarea unei rigidități excelente. Ostro folosește furcă cu brațe depărtate pentru a permite curgerea liberă a aerului în jurul baieurilor de 26 mm folosite. Spațiul permite montarea de anvelope de până la 32 mm, pentru atunci când drumul este de calitate proastă sau se dorește mai mult confort. Seatstay-urile subțiri coborâte lucrează cu anvelopele mari pentru a filtra vibrațiile pe suprafețe dificile.

Chiar dacă nu e folosită ideea downtube-ului despărțit One, partea superioară a downtube-ului se subțiază și folosește forma Reversing Flow Energising Channel în coroana furcii pentru a reduce rezistența aerului ce provine de la rotația roții din față.

Ostro folosește un monobloc filetat T47, prinderi de etrier flat mount, ax thru de 12 mm, trei offset-uri diferite ale furcii pentru fiecare mărime de cadru, prindere ascunsă pentru tija de șa, tijă de șa dedicată aero cu setback de 0 sau 25 mm și poate să fie echipată fie cu ghidonul integrat cu pipă Black Inc, fie cu un ghidon clasic cu cablurile intrând în cadru imediat sub pipă.

Geometria Ostro e de competiție, identică cu cea de pe O2, fără niciun compromis, deși sunt folosite anvelope mari. Este un lucru excelent pentru profesioniștii care pot schimba între ele bicicletele în funcție de teren.

Împreună cu Factor Ostro au fost lansate și noile roți cu profil mediu Black Inc Forty Five. Acestea sunt proiectate să ofere un echilibru perfect de aerodinamică și greutate redusă, fiind disponibile doar pentru frâne pe disc, cu profil de 45 mm și jante tubeless ready cu lățimea internă de 20.7 mm și formă NACA 0018. Roțile costă 2350$, au 1492 g și sunt disponibile și separat. Ele folosesc rulmenți ceramici. Sunt disponibile pentru livrare începând cu noiembrie 2020.

Noua Ostro e disponibilă pentru precomandă direct de la Factor în 3 scheme de culori: Flicker, Soho Mix și Sicilian Peach.

Bicicleta e disponibilă ca și set cadru la 5500$ incluzând cadrul din carbon, furca, tija de șa, ghidonul integrat Black Inc, monoblocul CeramicSpeed și cuvetele.

Bicicletele complete sunt disponibile în două variante echipate cu SRAM AXS, ambele incluzând roțile noi Black Inc: 8200$ cu Force AXS sau 10100$ cu Red AXS.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

7 + 10 =