Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Urmare a scandalului în urma căruia frânele pe disc la cursiere au fost interzise în ciclismul profesionist, cel puţin momentan, firmele au căutat metode prin care acestea să nu mai „taie în carne vie” atunci când cicliştii cad grămadă.
Inginerii de la T’red, o firmă italiană, urmează a lansa pe piaţă protecţiile care nu-ţi mai permit să te atingi de discurile de frână. Aceste protecţii pot fi instalate pe orice bicicletă şi există trei opţiuni.
Protecţia pentru discul spate dispune de un suport care se fixează mai întâi de butuc. După care protecţia de disc se instalează pe acest suport. În faţă se foloseşte acelaşi sistem pentru furcă.
Ce vedem în aceste imagini, cât şi în video, sunt prototipuri din plastic printate 3D. Însă versiunile finale vor fi din carbon pentru greutate redusă şi rezistenţă bună la căldură. Producătorul spune că fantele din protecţie sunt suficiente pentru a permite discului să se răcească de la aer.
Pentru moment nu există un preţ estimat, produsul fiind încă în stadiul de prototip.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Nu cred ca vor fi tocmai agreate aceste protecti daca nu vin cu un sistem de tip quick release si chiar si asa va complica schimbarea roti in timpul competitiei cea ce nu va pica bine multor rutieri