Acum citesti
Colnago V4R e proiectată să fie cea mai rapidă cursieră din lume

Noua cursieră Colnago V4R este proiectată să facă multe lucruri la perfecție: accelerare, viraje, urcări și coborâri, însă scopul final e unul singur: să câștige! Și a făcut deja asta, cu 23 de victorii obținute de 10 rideri pe modelele prototip.

Bicicleta a fost proiectată cu ajutorul pro-riderilor de la echipa UAE Emirates printre care și Tadej Pogacar și Sofia Bertizzolo. Noul model are geometrie nouă, straturi de carbon mai robuste, aerodinamică îmbunătățită și un ghidon cu pipă integrată, scopul fiind ca bicicleta să fie confortabilă pentru curse lungi și cât se poate de ușoară.

Obiectivul a fost să se creeze o cursieră cu un coeficient aerodinamic la fel de bun ca al unui model aero, dar cu cadrul mai rigid și mai rezistent, toate acestea fără ca greutatea să crească.

În față, ghidonul cu pipă integrată CC.01 salvează un pic de greutate și crește performanțele aerodinamice atât prin integrarea cablurilor cât și prin interfața sa cu cadrul. Este disponibil și un sistem de prindere pentru computer imprimat 3D, momentan disponibil doar pentru Wahoo Bolt V2, proiectat să mai reducă și el din coeficientul aerodinamic.

Cablurile sunt acum complet integrate, ceea ce necesită un rulment superior mare la cuveți și un headtube mai lat, noua furcă având spațiu pentru anvelope de până la 700×32 mm. În ciuda acestui fapt, forma studiată a ghidonului CC.01 face ca suprafața frontală de atac a bicicletei să fie mai mică decât la modelul V3R.

În headtube se regăsesc cuveții CeramicSpeed, care au putut fi folosiți deoarece rigiditatea mărită a sistemului pune solicitări mai mici pe rulmenți. Rigiditatea este mai bună însă doar în ansamblul întregii biciclete, pentru că strict rigiditatea headtube-ului V4R este mai mică cu 5-10% decât la modelul V3R, în funcție de mărimea cadrului.

Obținerea echilibrului perfect între rigiditate și confort s-a făcut prin testarea ”Real Dynamic Stiffness” care măsoară forțele în două situații critice de tensionare: la sprint și la cățărarea în picioare. În aceste două situații rigiditatea totală a crescut cu 4%, respectiv cu 5%.

Acest lucru permite folosirea unei furci mai ușoare ce îmbunătățește manevrabilitatea și confortul, fără să se piardă din eficiență.

Cadrul în sine e un pic mai greu, însă furca mai ușoară și cockpit-ul integrat fac ca setul complet V4R să fie cu 47 g mai ușor decât V3R, care folosea pipă și ghidon separate.

Dimensiunile au fost recalculate, stack-ul și reach-ul crescând mai liniar de la una la alta.

Bicicleta va fi disponibilă la lansare doar în varianta V4R Team Edition, cu roți ENVE 3.4, grup Shimano Dura-Ace Di2 cu powermetru, șa Prologo Scratch M5 Nack și anvelope Continental GP5000, la prețul de 15.260 Euro, fiind disponibile 5 scheme de culori. Este disponibil și setul format din cadru, furcă, ghidon, tijă de șa și cuveți, la prețul de 5250 Euro.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − thirteen =