Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Traseul de azi include de fapt două ture desfăşurate de-a lungul a două zile. Cele două trasee înseamnă turul munţilor Ciucaş şi al munţilor Roşca mai puţin cunoscuţi. Vă rugăm să ţineţi cont de faptul că aceste ture sunt făcute în 2009. Astăzi, în 2015 este posibil ca unele drumuri să nu mai fie accesibile deşi traseele eu fost parcurse pe forestiere şi poteci bine întreţinute. De asemenea în Roşca puteţi întâlni şi vipere aşa cum am făcut-o noi.
Cele două trasee au punct comun de start. Mai precis fosta cabană Babarunca, care a ars, unde acum se află alte pensiuni la care vă puteţi caza. Cele două trasee se desfăşoară de-o parte şi de alta a DN-ului 1A – Ciucaş la nord-est, Roşca la sud-vest.
Turul Ciucaşului are o lungime de 56 km, o diferenţă de nivel de 1.650m şi poate fi parcurs într-un ritm relaxat în 9 ore, fără grabă.
Pe bicicletă munţii Ciucaş sunt în general accesaţi dinspre cabana Ciucaş urcând pe valea Berii. Însă noi am luat-o în sens invers urcând pe Valea Babarunca şi Cheile Babaruncăi pentru a coborî apoi pe Valea Berii. Traseul este următorul: valea Babarunca, Cheile Babaruncăi, Şaua Teslei, Valea Dâlghiu, Canton Valea Dudului, Poiana Dâlghiului, Dâlghiu, Poiana Măgura, Vama Buzăului, Valea Buzăului, Canton Piruşca, Culmea Albele, Şaua Gropşoarele, Şaua Chiruşca, Cabana Ciucaş, Izvorul Nicolae Ioan, Valea Berii, DN1A, Babarunca.
Ca aproape orice traseu pitoresc de cicloturism şi tura noastră începe cu drum forestier pentru a continua apoi pe potecă turistică în urcare. Se trece pe lângă cantonul forestier Valea Dudului şi cantonul Piruşca pentru ca spre final să trecem prin şaua Gropşoarele ajungând la cabana Ciucaş care în 2009 nu era renovată. Pe acest traseu nu găsim resurse de apă pentru 32 km când întâlnim primul izvor. Însă la km 21 avem magazin sătesc în localitatea Vama Buzăului de unde ne putem reîmprospăta rezervele de apă şi hrana.
Statistici traseu:
Lungime: 56 km
Diferenţă de nivel: 1.650 m
Timp de parcurgere: 9 ore
Altitudine maximă: 1.676 m
H maxim traseu: km 37
Rampă medie / maximă: 7% / 42%
Izvoare: 3 plus magazin sătesc
Download track şi puncte de interes
Dacă Turul Ciucaşului a pornit de la locul de cazare aproape imediat pe forestier a doua zi Turul munţilor Roşca începe cu o scurtă porţiune de asfalt pentru 3 km. Tura din Ciucaş a fost în mare parte împădurită şi mai luxuriantă în timp ce în Roşca peisajul este mai uscat, dar nu arid. Atenţie şi la vipere pe acest traseu. Când faceţi pauze uitaţi-vă cu atenţie în jur să vedeţi pe ce vă aşezaţi. Sau nu faceţi pauze 😉
Traseul din Roşca este următorul: Babarunca, DN1A spre Cheia, Pasul Bratocea (dreapta spre Predeal marcaj bandă roşie traseu 10 ore), Plaiul Sterp, Muntele Babeş, Vârful Bobu Mic, Muntele Ciorii, Muntele Urlăţelu, Valea Târlungului, Babarunca. În Roşca am pedalat 32 km, am avut o diferenţă de nivel de 1.155m şi ne-a luat 8 ore pedalând într-un ritm relaxat şi fără grabă. De-a lungul acestui traseu avem 3 izvoare amplasate aproape strategic la distanţe potrivite între ele.
Nici unul din cele două trasee nu prezintă dificultăţi semnificative. Secţiunile mai dificile, deşi unele sunt mai lungi pot fi depăşite fără probleme cu puţină atenţie, dar este recomandat ca în grup să existe cel puţin un ciclist cu experienţă.
Statistici traseu:
Lungime: 32 km
Diferenţă de nivel: 1.155 m
Timp de parcurgere: 8 ore
Altitudine maximă: 1.752 m
H maxim traseu: km 14
Rampă medie / maximă: 7% / 27%
Izvoare: 3
Download track şi puncte de interes
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.