Acum citesti
Bicicleta Kellys Quartz DSC 2010

Kellys nu se numara printre cele mai renumite brand-uri de pe piata de biciclete, insa incepe sa prinda teren datorita ofertelor foarte interesante din gama de biciclete entry spre mid-level. Testul cu Kellys Quartz DSC ne-a starnit curiozitatea imediat, deoarece stiam ca este o alternativa buna in segment, insa nu ne intalnisem cu nicio ocazie de a testa acest model.

Modelul este plasat din punct de vedere al echiparii intre modelele Cube Analog si Cube Attention. Am folosit ca punct de referinta modelele Cube, deoarece se claseaza printre cele mai bine vandute biciclete pe piata locala. Modelul Kellys Quartz DSC are un aspect placut, urmand de asemenea trendul producatorilor de a oferi biciclete cu paintwork-uri in stil racing. In cazul modelului Quartz, acesta nu egaleaza aspectul bicicletelor Cube, in schimb ofera nuante de gri, verde, alb si negru compatibile, care confera o nota de sportivitate modelului.

La capitolul aspect sportiv, contribuie din plin culoarea rotilor, atat jantele cat si spitele cu butucii fiind negre. Bicicleta testata de noi avea un cadru din aluminiu ce beneficiaza de ultimele tehnologii de imbinare propuse pentru 2010 de catre inginerii de la Kellys.

Cadrul / pe traseu

Cadrul de 19 inci al modelului Quartz DSC este foarte util pentru riderii mai inalti, de peste 1.80 m. Dar nu inseamna ca nu poate fi utilizat si de catre rideri mai scunzi. Pozitia este una buna si avantajeaza utilizatorul bicicletei in urcari dar mai ales in abordarea virajelor, cadrul beneficiind de unghiuri care se aseamana cu geometria unei biciclete de competitii pentru Cross Country (inclinarea tevii seii este de 73 de grade, iar cel al tevii furcii de 71 de grade). Foarte aproape de valorile ideale.

Un avantaj pentru controlul bun este oferit si de inaltimea cadrului, astfel incat bicicleta ramane controlabila chiar si cand mainile nu se afla pe ghidon. Virajele pot fi abordate rapid si in siguranta, reprezentand garantia ca in competitii te poate ajuta sa scoti timpi buni. Un cadru cu o inaltime de 19 inci prezinta si dezavantaje, in mod special cand este utilizat pentru coborari mai abrupte. In aceasta situatie centrul de greutate este plasat mai sus iar efortul riderului de a cobori centrul de greutate prin deplasarea posteriorului catre partea din spate a bicicletei se poate solda cu incasarea unei sei in burta. Acesta este insa un caz, intalnit in general pe coborari extreme.

Din punct de vedere al constructiei cadrul beneficiaza de intarituri in partea anterioara, atat deasupra tevii superioare cat si dedesubtul tevii inferioare, asigurand astfel o rezistenta buna in timp. Ca o particularitate a acestui cadru, forma tevii furcii se aseamana cu cea a cadrului Trek 4300 2010. Finisajele sudurilor au o calitate medie, care corespunde acestui segment de pret. Urechile cadrului sunt multumitoare din punct de vedere al designului, demontarea rotii nefiind dificila, dar si din punct de vedere al aspectului, denotand soliditate. Acestea sunt dotate de asemenea, cu filete specifice montarii unui portbagaj in caz de necesitate.

Ce ne-a deranjat in mod special este pozitionarea cablurilor de frana si a schimbatorului de spate pe deasupra tevii superioare a cadrului. Acestea pot fi agatate relativ usor dar cu putina atentie din partea utilizatorului la urcarea pe bicicleta, aceasta problema poate fi evitata.

Echipare

Echiparea puncteaza pozitiv la doua capitole : furca si frane. Furca este un RST Gila PRO TnL, un produs decent care amortizeaza multumitor in aceasta gama de pret. Nu este la fel de sensibila la denivelari ca un produs high-end, dar pentru poteci de munte este satisfacatoare. Fata de modelul RST Gila TnL 2010, testat de noi cu ceva timp in urma, modelul PRO TnL ofera conform specificatiilor o cursa mai mare, de pina la 120 mm dar si o greutate de 2.53 kg. Fata de concurenta de la Rock Shox, RST-ul este cu aproximativ 300 de grame mai greu. In schimb functiile furcii ofera servicii complete : reglarea compresiei, lock-out hidraulic si preload. Lock-out-ul este progresiv si poate fi reglat din mers de la butonul rosu si mare aflat pe partea dreapta a furcii. Un review complet despre RST Gila PRO TnL va urma in scurt timp.

Echiparea cu frane Shimano hidraulice este o noutate in acest segment. S-a optat pentru modelul entry-level Shimano M486 cu disc de 180 de mm pentru partea anterioara si 160 de mm pentru cea posterioara. La inceputul testului franele erau neutilizate si au avut nevoie de ceva timp pentru acomodare. Astfel, performantele acestora si-au facut simtita prezenta dupa multe franari repetate si bruste. Acestea nu ating performantele fratelui mai mare din gama, Shimano M 575 dar sunt mult mai eficiente comparate cu orice frana pe disc mecanica.

In plus, se simte diferenta intre discul de 180 mm si cel de 160 mm. Recomandarea noastra este utilizarea unui disc de 180 de mm pentru partea posterioara, daca esti obsedat de franari bune. Altfel, poti trai foarte bine si cu cel de 160 de mm. La capitolul frane nu ne-a placut fading-ul si cursa destul de mare a manetei. Aceasta nu are o ergonomie foarte buna si va trebui sa plasezi ambele manete spre centrul ghidonului, astfel incat sa le poti actiona cu doua degete. In caz contrar, risti sa-ti prinzi degetele intre maneta si ghidon.

Pe langa aceste doua puncte forte amintite mai sus, echiparea satisface necsitatile unui biciclist incepator : schimbatorul Shimano SLX se comporta decent, schimba precis dar este usor zgomotos si ceva mai brutal la schimbarea de pe pinionul 3 pe 4. Manetele pentru schimbarea vitezelor sunt RapidFire si asigura o schimbare rapida si aproape comoda. Spunem „aproape comoda” deoarece schimbatorul de foi, Shimano Alivio este mai dificil de actionat, in special daca este utilizat de o reprezentanta a sexului frumos. La schimbarea de pe foaia mica pe cea medie iar apoi pe cea mare, efortul este semnificativ. Cuvetele sunt calitative, modelul Ritchey Logic Zero fiind recunoscut pentru durabilitatea sa in timp.

Angrenajul este Shimano M361 : schimba decent dar brutal si zgomotos. Zgomot, la care contribuie si schimbatorul de foi mai sus amintit, Shimano Alivio.

Saua, Selle Royale Mach ofera un confort bun si nu devine dureroasa dupa mai multe ore de exploatare. Este suficient de moale incat sa-ti asigure confortul necesar pe poteci sau alte drumuri de munte. La pozitia comoda pe bicicleta, contribuie si tija de ghidon Kalloy cu un unghi de 15 grade si un diametru de 28.6 mm. Marimea acestia este potrivita, astfel incat sa nu stai nici prea intins catre partea anterioara a bicicletei dar nici prea drept.

Este oferita in standard cu anvelope Kellys Cobra in dimensiunea 26 x 2.0. Total nepotrivite pentru aceasta bicicleta, dar un upgrade catre un set de anvelope cu dimensiunea 26 x 2.2 se poate face oricand, existand oferte bune in acest segment.

Concluzii

Kellys Quartz DSC 2010 vine cu o echipare decenta care-si face treaba in parametrii normali. Ne-a incantat finisarea cadrului si echiparea bicicletei cu frane pe disc hidraulice, un feature foarte rar intalnit in aceasta categorie de pret. Un upgrade necesar este cel al anvelopelor, altfel te poti descurca bine cu componentele din dotare daca o utilizezi pentru Cross Country. Se numara printre bicicletele care pot fi utilizate fara probleme de catre incepatorii in domeniul Cross Country-ului sau pe trails-uri.

Insa partea cea mai frumoasa, de abia acum urmeaza : aceasta bicicleta este oferita la un pret de 2.000 de lei, reusind sa devanseze concurenta de la Cube. Daca te gandesti, modelul Cube Analog, care se plaseaza sub Kellys Quartz DSC din punct de vedere al echiparii, costa cu 300 de lei mai mult. Suma, pe care o poti investi fara probleme intr-un set nou de anvelope performante.

Comparativ cu Cube Attention, este mai slab echipata. Attention puncteaza la capitolul schimbator de viteze, Shimano XT Shadow, la capitolul frane, Hayes Stroker Ryde si la capitolul greutate : cu 1 kg in minus fata de modelul Quartz DSC. In schimb Attention-ul pierde teren datorita furcii Suntour XCM cu lock-out dar si datorita pretului, fiind cu 700 de lei mai scump. Daca nu tii atat de mult ca bicicleta ta sa aiba un aspect de racing in genul celor de la Cube si nici nu ai pretentii foarte mari la greutatea bicicletei, poti considera oferta celor de la Kellys o afacere chiar foarte buna.

Vezi Comentarii (14)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × two =