Acum citesti
Stevens Super Flight (2012)

La ce te aștepți din partea acestei biciclete după ce-i afli denumirea? De zburat nu va zbura cu certitudine, dar numele aduce cu ceva rapid. Și cum ceva rapid nu poate fi decât ușor, formula după care a fost creată această bicicletă de oraș, a dat roade. Este una dintre cele mai reușite biciclete de oraș pe care am pedalat până în prezent, iar greutatea de doar 13.1 kg, cu o echipare completă, ar trebui să completeze și să cimenteze această concluzie.

Este foarte ușor de înțeles că nemții au reușit să creeze o bicicletă de oraș multivalentă. Nu sunt primii și nici ultimii. Însă este greu de înțeles, cum Super Flight cântărește doar 13 kg (cu pedale), în condițiile în care este echipată cu un set de aripi, portbagaj, butuc cu viteze integrate, butuc cu dinam, sistem de iluminare și portbagaj. Mă întreb dacă reușești să te descotorsești de ele, oare cât va cântări Super Flight-ul? Poți citi în acest articol de ce acest Stevens primește unul dintre cele mai mari rating-uri ale acestui an.

Cadru/Aspect

Nu este nevoie să fii expert în design pentru a-ți da seama că Stevens mizează pe o imagine solidă. Poate că vopseaua maro nu se adresează neapărat tinerilor, dar calitatea acesteia, a finisajelor, a sudurilor și a unor elemente ale cadrului (precum urechile) sunt la cote înalte.

Pe bicicletă se stă bine, chiar confortabil, dacă alegi dimensiunea corectă a cadrului. Manevrabilitatea bicicletei este bună, suficient de agilă pentru o citadină, fapt care se datorează și furcii drepte din aluminiu, care oferă un feedback bun la capitolul direcție.

Echipare

Stevens Super Flight vine cu o echipare foarte bună, iar acesta este punctul forte al bicicletei. Și pot să încep cu butucul Shimano Alfine care găzduiește nu mai puțin de 11 viteze. Pe butuc este montat un pinion de 23 de dinți, conectat la angrenajul din aceeași gamă, a cărui foaie însumează 45 de dinți. Multitudinea de rapoarte, îți oferă posibilitatea de a pedala agale sau foarte alert. Revenind la angrenajul Shimano Alfine, este necesar să precizez faptul că urmează principiul Hollowtech II, adică brațe goale pe interior și ax gol cu rulmenți montați pe exteriorul Bottom Bracket-ului. Greutatea este bineînțeles mai mică decât în cazul unui angrenaj cu BB pe pătrat sau Octalink. Cu ajutorul unui shifter montat în partea dreaptă a ghidonului, schimbi vitezele foarte rapid, aproape instantaneu.

Frânele provin tot de la Shimano, din gama Deore și LX. Este vorba de V-Brake-uri, așa cum le utilizam în trecut, însă chiar și aici lucrurile au evoluat. Manetele Deore oferă o aderență foarte bună și seamănă izbitor cu manetele XTR din 98, iar v-brake-urile LX sunt mai mult decât suficiente pentru frânările în oraș. Puterea totală o obții după jumătatea cursei levierului. Ceea ce nu deranjează deloc.

Anvelopele Schwalbe Marathon Racer nu oferă prea mult confort, în schimb sunt foarte silențioase și rapide, având o viteză de rulare bună. Jantele sunt duble, pentru a fi cât mai durabile, iar butucii Alfine ar trebui să fie și ei suficient de durabili, chiar dacă nu utilizează rulmenți.

Poziția confortabilă este întregită de manșoanele ergonomice, cu suport pentru palmă, reușind astfel să facă deplasările lungi mai plăcute, fără să te trezești brusc cu palmele amorțite.

În rest, ai totul la bord: un set de apărători pentru zilele ploioase, un portbagaj rezonabil, un sistem de iluminat cu tot cu dinam și lumini de zi (asemenea automobilelor, doar că este vorba de două LED-uri) și chiar un cric, construit din aluminiu pentru a cântări cât mai puțin.

Concluzie

Sunt puține de comentat la final. Cei de la Stevens au fost foarte atenți la detalii atunci când au construit acest model, iar rezultatul a fost o bicicletă de oraș robustă, rapidă și care se potrivește nevoilor de transport alternativ, atunci când te decizi că vei renunța la automobil sau la mijloacele de transport în comun. Cu greu poți să-i găsești hibe, mai ales când te încântă cu o greutate atât de mică.

Prețul nu este mic și nici nu are cum să fie dacă analizezi echiparea. Ai însă șansa s-o achiziționezi în perioada de reduceri.

Vezi Comentarii (12)
  • Aveti cumva idee de ce Stevens, atat la aceasta bicicleta cat si la gama lor de MTB Entry Level au ales sa sudeze cele doua Seat Stays deasupra Top Tube-ului si nu in continuarea lui ca la marea majoritate a bicicletelor ? Ce avantaje confera aceasta geometrie ? Multumesc.

  • Ei spun că oferă o rezistență mai mare cadrului, forțele fiind distribuite diferit. Oricum nu este singurul producător care optează pentru această soluție. În viața reală nu cred că duce nimeni un cadru hardtail la limită (poate în rare cazuri sau dacă practică ceva discipline extreme).

  • Bicicleta mea de oras cu portbagaj, aripi si singurele chestii din aluminiu fiind ghidonul si janta spate are 13kg in cap… cu torpedo, 2 foi (don’t ask why) si sistem de iluminare fata spate.

  • @Liviu bicicletele de oras nu au suspensie ;
    @Vali sunt curios ce ar putea avea mai „valabil”, daca poti sa-mi satisfaci curiozitatea ti-as fi recunoscator 🙂

  • reglaj înălțime șa cu imbus – e trecut drept minus insa pentru oras este un plus. Trebuie sa faci diferenta intre a avea nevoie de reglaj rapid la munte pe un mtb si a nu-ti fura saua rapid in oras. In oras nu ai nevoie sa-ti reglezi saua de 10 ori pe zi asa ca reglajul cu inbus e foarte bun. Si este „inbus” nu „imbus”, de la Innensechskantschraube Bauer und Schaurte, firma care a patentat inventia.

  • Nu pot sa inteleg de ce sunt atat de scumpe si in acelasi timp atat de grele bicicletele astea. La un MB inteleg, trebuie o furca mult mai complexa, cadrul mai rezistent, rotile mai late, de obicei frane pe disc, etc.
    Poate cineva sa imi explice de ce nu as lua bita de mai jos la jumatate de pret si greutate mai mica? Am ales una cu echipare decenta (deore). Eventual cu doar cateva sute de lei se pot upgrada furca si ghidonul sau tija de sa si greutatea scade sub 10k.

    http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=7413

  • Cele mai grele componente la aceasta bicicleta (Stevens) spre exemplu sunt: butucul cu 11 viteze integrate (e o adevarata uzina in interior, daca ai desfacut vreodata unul stii exact la ce ma refer), butucul fata cu dinamul integrat, aparatorile si portbagajul.

  • @florin compari mere cu pere , sau mai exact o bicicleta de oras , cu una de cross .
    E simplu sa faci o comparatie la compononente ca sa-ti dai seama …
    schimbatorul Deore SLX + butucul Tiagra FB-4600 se vand cu aproximatic 290 lei ( impreuna) in schimb ce un butuc Shimano Alfine cu 11 viteze este aprox 1700 lei ;
    angrenajul Shimano FC-M521 Octalink este aprox 200 lei , in timp ce Shimano Alfine FC-S500 Hollowtech 2 este aprox 300 lei ;
    Franele Shimano Acera sunt aprox 35 lei , in timp ce franele Shimano LX sunt aprox 160 lei ;
    Butucul Tiagra HB-4600 este aprox 60 lei , in timp ce butucul cu dinam intregrat Shimano DH-3N72 este aprox 300 lei ;
    Tine cont ca Stevens-ul din test are portbagaj si aparatori de noroi … si apoi compara greutatile .

    Eventual da un exemplu de bicicleta mai usoara , dar sa fie de oras, cu viteze intregrate , dinam in butuc , aparatori noroi , portbagaj 🙂

    Sper ca am fost de folos , si acum esti cat de cat lamurit ….

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 − four =