Acum citesti
Rockrider Race 900s GX AXS (2024): plus de performanță accesibil

Este o strategie cunoscută faptul că Decathlon oferă bicicletele în perechi, hardtail-fullsuspension, valabil pentru mai multe modele din gamă însă nu pentru toate. Așadar, echivalentul lui Race 900s este Race 900, pe care am avut ocazia să-l testez și despre care am concluzionat că este o bicicletă de XC racing pur-sânge, cu performanțe foarte bune însă căre vine cu mici lipsuri pe partea de confort. Acest inconvenient însă este spulberat de varianta full-suspension, 900s, care este conceput cu suspensii chiar mai mari, de 120mm, așadar cu rezerve serioase când vine vorba despre confort. Și nu doar la asta se rezumă tot: înseamnă și un plus serios de performanțe, o viteză mult mai mare pe coborâri, dar cu o greutate ceva mai mare. De menționat că este disponibil în multe variante, începând de la 13.499 Lei cu schimbător mecanic și poate ajunge la 19.999 lei, în varianta cu schimbător electronic wireless și suspensii high-end. Despre ce are de oferit noul Rockrider Race 900s, în varianta medie, poți citi în cele ce urmează.

Pe scurt:

  • full-suspension cu cadru integral din carbon (greutate 1.98 kg) și cursă de 120mm
  • furcă pe aer cu o cursă de 120mm și brațe superioare de 32mm
  • preț de achiziție: de la 13.499 Lei
  • roți 29 inch
  • pentru competiții – maraton, XCO sau ture monate
  • poziție: aplecată pe față
  • geometrie: ponderată, adaptată traseelor de XCO/Maraton

Pentru cine este această bicicletă?

Diferența dintre acest full-suspension în varianta de bază și omologul său în formă de hardtail este 2.500 de lei, una chiar mică dacă luăm în considerare avantajele oferite de o bicicletă cu suspensii duble. Dacă optezi pentru această versiune cu transmisie wireless, diferența va fi de 5.000 de lei. Subiectiv vorbind, cadrul hardtail-ului mi se pare mult mai agresiv, cu linii drepte și incisive, pe când full-ul este mai ponderat și mai cuminte. Dar aspectul este un subiect pe care-l va judeca fiecare în funcție de preferințe, așadar să menționăm avantajul direct pe înțelesul tuturor: o bicicletă cu suspensie spate oferă mai mult confort pe un traseu denivelat și performanțe mai bune pe trasee tehnice, doarece ține roata de spate mai lipită de sol decât ar face-o un hardtail. Mai mult contact = mai rapid. Cadrul din carbon este construit din două părți, o basculă fixă în partea din spate (așadar o suspensie simplificată pentru greutate mai mică și mentenanță scăzută), un triunghi anterior construit tot din carbon și un link între ele pe care este prins de altfel și amortizorul în partea sa inferioară.

Protecție și pe partea superioară a cadrului.

Turele pe care le-am dat cu această bicicletă au fost pe Ciocanu, trasee de light-enduro, cu rădăcini, pietre, drop-uri mici. Pentru o bicicletă cu suspensie de 120mm single-pivot, ceea ce a livrat 900s a fost mai mult decât mulțumitor. O suspensie mulțumitoare pentru amatorii de concursuri de XC sau XC maraton, care vor să îmbine costurile mici de exploatare cu performanța. Desigur, se poate întotdeauna un nivel mai înalt de performanță, dar trebui ținut cont că acesta aduce cu sine și costuri mai mari. De altfel chiar Decathlon are ăn gamă un model mai performant, 940s, cu o cu totul altă geometrie și echipare, însă costul se va duce spre 20.000 de lei. Să fie așadar Race 900s un full-suspension pentru tot poporul? Cu siguranță da, îți oferă tot ceea ce ai nevoie ca să te simți susținut într-o competiție de amatori sau într-o tură montană mai lungă și este suficient tehnologizat pentru a face față acestor provocări. Geometria pe de altă parte este mai degrabă ponderată, cu un head angle de 68 de grade, un chainstay de 446mm (gândit pentru stabilitate) și un reach de 420mm în dimensiunea M. Apropo de reach, poziția pe bicicletă este bună și aplecată pe față, ideală pentru urcări, însă pipa cu rise negativ nu mi s-a părut prea grozavă pentru coborâri. Însumând toate aceste caracteristici rezultă că 900s nu este o bicicletă cu care să te joci, ci este o bicicletă gândită pentru nevoile domole ale unui grup țintă mare, ceea ce răspunde clar și răspicat la întrebarea de mai sus.

Ghidon drept cu o lățime de 720mm.

Un dropper lipsește din meniu, însă cablurile sunt trase prin interiorul cadrului (cu excepția conductei de frână și a cămășii de lockout pentru amoritzor) și mai ai la dispoziție și o prindere de bidon pe down tube. Cu amortizorul blocat, bicicleta se comportă precum un hardtail, ceea ce înseamnă că-și îndeplinește scopul.

Ce echipare are?

Amortizoarele reprezintă un duo cu care de regulă nu prea ai cum să dai greș: furca Reba RL cu o cursă de 120mm și cartuș de aer, împreună cu amortizorul Rock Shox SidLuxe Select + sunt tot ceea ce vei avea nevoie la nivel de suspensie atâta timp cât nu te dai extrem de agresiv. Beneficiază de toate reglajele importante și le poți seta destul de bine în funcție de greutatea ta și de stilul de dat. Ambele suspensii pot fi blocate în același timp, de la o comandă aflată în partea stângă a ghidonului, o chestiune care ține de preferință: eu unul aș prefera să am blocajele separat.

Furcă Rock Shox Reba cu cartuș de aer.
Și amortizor tot pe aer.
Iar aceasta este comanda de Lock-Out.

Transmisia, Sram GX Eagle AXS, este electronică și wireless și chiar dacă provine din prima generație funcționează ireproșabil: rapid și incisiv. Am avut de comentat despre angrenajul Truvativ Stylo care este destul de greu și care se regăsește și pe hardtail. Probabil reprezintă o chestiune legată de economia de costuri, dar din punct de vedere al funcționalității nu este absolut nimic de reproșat.

Transmisie GX Eagle AXS, electronică și wireless.

Frânele Sram Level T sunt decente, nu-s gândite pentru coborâri foarte lungi, iar discul de 180mm de pe roata față oferă suficient suport când este nevoie, mai puțin cel de spate, de 160mm, care nu este neapărat suficient nici pentru greutatea mea de 68 de kg. Așadar discul de spate cere un upgrade la 180mm, astfel încât să nu ai prea mare stres cu fading-ul care poate să apară pe coborârile lungi sau pe cele foarte tehnice.

Maneta de frână eclipsată de cablurile ce pornesc din comanda de Lock-Out.

Roțile provin de la Mavic, modelul CrossMax de intrare, cu câte 24 de spițe pe roată, un set care cântărește sub 1.8 kg, iar împreună cu anvelopele care cântăresc și ele puțin, bicicleta asta accelerează mai mult decât decent atunci când este cazul să sprintezi.

Anvelope Hutchinson pe ambele roți.

Șaua este de dimensiuni mici și comodă, nu m-a deranjat nicicum pe parcursul urcărilor, un lucru care se întâmplă destul de rar căci cu majoritatea șeilor trebuie să mă obișnuiesc. Un plus este tija de șa construită din carbon, care cântărește foarte puțin, însă eu aș fi dispus să adaug niște sute de grame în plus pentru un dropper, poate chiar unul wireless.

Prezentare video:

Așadar, în concluzie?

Titlul o spune clar: 900s este un plus de performanță cu un preț accesibil. Și aș mai adăuga faptul că este o bicicletă care prin concept și geometrie se adresează unei majorități care nu are nevoie de cele mai sofisticate sisteme de suspensie, unele care ar aduce cu sine niște costuri mai mari. Acum, dacă privim și noul preț de achiziție de la 13.499 de lei (pentru varianta cu schimbător mecanic), se poate spune că Decathlon și-a făcut temele corespunzător în a livra calitate disponibilă pentru majoritate. Desigur, 900s nu este o rachetă pentru traseele de XC sau XC Maraton, dar cu siguranță aduce avantaje pentru foarte mulți dintre noi. Iar un preț mai scăzut înseamnă că-ți permite să faci niște upgrade-uri importante și chiar esențiale pe viitor, precum instalarea unui dropper.

PLUS: performanțe mulțumitoare ale suspensiei, simplitate în concept cu costuri reduse de exploatare, greutate relativ mică, cadru integral din carbon, protecții cadru
MINUS: cămașă lock-out amortizor trasă prin exterior, angrenaj greu, disc mic pe spate, colier cu acționare cu imbus

Preț: de la 13.499 lei
Greutate: 12.25 kg (fără pedale), dimensiune M
Producător: Decathlon

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

16 − seven =