Acum citesti
Rock Shox Reba Race (2009)

Reba Race se plaseaza in varful clasamentului furcilor pentru Cross Country din gama producatorului Rock Shox. Alaturi de Rock Shox SID, se numara printre cele mai avantajoase oferte din punct de vedere financiar, existente in acest moment pe piata. Este mai ieftina ca un FOX, insa greutatea totala este comparabila cu unele modele de furci de top. Doar 1625 de grame cantareste modelul Rock Shox Reba Race si ofera o cursa standard de 100 mm.

Cu ajutorul distantierelor, dar si cu putina pricepere, furca poate fi setata pentru o cursa, fie de 80 de mm, fie de 120 mm. Este realizata din aluminiu, cu brate inferioare din magneziu si beneficiaza de un diametru de 32 de mm pentru bratele superioare. Constructia sa solida o poate recomanda mai departe decat clasicele probe de Cross Country, mergand pina la inceputul segmentului de All Mountain. Nu producatorul este cel care o recomanda pentru activitati mai intense, ci chiar utilizatorii acestei furci, care au mereu tendinta de a impinge limitele mai departe. Cu unele modele reusesc, cu altele nu. Impingerea constanta a limitelor a dus utilizatorii la concluzia ca furca Rock Shox Reba Race te poate purta atat pe trasee mai agresive de Cross Country, cat si pe poteci de munte sau coborari de dificultate medie. Si o face chiar bine!

Calitatea acestei furci iti ofera un feedback placut  imediat ce te urci pe bicicleta. Este una din furcile la care calitatea se simte : amortizarile se fac precis iar cu ajutorul tehnologiei pe aer, furca se va descurca foarte bine si pe denivelari mai putin pronuntate. Aceasta sensibilitate crescuta pentru denivelarile mai mici se datoreaza in mare parte sistemului Dual Air cu care aceasta furca este dotata : camerele interioare pot fi ajustate independent. Cu o scurta paranteza o sa prezentam si modul de functionare al acestui sistem : camera pozitiva este raspunzatoare pentru forta necesara comprimarii furcii. Cu cat este mai umflata, cu atat vei apasa mai mult pe ea pentru a o comprima. Sistemul este ideal pentru persoane cu o greutate mare. Introducerea de aer in camera negativa, determina furca sa lucreze impotriva fortei camerei pozitive iar furca devine mai sensibila la denivelari mai mici. Furca poate fi umflata cu o pompa speciala furnizata chiar de Rock Shox. Nu te gandi niciodata sa folosesti un compresor pentru asa ceva, sau orice fel de pompa improvizata!

Functia Poploc este optionala, iar maneta acesteia este montata pe ghidon. Asa cum ti-ai imaginat, aceasta reuseste sa intareasca furca, o functie utila atunci cand esti nevoit sa abordezi urcari mai dificile. Bicicleta a reusit sa ramana stabila si controlabila in majoritatea situatiilor. Ni s-a parut ca acesta furca intr-adevar flexeaza si poti observa asta in momentul in care franezi puternic. Flexeaza foarte putin ce-i drept, insa suficient cat sa decidem ca este necesar sa specificam acest lucru. Un alt (mic) incovenient este faptul ca furca mai pierde din presiune uneori, in functie de modul in care este exploatata. Nu este insa asa de dramatic, deoarece pierderea de aer este foarte mica, iar furca poate fi ajustata dupa mai multe zeci de ore de exploatare.

Poti monta fara griji pe aceasta furca o frana hidraulica cu un disc de maxim 210 mm si o anvelopa cu o latime maxima de 2.4. Specificatii care o fac recomandabila si pentru probele de All Mountain. Mai mult decat atat, Rock Shox ofera aceasta furca si intr-o versiune pentru bicicletele 29er. Am fi tentati sa afirmam ca Fox Talas si-a gasit un concurent. Din punct de vedere al finetei amortizarii, Reba Race se apropie destul de mult de concurentul sau. Din punct de vedere al cursei de amortizare insa nu are nicio sansa de a ajunge Talas-ul.

In concluzie, putem afirma ca Rock Shox Reba Race ofera foarte multe optiuni pentru segmentul sau de pret. Rezistenta sa o face recomandabila si pentru trasee mai dificile. Din punct de vedere al durabilitatii te poti astepta la perioade indelungi de exploatare, insa nu uita ca o revizie pe an este mai mult decat binevenita pentru a-i prelungi viata.

Greutate : 1625 grame

Utilizare : Cross Country / All Mountain

Vezi Comentarii (15)
  • Eu am o furca ca aceasta si nu i-a scazut presiunea nici dupa 3000km. Nu face joc si lucreaza fin. O recomand cu caldura mai ales la trail.

  • Nu am inteles prea bine.. ca sa lucreze bine pe denivelari mai mici trebuie sa aiba aer negativ mai putin decat cel pozitiv? Sau invers?
    In cazul in care este setata sa mearga bine pe denivelari mici, cum o sa se comporte pe cele mai mari, gen drum de munte cu pietre?

  • Salut! Presiune mai multa in camera negativa inseamna sensibilitatea mai mare la denivelari. Cu mai mult aer in camera pozitiva, aceasta reactioneaza bine pe denivelari mai serioase insa nu mai este la fel de eficienta pe denivelari mici.

    Iar ca sa intelegi mai bine, aerul din camera pozitiva impinge furca inspre sol iar aerul negativ trage furca de la sol. De aceea reactioneaza mai bine la denivelari mici cand are mai mult aer in camera negativa.

  • Modelul „Race” are functia de „Pushloc” in plus si „external floodgate”, disponibil pentru modelele cu Motion Control. Floodgate-ul este compresia high speed, cu cat este setata mai sus, cu atat este mai greu sa ajungi la cursa maxima a cursei. Pretul este si el mai mare pentru modelul Race.

  • Aveți idee se pot gasi pe undeva spre achiziție bratele superioare pentru Reba .(upper) , bineinteles cu tot cu potcoava ,partea de sus a furcii . Întreb asta deoarece bratele de la furca mea s-au degradat ( zgariat în zona semeringurilor )

  • salut! si eu am o furca, ca aceasta si nu stiu de ce cand se lasa in jos isi revine cam greu si inca cv camera pozitiva este valva de sus iar cea negativa valva de jos?

  • Andrei: Verifica rebound-ul, acesta este motivul revenirii grele cel mai probabil. Camerele asa sunt puse , pozitiv sus , negativ jos. Da rebound-ul spre + (iepure) spre stanga cum te uiti la furca din spate.

  • Multumesc! inca ceva am facut marea greseala sa o „dezumflu” si la pozitiv si la negativ si cand am incercat sa o „umflu”am bagat aer mai intai in cea pozitiva iar apoi cand am incercat sa bag aer in cea negativa suspensia se lasa in jos iar cand scot aer din cea negativa suspensia isi revine la starea initiala dar este foarte moale . Cum as putea sa bag aer in ambele parti fara sa se mai lase in jos si sa mai fie atat de moale? Multumesc anticipat!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 − 4 =