Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Producatorul italian 3T se poate mandri cu lansarea pe piata a unei noi game de componente pentru MountanBike-uri, ce foloseste diverse tehnologii de realizare imprumutate din Formula 1. Cu ajutorul inginerilor, acestia au dat nastere unei gama de componente ce poate fi achizitionata in functie de cele 3 linii de echipare : Pro, Team si LTD, aceasta din urma fiind si cea mai performanta.
Ne vom referi in acest articol la ghidonul Eryx LTD, unul dintre cele mai usoare din lume. Aceasta este realizat din carbon iar una dintre specificatiile cele mai interesante se refera la incercarea producatorului de a utiliza cat mai putin material pentru zona centrala, cea care se prinde de tija de ghidon. Astfel, cei de la 3T au gasit formula ideala pentru un ghidon foarte rezistent care foloseste in acelasi timp mai putin material in procesul de fabricatie.
Este disponibil in dimensiunea de 640 mm si ofera suficient spatiu pe cockpit, atat pentru montarea franelor cat si a manetei pentru lock-out-ul furcii sau de ce nu pentru montarea unui far cu energie regenerabila. Greutatea acestuia este conform specificatiilor de 162 de grame, devenind astfel unul dintre cele mai usoare ghidoane din lume. Pentru o experienta completa, acesta poate fi utilizat impreuna cu o pipa (tija de ghidon) 3T ARX care cantareste doar 118 grame. Astfel iti poti asigura un cockpit super performant, foarte usor si extrem de durabil. Bineinteles, acesta merita exploatat la probele de Cross Country sau All Mountain. Carbonul este casant si in cazul unei lovituri foarte puternice risti ca acesta sa se sparga.
Pretul la care este oferit ghidonul variaza in jurul sumei de 130 de euro, in functie de magazinul de unde-l achizitionezi.
Mai multe detalii obtii pe site-ul 3T.
via | 3T
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
De cand au bicicletele cockpit(carlinga)?!….ca doar nu e aeronava!
🙂 Evident ca nu au carlinga. Dar este un termen folosit foarte des in ultima vreme (in unele cazuri chiar de producatori) pentru a descrie „cabina de pilotaj” a bicicletei. Iar noi l-am agreat si adoptat pentru unele articole.
Acum daca tot v-am amuzat, as vrea sa stiu macar unul dintre producatori care foloseste acest termen….pt. ca l-am mai intalnit odata intr-un articol; am intrebat si nimeni nu mi-a raspuns, iar pt. mine a ramas o enigma!!
Il regasim chiar la componentele prezentate mai sus. Poti accesa http://pureenergycycling.com/product/3t-cockpit-combo-862.htm pentru a vedea exact denumirea. „Customize your cockpit with your choice of bar, stem, and seatpost from 3T. ” Este folosit insa si in germana : http://www.trailsandbikes.net/leser-machen-mit/aktion-zeigt-her-euer-cockpit/ (in cazul acestui link, este ilustrat cu poza).
Nu este un termen oficial, dar cum spuneam si mai sus este unul adaptat. Tehnic vorbind, lungimea unui cockpit este distanta intre sa si tija de ghidon.
Multumesc!….am vazut la ce zic ei cockpit cand se refera la biciclete; este vorba de cele 3 componente: ghidon, tija de ghidon si tija de sa.