Acum citesti
Kross Hexagon R6 (2017)

Am primit la test un MTB Kross Hexagon R6, model cu un foarte bun raport calitate/preț care oferă frâne pe disc hidraulice și componente bune și funcționale la un preț extrem de competitiv. Modelul este după părerea noastră perfect pentru trasee montane ușoare, fără obstacole și dificultăți mari, dar și pentru evenimente și concursuri nu foarte dificile.

Am decis să testăm această bicicletă chiar pe un astfel de traseu de concurs, așa că am participat cu ea la tura lungă de 40 km a concursului Topoloveni Summer Tour organizat de cei de la Riders Club. Cu o diferență de nivel de doar 400 m dar cu poteci destul de tehnice, drumuri forestiere, urcări și coborâri pe alocuri destul de abrupte, traseul a pus la încercare Kross-ul în condițiile în care ar putea fi folosit el de cumpărătorul clasic al acestui tip de biciclete.

Cadru/pe traseu

Fiind o bicicletă destinată cicliștilor amatori, Kross Hexagon se remarcă de la prima pedală cu o poziție extrem de confortabilă. Unghiurile cadrului și componentele alese oferă o poziție destul de verticală a corpului, care nu ar trebui să pună probleme de confort unui începător dar nici nu duce la o lipsă de eficiență, pedalatul destul de sportiv fiind totuși posibil. Headtube-ul de 135 mm și chainstay-urile de 440 m ajută la acest lucru.

Cadrul este din aluminiu și este de calitate superioară, după cum ne-au obișnuit și până acum cei de la Kross, cu suduri foarte elegant realizate. Cablurile sunt rutate extern, un lucru normal în această gamă de preț. Avem parte de headtube normal de 1 1/8 și de un monobloc simplu filetat iar tija de șa este de 27.2 mm, diametru care oferă confort sporit datorită flexării materialului.

Roțile de 27.5 și cadrul destul de scurt fac ca bicicleta să fie foarte manevrabilă, lucru foarte bun pentru începători, iar ghidonul lat de 680 mm combinat cu pipa de 90 mm ajută atât la manevrabilitate cât și la o stabilitate bună.

Pe traseu, bicicleta poate fi folosită fără probleme la viteze mari. Pedalatul e confortabil atât din șa cât și din picioare iar sprinturile sunt încetinite doar de greutatea destul de mare a roților. Transmisia lucrează bine, deși fiind totuși din gama entry level nu se împacă foarte bine cu șocurile mari, lanțul lovind în chainstay. Suspensia își face treaba bine, excepție fac doar bucățile cu obstacole multe succesive unde aceasta își arată limitările nereușind să își revină foarte bine între loviturile succesive. Frânele funcționează corect și fără să dea emoții. Am reușit să mă bucur de traseu și chiar să trag tare cu ea pe potecile de tehnice ale concursului, mai multe despre acest lucru și un film puteți găsi în race report.

Echipare

Furca SRSuntour XCT V4 este un model entry level, cu amortizare pe arc și reglaj al suspensiei printr-un buton rotativ pe brațul stâng. Beneficiază însă de blocare totală de pe butonul specific aflat pe brațul drept. Pe traseu de dificultate mică și medie dar și la obstacole nu foarte mari, furca își face bine treaba. Problemele apar la obstacolele succesive unde ea nu reușește să își revină iar tremuratul este destul de accentuat în ghidon. De asemenea, obstacolele foarte mari abordate direct pot duce la comprimarea completă (bottom out). Per total însă furca funcționează normal pentru clasa ei și este un element bun de avut în vedere pentru un eventual upgrade.

Frânele Tektro HDC3000 au fost revelația testului. Echipate cu discuri de 160 mm, ele și-au făcut treaba exemplar și nu ne-au dat emoții. Frânarea se face fără efort, intuitiv și prompt.

Transmisia cu deraior spate Alivio și în față Tourney și cu manete Altus funcționează corect dar cu limitările unei transmisii low cost: schimbările de viteze sunt lente iar la obstacole lanțul lovește în chainstay. Totuși, nu ne-a făcut probleme, lanțul trecând de pe un pinion pe altul și între foi fără probleme deosebite.

Roțile sunt destul de grele dar suficient de rezistente. Anvelopele Mitas Ocelot sunt un model ieftin entry-level și din păcate în zonele unde era nevoie de o aderență mai bună în viraje puneau probleme destul de mari. Oricum însă anvelopele sunt primul lucru care trebuie schimbat la o bicicletă atunci când se decide folosirea ei în mod intensiv, deci probabil cine ar decide să o folosească pentru concursuri le-ar înlocui cu un model mai performant.

Concluzie

Am reușit să obțin cu Kross Hexagon R6 un rezultat destul de bun în concurs, o clasare pe locul 35 în clasamentul general și la doar 8 minute de podiumul categoriei, cu un timp de 1:55 pe 40 km de offroad cu 400 m diferență de nivel, cu o medie de aproximativ 21 km/h! Acest lucru spune că avem de-a face cu o bicicletă capabilă și de încredere. În configurația standard cu care vine ea poate fi folosită deci fără probleme pe trasee de MTB de dificultate mică sau medie iar cu mici îmbunătățiri ar putea să devină chiar o bicicletă de concurs la un preț atractiv!

Greutate totală: 14.75 kg

Greutate roți: 5.35 kg

Lățime ghidon: 680 mm

Lungime pipă: 90 mm

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − eleven =