Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Dacă-ți mai amintești, prin anii 70 cei de la Bosch introduceau primul sistem de frânare ABS din lume pe câteva Mercedes-uri și revoluționau astfel siguranța rutieră. 45 de ani mai târziu, tot Bosch a pus la punct un sistem de frânare ABS pentru biciclete, frânele fiind orientate mai mult către e-bike-uri, din două motive: merg mai repede și sunt mai grele. Așadar, un plus de siguranță nu strică niciodată. Lăsând comunicatul de presă deoparte, am impresia că aceste frâne sunt gata și pentru noile reglementări pentru e-MTB-uri, care nu vor mai avea limitare de viteză sau de putere, așadar, chiar au nevoie de un sistem serios de frânare.
Magura s-a implicat prin proiectarea unui sistem de frânare care să funcționeze cu succes împreună cu ABS-ul (Anti-Locking Braking System), un sistem care nu mai permite roții să se blocheze la frânările bruște sau violente. După cum îți poți da seama, sistemul ABS necesită mai mult lichid de frână și un volum mai mare, pentru a compensa funcția de frânare prin pulsare. Astfel, s-a decis optarea pentru o manetă de frână mai mare, pentru 3 degete, aceasta urmând a îmbunătăți senzitivitatea atunci când o acționezi.
Doar câțiva producători de e-bike atent selectați vor primi în toamna acestui an astfel de sisteme pentru test, iar acestea vor fi vândute de abia din toamna lui 2018, așadar mai avem un pic de așteptat pentru a ne satisface curiozitatea în ceea ce privește funcționalitatea. Sistemul va fi compus din frâne și diferiți senzori, montați pe roată. Magură anunță și un disc cu senzor, în dimensiunea 180mm.
Pe măsură ce primim mai multe detalii, le vom face publice.
via Magura
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Anti-lock Braking System nu doar Anti Braking System, se intelege altceva 🙂
Antilock Braking System