Acum citesti
Kellys Cool Tool Expert (2011)

Kellys Cool Tool Expert 2011 a încheiat cu brio sesiunile de testări. Timp de o lună și jumătate a văzut trasee de pădure, poteci de munte, drumuri forestiere și câteva porțiuni de asfalt în drumul nostru către locurile unde urma s-o supunem testelor. Kellys Cool Tool a trebuit să-și demonstreze aptitudinile pentru o perioadă îndelungată deoarece prețul acesteia ne-a atras atenția imediat. O bicicletă echipată bine care face parte din clasa medie poate să coste doar aproximativ 3.000 de lei?

Bicicletele din aceași categorie de preț sunt devansate de Cool Tool Expert la capitolele: furcă, frâne, anvelope dar și la calitatea sudurilor cadrului. Asta deoarece Kellys Cool Tool Expert beneficiază de suduri finisate asemeni bicicletelor din categoria de preț 3.500 +. Am dorit să vedem dacă prețul scăzut reflectă o calitate mai slabă sau dacă pur și simplu cei de laKellys au modificat complet politica de costuri.

Cadrul

Cadrul este bine finisat, atât la suduri cât și din punct de vedere al paintwork-ului. Din acest punct de vedere se încadrează în clasa superioară a bicicletelor mid-level. Forma poate fi pe gustul tău, dacă secțiunea de pe șeava superioară a cadrului ți se pare că armonizează cu restul cadrului. Aceasta nu face altceva decât să suplimenteze rezistența cadrului.

Urechile cadrului sunt bine lucrate, de dimensiuni mici și nu deranjează vizual. Țeava inferioară a cadrului aduce cu cea regăsită pe modelele de la Specialized, iar cuvetele sunt integrate în headtube. Mai puțin ergonomic sunt trase cablurile pentru schimbătoare și pentru frână, acestea regăsindu-se pe partea superioară a țevii cadrului. Uneori pot incomoda la urcarea pe bicicletă dacă îți treci piciorul peste acea porțiune.

Unghiul headtube-ului are un unghiu restrâns, de 69 de grade, unghi ce-i conferă o stabilitate bună pe trasee dar n-o face foarte agilă în viraje. Cu toate acestea bicicleta se cațără acceptabil pe porțiunile de push bike. Greutatea de 13,7 kg este decentă, dar se face resimțită după multe ore de pedalat pe trasee cu o înclinație mare.

Dacă dorești un confort sporit, prin urmare o poziție mai dreaptă pe bicicletă, poți schimba tija de ghidon cu una mai scurtă. Cea care vine în standard pe modelul Cool Tool ni s-a părut destul de lungă. Însă la acest capitol, este recomandat să încerci mai întâi bicicleta pentru a vedea cum te poziționezi pe ea, ca apoi să iei o decizie în acest sens. Poziția generală pe bicicletă este una sportivă, aplecată pe partea din față.

Bascula oferă spațiu suficient pentru noroiul care se acumulează pe anvelope, atât în partea superioară cât și în cea inferioară.

Echiparea

Echiparea este mid-level, iar pe alocuri întâlnim și componente entry-level. Bicicleta a fost gândită pentru a oferi performanțe bune pentru componentele cele mai importante și performanțe acceptabile pentru componentele care sunt supuse uzurii. Printre componentele mid-level amintim furca Rock Shox Tora 302 Solo Air cu o cursă de 120 de mm și cu un cartuș de aer. Această specificație se traduce într-o amortizare mai fină a denivelărilor mici, de apreciat în această clasă. Este dotată cu LockOut, așadar pe urcări sau pe asfalt poate fi blocată cu ajutorul comenzii instalate pe ghidon.

Din punct de vedere al performanțelor, aceasta corespunde cu pretențiile pe care le poți avea de la un produs din clasa medie, fiind o furcă gândită pentru Cross Country și poteci.

Frânele, Avid Juicy 3, oferă reprize bune de frânări iar discul de 185 de mm montat pe roata din față a bicicletei contribuie din plin la performanțele acesteia. Modulația nu este poate cea mai bună, deoarece acestea pot deveni brutale mai repede decât te-ai aștepta. Pe coborârile tehnice ne-am fi dorit o mai bună modulație, în special în prima parte a cursei manetei însă atunci când este cazul să te bazezi pe ele, în mod cert vor opri bicicleta la timp. Pot fi acționate fără probleme chiar și cu un singur deget, în timp ce restul vor rămâne pe ghidon pentru un control eficient. Butucii Shimano M475 nu sunt preferații noștri deoarece în trecut aceștia au avut ceva probleme de fiabilitate, dar probabil odată cu modelul anilor 2010/2011 calitatea lor a fost îmbunătățită. Touși dacă nu abordezi trasee extreme, nu este cazul să-ți faci probleme.

Anvelopele Schwalbe Rocket Ron în formatul 26 x 2.25 sunt oferite în versiunea Performance. Acestea nu se ridică la nivelul versiunii Evo, însă oferă o aderență bună pe pamânt și chiar pe teren umed. Pietrișul nu este specialitatea acestora, dar chiar și așa bicicleta rămâne controlabilă cu puțin efort din partea ta. Crampoanele nu sunt foarte înalte, deci te-ai putea aștepta ca acestea să se tocească destul de repede. Dar asta depinde bineînțeles și de modul în care sunt exploatate. Oferă o viteză de rulare bună, dar nu se numără printre cele mai silențioase anvelope pe care le-am testat. În special pe asfalt. În continuare la capitolul roți, acestea s-au descurcat bine și nici nu s-au descentrat în urma loviturilor încasate.

Mai este de lăudat dotarea cu șaua Fizik Nisene. Aceasta oferă un confort acceptabil și în plus este foarte bine lucrată. Din punct de vedere coloristic, reușește să completeze perfect întreaga bicicletă.

Partea de transmisie a lui Kellys pare să provină din lumi diferite. Dacă la un capăt al acesteia întâlnim un schimbător de pinioane ce tinde spre high-end, Shimano XT, la celălalt capăt întâlnim opusul, un schimbător Alivio entry-level. Angrenajul este de asemenea entry-level, Shimano Altus. Consolarea vine din partea faptului că acesta este de tip OctaLink și nu pe pătrat. Pentru a menține prețul bicicletei scăzut, cei de la Kellys au fost nevoiți să facă rabat la anumite componente, o procedură întâlnită la majoritatea producătorilor de bicicletele pentru acest segment.

Veste bună este că aceste componente sunt pot fi înlocuite cu unele mai performante: pe Cool Tool Expert poți monta fără probleme un angrenaj mult mai performant, precum Shimano Deore Hollowtech II. Acesta va mai contribui de asemenea și la scăderea greutății bicicletei. Poți lua în calcul pe viitor și un upgrade al casetei de pinioane (Shimano XT pentru aproximativ 250 de lei).

Concluzie

Kellys Cool Tools Expert oferă multe componente bune raportate la costul total al bicicletei. Partea de transmisie poate fi actualizată în timp, deoarece pentru început sunt suficiente performanțele pe care oferă. Te poți gândi la un astfel de upgrade, dacă dorești să te implici serios în competiții.

Furca, frânele și anvelopele lui Cool Tool sunt dotări întâlnite într-o clasă mai mare de preț și nu în cea din care face parte. De apreciat sunt și finisajele sudurilor care oferă imaginea unui produs de calitate. Și este foarte bine că cei de la Kellys vor să câștige imagine astfel, deoarece aceștia se bucură de o prezență de 20 de ani pe piața de biciclete.

Prin prisma finisajelor și a dotărilor, recomandăm Kellys Cool Tool Expert 2011 ca o bicicletă cu potențial de tuning la nivel de componente, ca o companie foarte plăcută în plimbările la munte dar și ca un bun început pentru o carieră în competițiile de Cross Country.

Vezi Comentarii (9)
  • Unul dintre cele mai bune teste pe care le-am citit la voi(subiectiv vorbind pt ca sunt posesorul unui astfel de bike dar modelul Master).
    As putea adauga ceva despre cauciucuri: pe zapada aproape topita combinata cu noroi fac bike-ul un pic cam instabil. In rest sunt foarte bune.
    Va felicit pt seriozitatea si profesionalismul vostru
    Tineti-o tot asa!

  • Multumim mult! Performante mai bune pe terenul mentionat de tine poti obtine de la anvelopele Schwalbe Rocket Ron Evo, dar sunt si ceva mai scumpe. Daca nu abordezi prea des astfel de trasee nu are rost sa le inlocuiesti.

  • Comparand dotarile ei cu cele ale Kellys Magic TITANIUM, care ar fi deasupra. Probabil greutatea mai mica a celei din urma, angenajul mai bun, dar schimbatoarele putin mai slabe?!…

  • Cel mai probabil săptămâna viitoare vom publica testul cu Magic Titatnium, pe care am avut-o de asemenea la test și vei putea citi mai multe. Dar o părere rapidă sună cam așa: Cool Tool este indicată mai mult pentru All Mountain, pe când Magic Titanium pentru Cross Country.

  • Salut!
    As vrea sa stiu daca pot pune pe acest cadru noile anvelope Schwalbe Hans Dampf 2.3 ?
    In cartea tehnica nu se specifica nimic despre asta si nici de cursa maxima a furcii acceptata …
    Va multumesc mult 1
    O zi buna!

  • Salut! Intre roata si bascula ramine ceva spatiu. Nu bag mina in foc, dar cred ca intra. Nu-ti pot garanta 100%. Noi am utilizat anvelope in formatul 2.25 si mai ramanea spatiu. Problema este ca nu toate anvelopele sunt la fel de late precum o spun specificatiile. Unele sunt mai inguste, altele ceva mai late. Poti sa faci o proba eventual, daca accepta magazinul care comercializeaza anvelopele.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eleven − eight =