Acum citesti
Inserții Tubolight EVO pentru bicicletele de munte – review

Am învățat două lucruri în toții anii ăștia petrecuți pe bicicletă: că aș plăti sume considerabile pentru soluțiile anti-pană și că ușor nu înseamnă neapărat și rezistent. Cu chestiile astea două în minte am instalat inserțiile primite de la Tubolight, importate de Sprint Bike. Le-am instalat pe bicicleta de enduro, cu jante late, un set de roți Shimano MT-620 Tubeless. Ulterior am citit că modelul SL primit de mine, adică Super Light, sunt dedicate bicicletelor de XC, iar pentru enduro – modelul SL se utilizează doar pe roata de față.

Ca printr-o minune, am reușit să fac și pană la un moment dat și să rulez o perioadă cu anvelopa dezumflată. Anvelopa a rămas suprinzător de stabilă, dar dacă mai continuam mult, era foarte posibil să încep să afectez pereții laterali ai anvelopei. Ce este de menționat – inserțiile astea nu au avut deloc viață ușoară, căci cu bicicleta de enduro și cu ele instalate am participat la concursul de downhill Tare ca Piatra. Partea bună este că Tubolight mi-au asigurat protecția, confortul și mai ales stabilitatea de care aveam nevoie. Partea proastă este că în acel ritm sălbatic, inserția spate a avut un pic de suferit, după cum o să poți vedea în imaginile de mai jos. Nu că traseul ar fi fost foarte dur, însă au existat zone cu rădăcini mari sau ceva pietre, plus câteva aterizări eșuate. Astfel, inserția a fost ștanțată într-un singur loc, cu mențiunea că janta a rămas întreagă și nici n-am făcut vreo pană. Prin urmare, și-au sacrificat integritatea pentru ca eu să pot continua liniștit cursa, așadar și-au îndeplinit rolul.

Anvelopa asta are pană, dar inserția simulează faptul că ar fi încă în viață.
Cam atât poți apăsa pe ea până ajungi la inserție.
Iar pe lateral, cam atât. Adică foarte puțin.
Și așa arată anvelopa când stai pe bicicletă.

Ce n-am înțeles eu însă este că am utilizat un set dedicate unei exploatări mai puțin brutale. Și chiar acum, aruncând un ochi peste modelul HD, gândit pentru enduro și downhill, am observat construcția mai înaltă și mai solidă. Nici nu este de mirare, căci versiunea HD este cu aproape 40 de grame mai grea decât versiunea SL, care apropo – cântărește doar 58 de grame. Dar cum greu îmi învăț lecțiile – asta ca să revin la ceea ce afirmam în introducere – aș prefera chiar și acum versiunea aceasta împerecheată cu un set de anvelope solide (Schwalbe Magic Mary cântărește peste 1.2 kg). Desigur, în disperarea mea, am preferat să am roțile cât mai ușoare ca să-mi pice mai comod în cazul în care eram nevoit să pedalez la deal pe undeva.

La demontare, trebuie să desprinzi întreaga anvelopă de pe jantă ca s-o poți scoate.
Și fără leviere metalice nu știu câte șanse aveam să scot anvelopa.
Interiorul și mixul de soluție anti-pană Muc-Off. Roz, cum altfel?
Partea cea mai neplăcută, spălatul roții, inserției și deisgur, anvelopei.
Forma inserției, văzută de sus.

Pentru următorul concurs, am decis să păstrez inserția șifonată (care apropo, în rest este integră – cu foarte mici urme pe interior la zona de contact cu jante). Așadar, următorul concurs va fi unul de enduro – cu un set de anvelope mai ușoare dar și cu un traseu cel mai probabil mai light. După care voi mai arunca o privire în interior și voi reveni cu un update.

Jbam! Aici a fost o lovitură dură.
Și din nou Jbam! De data aceasta pe lateral.
Și una mică, undeva spre interior. Cel mai important este că inserția și-a dus misiunea la îndeplinire. Și vorbim despre modelul Super Light testat în condiții dificile.

Am fost foarte încântat de greutatea mică și de nivelul de protecție oferit, mai ales că se poate rula chiar și cu presiune zero în anvelope. Nu la fel de bine precum cu inserțiile mari – însă acestea de față sunt de vreo 4 ori mai ușoare și de 3 ori mai ieftine. Cum spuneam în filmul cu montajul (pe care-l poți vedea aici), am folosit propriile valve tubeless și lichid de pană de la Muc-Off. La a doua instalare, am reușit să le bag foarte rapid, căci am prins șmecheria, însă acest lucru nu este posibil fără leviere metalice (sau poate cu unele foarte solide din plastic). Tot de menționat este și faptul că la demontare, trebuie neapărat să desprinzi anvelopa de pe jantă, până ce aceasta se retrage către mijlocul jantei, astfel inserarea levierului pentru a demonta anvelopa fiind mai simplă (dar nu foarte simplă).

Noile anvelope instalate pentru competiția de enduro de data aceasta. Am utilizat aceeași inserție pe spate, sunt curios cum va arăta după.

Acestea fiind spuse, am rămas încântat de greutate vs utilitate în ceea ce privește aceste inserții, iar prețul este unul decent, de 179 de lei/bucată. Oricum, când te trezești cu pană în mijlocul unui concurs și totuși poți continua pe bicicletă, suma acasta poate părea derizorie. Sau de ce nu, vor fi la fel de utile dacă te afli în vârf de munte și mai ai două ore până la înserat. Și pentru că există în prezent inserții atât de ușoare nu mai are nimeni nicio scuză pentru a nu-și instala un set, pentru protecția jantei, pentru confort crescut și stabilitate dar și pentru siguranța de a ajunge înapoi la destinație.

Preț: 178 lei/bucata
Greutate: 58 grame
Importator: Sprint Bike

Vezi Comentariu (1)
  • EU nu recomand pentru DH/Freeride varianta HD 29 – pe Happy Bear am taiat caucicucul pe lateral, am indoit jante si am rupt insertia. Abia acum imi dau seama ca de banii astia pls caucicuc …imi cumparam un cauciuc DH sepcific

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

19 − 9 =