Acum citesti
Noua BMC Roadmachine X e gata nu doar de șosea ci și de un pic de gravel

Noua BMC RoadMachine X combină platforma deja cunoscută de endurance cu anvelopele mai late și o transmisie 1x specifică de gravel pentru a obține o cursieră all-road foarte capabilă.

Partea interesantă e că noua bicicletă e doar o echipare nouă a cadrului RoadMachine lansat încă din 2019.

RoadMachine are un cadru endurance de competiție cu o greutate de doar 900 g deja gata pentru drumuri grele, tot ce a fost nevoie e să fie echipat cu transmisia 1x cu plajă mare de rapoarte și cu anvelope mai late. Și nu e neapărat nevoie de înghesuirea unor anvelope mari într-un cadru existent, mai degrabă situația e inversă.

La lansarea modelului Roadmachine în 2019 a fost prevăzută trecerea la transmisiile 1x și a fost prevăzut spațiu pentru anvelope mai late decât era obișnuit în acea perioadă. Cei ce vor un gravel bike autentic se vor orienta spre modelul gravel+ Urs, în timp ce noul Roadmachine ar putea fi perfect pentru cicliștii rutieri care vor să se aventureze pe gravel fără să schimbe prea mult la bicicletă.

Cadrul este practic identic cu cel al modelului Roadmachine, diferă foarte puțin doar gâtul furcii. Așa că cei ce au deja o Roadmachine pot să o transforme adăugând anvelope mai mari, se poate păstra și schimbătorul față deoarece cadrul a fost proiectat să accepte anvelope mari și în configurație 2x.

RoadMachine X are spațiu pentru anvelope până la 700×33 mm, perfecte pentru ture de șosea în care se mai iese din când în când pe zone de gravel, pământ sau chiar pe poteci. Cu aceste anvelope există spațiu de siguranță de minim 4 mm în orice loc al cadrului, însă asta poate să difere în funcție de modelul anvelopei. Bicicleta vine cu anvelope WTB Espanse 700×32 și are destul de puțin spațiu la chainstay-ul stâng.

Roadmachine are distanța dintre roți ceva mai mare decât alte modele endurance, lucru care se regăsește de altfel și la modelul Teammachine și are scopul de a îmbunătăți stabilitatea la viteză mare.

Manevrabilitatea bună vine în mare parte de la unghiul furcii ceva mai mic și un reach un pic mai mare, chainstay-urile fiind păstrate destul de scurte pentru accelerare rapidă și cățărare eficientă.

Pentru drumurile cu suprafață dificilă, cadrul folosește sistemul TTC, cu seatstay-uri coborâte și aplatizate, ce adaugă un pic de flexare, alături de tija de șa cu profil D care suspendă ușor ciclistul.

Bicicleta e deja disponibilă la prețul de 5999 Euro în versiunea RoadMachine X ONE, care vine cu propriul cockpit, tija din carbon cu profil D și cu șa Fizik Argo, ghidonul și pipa fiind din aluminiu, identice cu cele de pe RoadMachine 01, dar fără intrarea cablurilor pe sub pipă.

Bicicleta e echipată cu grupul SRAM Force cu caseta 10-44 XPLR și cu o foaie de 44t. Roțile sunt modelul propriu CDR321 cu jante din carbon cu interior de 21 mm și profil de 35 mm, cu o greutate de 1509 g pentru un set. Roțile sunt echipate cu anvelope de WTB Expanse 32.

Trebuie amintit că modelul standard RoadMachine 01 are un cockpit integrat la care cablurile intră pe sub pipă în cadru, cu un aspect curat. Modelul RMX folosește un sistem normal, neintegrat, însă fiind echipat cu grupul wireless SRAM AXS, rămân la vedere doar conductele de frânâ.

Versiunea mai ieftină Roadmachine X TWO va fi disponibilă din aprilie 2022 la prețul de 4699 Euro, folosind același cadru cu furcă, dar cu echipare mai slabă. Nu există încă detalii.

În mai 2022 urmează și modelul Roadmachine X AL, bazat pe modelul gravel Urs din aluminiu, deci mai capabilă pe offroad, cu spațiu pentru anvelope de 45 mm cu transmisie 1x. Acest model va avea furcă din carbon și probabil anvelope mai late. Prețul anunțat momentan este de 2299 Euro.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two × 3 =