Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Te invit să faci cunoștiință cu Ghost. Un nou brand în portofoliul nostru de teste, care se află de ceva timp pe piața din România. Sub cunoscuta etichetă Made in Germany, cei la Ghost produc încă din 1993 și au o gamă foarte largă de biciclete, însă segmentul premium în mod special a fost cel care s-a făcut puternic remarcat în acest an: suspensiile controlate electronic E:I Shock spre exemplu, au făcut valuri printre admiratorii brand-ului, dar și printre pasionații de tehnologie.
Revenind la Ghost SE 2000, nu putem discuta de tehnologii avansate pentru o bicicletă aflată la granița dintre entry- și mid-level, însă sunt câteva caracteristici pe care ar trebui să le iei în seamă. Să trecem la fapte!
Cadru/pe traseu
Având pretenții la segmentul premium, cei de la Ghost nu au făcut niciun compromis atunci când au construit cadrul lui SE 2000. Asta se poate observa cu ochiul liber la nivelul sudurilor realizate. De asemenea, nu există reproșuri nici la nivelul calității vopselei, lucru pe care-l așteptam de la Ghost. Acesta se mai face remarcat printr-un segment existent sub țeava inferioară, cu misiunea de a suplimenta rezistența la stres în zona îmbinării dar și printr-un alt segment ce face legătura dintre țeava superioară și cea care găzduiește tija de șa.
SE 2000 se luptă însă cu greutatea, deoarece pune 2.28 kg pe cântar. Comparat cu alte cadre din clasa sa, acesta cântărește destul de mult, dar compensează prin rigiditate. Fapt care dovedește încă o dată că măiestria stă în a realiza un cadru ușor dar care să se torsioneze foarte puțin. Astfel, rigiditatea lui Ghost ne indică valoarea de 125,1 Nm/grad și garantează că acesta își va păstra proprietățile tehnice chiar și pentru bicicliști cu greutate.
Nemții de la Ghost mizează pe sportivitate, iar poziția pe SE 2000 este ușor alungită, aerodinamică. Va fi îmbrățișată deci de cei care se simt mai bine pe o bicicletă cu gene sportive. Iar cei care vor s-o utilizeze doar pentru plimbări recreaționale, pot opta pentru o dimensiune mai mică a cadrului, ce vine cu un top tube și cu o tijă de ghdion, ambele mai scurte. Ghidonul cu o lățime de 630 de mm oferă de asemenea o poziție bună și un control ferm.
Unghiul de 71 de grade al headtube-ului dictează o direcție foarte agilă. Poziția pentru urcări se înscrie în standardele clasei, însă cu siguranță vei resimți greutatea de 14.26 de kg a bicicletei după parcurgerea porțiunilor mai abrupte.
Partea inferioară a triunghiul anterior al cadrului acomodează cu plăcere o anvelopă cu o lățime de 2.10, dar nu sunt foarte sigur dacă după montarea uneia de 2.25 va mai rămâne foarte mult spațiu. Trebuie să iei în considerare acest aspect dacă vei vrea să schimbi la un moment dat anvelopele cu unele mai groase, deși nu îți recomand.
Echipare
Asemenea majorității bicicletelor echipate cu furcile Suntour XCM, nici Ghost SE nu face excepție de la regulă și nu oferă sensibilitate pe denivelările mici. Totodată, există o bătaie la revenire, ce nu poate fi catalogată drept o problemă, însă poate deveni deranjantă. Lock-out-ul este prezent pe brațul drept al furcii, fără a fi conectat la o comandă care să-l activeze. Învârți rotița direct pe furcă și-l acționezi. Furca Suntour XCM (cursă de 100 mm) instalată pe această bicicletă cântărește 2.732 de grame, o valoare care adaugă greutate semnificativă bicicletei. Prin urmare, acesta se numără printre primele componente pe care merită să le înlocuiești pe viitor, putând să scazi astfel mai bine de 1 kg din masa totală a bicicletei și s-o aduci undeva în jurul a 13 kg. Parcă sună mult mai bine!
Sistemul de transmisie 3×9 este compus dintr-un angrenaj Shimano Acera, cu 3 foi, ce cântărește nu mai puțin de 1.045 grame. Fără Bottom Bracket, care cântărește separat, 280 de grame. Angrenajul este bine finisat, lasă impresia unui produs mid-level, iar foile cât și protecția din plastic pot fi ușor demontate, dar din nou, greutatea este destul de mare. Pentru schimbarea pinioanelor ai la dispoziție un Shimano Deore care-și va face treaba consecvent, doar uneori cu mici întârzieri și un schimbător de foi Shimano Acera, care în afara acționării mai greoaie, nu ridică probleme. Manetele schimbătoarelor provin tot din gama entry-level, Acera.
Frânele oferă performanțe medii și se simt mult mai bine pe trasee de pădure decât pe cele dificile de munte. O recenzie în detaliu a acestora, poți citi în rubrica de teste. Discurile care echipează Ghost-ul, vin în dimensiunea de 160 de mm.
Anvelopele Michelin Country Dry2 se fac imediat remarcate prin viteza foarte mare de rulare dar și prin aderența bună, atât pe pământ cât și pe pietriș, în condiții de uscat. Mai precis, exact așa cum indică și denumirea acestora, Dry. Butucii roților sunt livrați de Sram, modelul 306 fiind întâlnit pe mai multe biciclete din acest segment, iar jantele sunt fabricate sub brand-ul Ghost. Per total, roțile sunt mai ușoare decât ale concurenților principali și sunt răspunzătoare pentru reprizele bune de accelerație.
Pedalele cu care vine livrat SE 2000 au un corp din aluminiu, sunt rezistente și atent finisate.
Manșoanele și mai ales șaua sunt confortabile. Aceasta din urmă a oferit un confort sporit pe distanțe mai lungi, fără a purta pantaloni cu bazon, ceea ce reprezintă un real plus în zilele noastre. Atenția pentru detalii a celor de la Ghost poate fi remarcată chiar și la nivelul distanțierelor furcii, care poartă inscripția brand-ului nemțesc.
Concluzii
Argumentele lui Ghost sunt cadrul foarte bine lucrat, rigiditatea foarte mare și poziția pe bicicletă. Roțile ușoare și confortul oferit de șa nu trebuie neglijate. Componente grele, precum furca sau angrenajul îl costă puncte prețioase pe candidatul nostru din Germania, care cu grijă și atenție poate fi supus unei diete ce îți va aduce într-un final satisfacții.
Sub această formă, Ghost SE 2000 va prefera cu siguranță mai mult potecile domole de pădure sau de munte decât traseele cu cățărări dese și coborâri rapide. Prețul se încadrează în oferta producătorilor premium, iar decizia de a păși în acest segment, îți aparține.
Date relevante
Greutate totală: 14.26 kg (cu pedale)
Greutate cadru: 2.281 grame
Greutate roți*: 4.503 grame
Greutate furcă: 2.732 grame
Lățime ghidon: 630 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.325 grame
Rigiditate headtube: 125.1 Nm/grad
STW**: 54.8
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Bun review, numai ca la unele biciclete afisati greutatea cu pedale si la altele fara. Acum in functie de greutatea pedalelor, se poate spune ca e acceptabila greutatea bicicletei pentru pretul ei, cu toate ca are o furca supraponderala.