Acum citesti
Furca Rock Shox Dart 2

O furca Rock Shox la un pret de aproximativ 100 de euro ? Suna foarte bine. Am dorit sa ne convingem si noi, ce ofera producatorul Rock Shox in cadrul acestei sume, asa ca am luat la testare modelul Dart 2.

Destinata in mod special bicicletelor si riderilor de Cross Country, aceasta beneficiaza de o cursa potrivita curselor de Cross Country : poti opta intre 80, 100 si 120 de mm. Dupa cateva ture am putut trage si concluziile in ceea ce o priveste : pe poteci de padure sau in cross country, aceasta furca face cu brio fata solicitarilor noastre. La fel de bine se descurca si pe teren ceva mai accidentat, pe drumuri de munte, insa atentie, nu extreme.

Ca si materiale folosite furca testata de noi s-a prezentat foarte bine, fiind vopsita in alb, ceea ce-i conferea un plus de „glamour” designului. Ne-a incantat si optiunea de lockout, montata doar pe furca nu si pe ghidon, care s-a dovedit a fi utila pe portiunile de asfalt unde nu a fost necesara functionarea suspensiei. De asemenea aceasta functie te ajuta mult pe urcari cand furca trebuie sa fie blocata, astfel incat sa nu depui un efort sporit datorita balansului creat in momentul pedalatului.

Puncte negative : greutatea destul de mare o face sa nu fie recomandabila pentru cei ce doresc o bicicleta usoara. Tinand cont ca o furca de Cross Country cantareste intre 1.4 kg si 1.9 kg, aceasta depaseste cu multa norma impusa de standarde si ne da dureri de spate cu cele 2.4 kg ale ei. Amortizarile se realizeaza destul de brutal, furcii lipsindu-i „fine tuning”-ul furcilor de cross country. Din acest punct de vedere se aseamana cu celelalte modele din gama, Dart 1 si Dart 3.

Daca ne gandim totusi la pret, aceasta pare a fi o investitie rezonabila pentru incepatorii in Cross Country. O recomandam celor care nu au foarte mari pretentii de la o furca cu o cursa de 100/120 de mm si care sunt constienti ca utilizand-o in alte scopuri decat cele pentru care a fost construita, o vor trimite rapid la service. Asta bineinteles,daca nu ajungi s-o rupi dupa 2-3 salturi la Dirt Jump. In comparatie cu furcile RST din aceeasi gama, se prezinta mai bine din punct de vedere tehnic cat si din punct de vedere al aspectului. Daca pretentiile sunt pe masura bugetului, atunci aceasta furca este pentru tine. Intre Dart 2 si Dart 3 suntem de parere ca 3-ul este alegerea cea mai buna, deoarece beneficiaza de o greutate ceva mai redusa decat cea a modelului Dart 2.

ATENTIE ! Pe modelele Dart 1, 2 si 3 nu poate fi montata frana pe disc mai mare de 160 de mm !

Greutate : 2472 grame

Utilizare : Cross Country

Vezi Comentarii (23)
  • Foarte la obiect review-ul (la fel ca celelalte), chiar de Dart 2 eram interesat. Sa stiti ca exista si model cu 100mm si 120mm cursa. Si se gaseste si la un pret considerabil mai mic decat cei 100€.

  • „Amortizarile se realizeaza destul de brutal, furcii lipsindu-i “fine tuning”-ul furcilor de cross country.”
    Si atunci care ar fi recomandata pentru cross country la acelasi pret?

  • Ai putea incerca un Rock Shox Dart 3. Intr-adevar, este ceva mai scump, dar amortizeaza o idee mai precis decat Dart 2. Problema este insa ca toate functioneaza la fel, impart aceeasi platforma tehnica. 🙂

  • De fapt pentru nevasta-mea doresc ceva si intr-adevar sa lucreze cat mai lin si sensibil la un pret modest. Sau un manitou?
    Dar nu ziceati ca 3-ul nu are cursa asa mare(reala) ca si 2-ul? Sau nu am inteles bine,una de 100 mm ar fi buna.
    Oricum multumesc pentru raspuns si sfaturi.

  • In gama asta de preturi nu ai cum sa gasesti super bun si ieftin. Daca doresti o furca cu o cursa cu adevarat sensibila incearca un Fox Talas sau Vanilla. Dar pregateste cel putin 1.400 de lei pentru un astfel de model. Mai degraba am opta pentru Rock Shox decat pentru Manitou.

  • Ei nici chiar asa, eu am zis din ce-i mai ieftin, cu rezultatele cele mai bune in categoria sa, nu comparam cu spuma…
    Multumesc inaca odata!

  • Intentionez sa imi montez o frana pe disc mecanica Hayes MX2, cu rotor de 7″. Exista vre-o problema de compatibilitate? Din artocol reiese ca nu poate fi instalat disc mai mare de 160mm…

    PS: Detin o furca Dart2.

  • Chiar si pe site-ul producatorului (sram.com/rockshox) este specificat : Maximum Rotor Size : 160mm.

    Utilizarea unui rotor mai mare, atrage dupa sine pierderea garantiei. – formularea clasica.

  • Salut,detin o Kona Fire Mountain 2008 cu cadru de 20 de inchi si furca stock Rock Shox Dart 1 cu cursa de 100mm.As vrea sa fac un upgrade si sa trec la Dart 3 2010 care are cursa de 120mm .Vreau sa stiu daca direnta de 20mm intre cursele celor 2 se vort simti in geometria si rezistenta cadrului.

  • Salut! Diferenta pe care o vei simti imediat, va fi data de inaltimea bicicletei, implicit a ghidonului : acesta va fi ceva mai sus pozitionat, iar controlul un pic mai bun. Diferenta de 20 de mm nu este foarte mare, dar se va face simtita. N-ai pentru ce sa-ti faci probleme. Daca treceai de la o furca de 100 mm la una de 160 mm atunci s-ar fi simtit o diferenta semnificativa!

  • Salut ! Sunt nou in domeniul furcilor !
    Si eu doresc sa cumpar un dart 2 dar nu stiu daca incape in cadru …
    Pe acolo pe teava aia :))…
    Ce trebuie sa masor ? Diametrul?
    In ce ? Cm? Inchi ?
    Si ce diametru are furca Dart 2 ?
    Ms de ajutor

  • Salut! Dimensiunea gatului (steerer) este standard de 1 1/8″, asta inseamna ca se potriveste cu majoritatea bicicletelor noi care nu au gatul cadrului in dimensiune oversize sau conica (acestea sunt intalnite pe cadrele scumpe).

  • Salutare!

    Am o intrebare referitoare la aceasta furca. Stie cineva daca se poate monta pe ghidon un poploc remote pentru a putea face lock-out-ul direct de pe ghidon fara a te a mai opri sau face din mers.Si daca stiti poate dati si un link ca sa vad cam cat ar costa…in rom nu gasesc.Va multumesc anticipat!

  • Se poate face, dar trebuie sa gasesti un astfel de remote. Slabe sanse sa-l vanda cineva separat oricum. Poate doar de la o furca avariata sa-l iei….

  • Salut.

    Detin si eu o furca Dart 1 (montata pe o Ram HT.one) si de vreo 2 saptamani am inceput sa simt acea problema cu tacanitul la miscarea de inainte-inapoi. Am citit documentatia si am gasit problema: worn bushings.

    Tot in documentatie am aflat ca nici un model Dart nu suporta inlocuirea bushing-urilor (astea-s ceva bucsi ?)…

    Ce ma sfatuiti sa fac ? Sa iau alt telescop ?

  • Am vazut pe mai multe situri ca se vind diferite arcuri de schimb la furca darth 2 de 120 , al meu este foarte rigid si daca este slabit la maxim .De unde asi putea afla ce tip de arc are in el (soft , mediu…..) Trebuie demontat pt acesta?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − 3 =