Acum citesti
Devron Zerga 1.7 (2018)

Devron este al doilea producător român care vine în ofertă cu o bicicletă 27plus, iar asta înseamnă că îți poți achiziționa un astfel de model cu un preț decent, raportat la ceea ce oferă concurența. Modelul de față este oferit pentru 3.499 de lei, nu un preț neapărat mic, însă unul atractiv dacă luăm în calcul echiparea și felul în care bicicleta a prestat pe traseu. Și înainte de a da drumu acestei prezentări, mai am ceva de adăugat: bicicleta arată mult mai bine în realitate decât în fotografiile pe care cei de la Devron le-au urcat pe site.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu o cursă de 130 mm
  • preț de achiziție: 3.499 lei
  • roți 27plus
  • pentru ture montane orientate către distracție

Cadru/Pe traseu

Cadrul din aluminiu este foarte bine finisat, fără să lase loc de comentarii, arată bine pe viu și pare foarte solid. Din punct de vedere al design-ului, cadrul în dimensiunea S formează o linie aproape dreaptă cu ajutorul top-tube-ului și al seat stay-ului, pe când dimensiunile mai mari vin cu un element separat, sudat deasupra top tube-ului, segment care face uniunea cu seat tube-ul pentru o rigiditate sporită. Zerga are cablurile trase prin cadru și are loc pentru altele, precum cel al tijei de șa hidraulice. Pe urechi, se poate zări logo-ul Devron ștanțat, asta oferind un plus vizual întregii biciclete. Treaba pare serioasă!

Și mai serioasă devine când te dai pe traseu. Și ce alt loc ar fi fost mai potrivit pentru această bicicletă decât Ciocanu, presărat cu trasee de enduro. Am ales unul cu rădăcini mai multe și secțiuni abrupte și trebuie să vă mărturisesc că bicicleta a stat lipită de sol ca locomotiva pe șine. Desigur, pentru asta a fost necesară o presiune mai mică în anvelope, astfel încât spatele să fie cât mai liniștit. Se poate spune că am mers la limită, un snakebite putând să mă surprindă în orice moment. Altfel, bicicleta a rămas controlabilă în toate situațiile, iar combinația dintre ghidonul de 760mm și pipa scurtă au fost de apreciat la vale. Legat de geometrie, unghiul headtube-ului, amplasat la 66 de grade, te scapă de stresul pe coborârile abrupte și foarte abrupte, iar chainstay-ul de 450mm asigură o stabilitate mare în viraje, fără ca bicicleta să fie prea jucăușă.

Totodată, la deal, poziția nu este chiar atât de rea, roata de față rămânând lipită de sol chiar și pe cele mai dificile urcări. Dar dacă asta este o specificație pe care o poți trece cu vederea, exersând-o în caz că nu funcționează, am apreciat mult configurația transmisiei, care îți permite să faci aceste urcări. O foaie de 22 este ceva destul de rar întâlnit, iar pentru această bicicletă care cântărește 14.9 kg este mai mult decât binevenit.

Echipare

Aceasta este suficientă pentru un hobby-rider sau un weekend-warrior. Nu este o bicicletă de Cross Country însă este una care suportă abuzuri, iar asta îmi permite să o recomand în special tinerilor sau părinților care vor o bicicletă solidă pentru cei care fac primii pași pe munte. Transmisia 2×10 este compusă dintr-un angrenaj ProWheel Vortex în confogurația 36-22, cu brațe de 175mm și un set de pinioane Shimano, 11-36. Schimbătorul Shimano Deore nu are patină blocabilă, dar își face treaba bine, asemenea celui de foi, din aceeași gamă. Per total, transmisia este destul de zgomotoasă la vale, iar odată ce-ți achiziționezi bicicleta, ai grijă să-i instalezi o protecție pentru chainstay căci nu vine standard cu una și după mai multe coborâri vopseaua de pe acesta va fi deja ciupită serios.

Furca RST Alpha culisează foarte bine, surprinzător de fin pentru o furcă entry-level, iar aceasta este o caracteristică pe care am remarcat-o și la ultima bicicletă 27plus românească pe care am testat-o anul trecut. Funcționează doar cu arc și are reglaj de preload dar din păcate, devine zgomotoasă la revenire. Iar asta se face remarcat atunci când sari obstacole iar furca se decomprimă complet. Nu este ceva grav, dar este ceva caracteristic furcilor entry-level. Partea bună este că te poți bucura de cei 130mm ai cursei pe o diversitate mare de trasee. Partea proastă este că dacă vei face pană, trebuie să un imbus de 5mm pentru a desface axul de față. Iar dacă este strâns bine, vei avea nevoie de unul cu pârghie.

Trecând la frâne, acestea prestează modest, Shimano M315 nefiind foarte potrivite pentru coborârile lungi și dificile. În schimb, Devron-ul este dotat cu un disc de 180mm pe roata de față, ceea ce sporește cumva din puterea de frânare. Funcționalitatea frânelor este de tip on-off, fără prea mare modulație.

Capitolul roți stă bine, căci ai o configurație full-boost, cu butuci de 110mm pe față și 148mm pe spate, ambii de la Joytech, o jantă lată de la WTB și anvelope tot de la același producător. Anvelopele, chiar dacă nu au crampoane foarte înalte, rulează bine la presiune mică, chiar și de 1 bar, ceea ce asigură aderență bună în majoritatea condițiilor (noi am dat tura pe umed).

Video

Concluzie

Aceasta este bicicleta pe care mi-aș fi dorit să o am când m-am apucat de pedalat la munte. Adică bicicleta primită cadou de la părinți. Este construită pentru abuzuri și distracție, mai puțin pentru performanță, iar tot pachetul vine cu un preț absolut decent. Dacă vrei o bicicletă pe care să nu cheltui prea mulți bani, dar care să te ducă pe mai toate traseele patriei, de regulă pe cele mai dificile, aceasta este o opțiune de luat în considerare.

La deal: 7/10
La vale: 8/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (6)
  • Intrebare de 1000 puncte: unde as putea gasi si eu dopuri de plastic – cum sunt pe bicicleta de mai sus – pentru a acoperi intrarea traseului cablurilor interne de pe cadru ?
    Multumesc !

  • Salut.
    Eu am o Zerga 4.7 (2017).
    Sotia are un Ridle Lady H2.7 (2017).
    Albele le-am cuparat in anul 2018 (lunile 05 si 07)
    La amandoua in pima iesire in afara orasului am facut pana.
    Sotia in primii 5 kilometri si eu dupa 20.
    Cand am scos din cauciuc spinii erau niste spini mici atat la mine cat si la ea.
    De aici trag concluzia ca vin cu niste cauciucuri sub orice critica pe ele.
    Mi se pare aiurea sa dai 3500 de lei si respectiv 2000 de lei pe ele si sa faci pana la cel mai mic spin de ciulin intalnit.
    Eu am avut un Carpatsport Trinx cu caucuicuri Duro pe el (cele mai ieftine posibile) si sotia la fel. Modele de pana in 700 de lei.
    Nu am facut decat o singura data pana dupa 5 ani si l-am abuzat prin toate mediile posibile. Intr-un spin de salcam de aprox 1 cm.
    Referitor la vopsea. De toata jena. Mi s-a frecat antifurtul intr-un loc si gata vopseaua.
    Pedalele sub orice critica. La ambele biciclete scartaie de te ia capul. Mi se pare aiurea la 3500 de lei sa nu pui o pedala cat de cat bunicica.
    Despre mult laudatul sistem de service si garantie de la DEVRON tin sa va spun ca am sunat la ei (sunt din Olt) si pe raza a 3 judete pe langa mine si inclusiv Olt nu mai au contract cu nimeni. Pai ce sa fac? Sa ma duc la Bucuresti sa imi faca garantia? Stau o zi pe drum sa imi regleze bicicleta (care vine nereglata corespunzator) sau sa schimb 2 pedale proaste? Nu se merita.
    Deci garantia este o iluzie.
    Franele scartaie de te ia capu’ (cred ca sunt placute slab calitativ).
    Despre cric iar o porcarie. Iti trebuie dopar un anumit model. Nu au facut ca la 99% din biciclete langa axul pedalier o gaura unde sa pui surubul de la cric. Era super simplu dar „inginerii” de la DEVRON au gandit-o altfel.
    Sincer ma asteptam la mai mult.
    Am dat e-mail la ei si iti raspund in cel mai bun caz dupa doua zile.
    Sincer…. nu cred ca sunt asa pregatiti pentru piata pe cat ar trebui.
    Ma gandesc sa iau un URBIO R6.8 dar inca nu sunt hotarat.
    Ma incanta ca e relativ ieftin dar nu ma incanta ca nu am servisare pe aproape nicaieri si garantie zero (ca nu ai practic la cine sa apelezi). Ca idee dealerii DEVRON din judete nu asigura servisarea si garantia decat daca iei de la ei.

    • Salut, eu am un zerga 5.7 2016 achizitonat recent.
      Nu am avut probleme cu cauciucurile sau cu vopseaua pana acum in schimb serviseul… Mie mi-au venit discurile indoite (am comandat-o de pe net) si pentru ca am montat-o eu, adica am montat roata fata, ghidonul si am si am reglat vitezele, practic ce oricine cu o surubelnita poate sa faca mi s-a anulat garantia si am fost nevoit sa platesc indreptarea discurilor la un pret mai mare decat la alt service pentru ca e autorizat… Sunt biciclete bune, echipate bine in acel segment de pret dar trebuie sa ai putin noroc si pricepere sa primesti o bicicleta buna pe care sa stii sa o intretii singur.

  • Salut! Care ar fi alegerea mai buna dintre Zerga 1.7 (cea testata) si Zerga D5.9? E tehnologia boost 148×12 mai buna decat cea de 142×12 de pe D5.9?

    Si care ar fi mai buna dupa un upgrade la furca?

  • Salut! Am cumparat si eu modelul asta de Zerga, pe negru. Imi place la nebunie! Sunt multumit de echipare, nu am mai vazut in banii astia bicicleta echipata Deore, frane de 180 pe fata, furca 120mm. Intr-adevar si la mine e problema la discuri, sunt „ondulate” si ating placutele de frana care probabil sunt ceva foarte ieftin. Inainte sa o cumpar am dat mesaj pe whatsapp la DHS si mi-au zis sa dau mail la @dhsbike.ro (parca) si sa cer informatii (aveam nevoie de dimensiunile cadrului ca nu sunt listate nicaieri pe internet ori pe site-ul lor). Nici un raspuns in privinta asta. Cred ca „baietii” de la DHS s-au cam lasat de meserie in privinta brandului Devron; mare pacat avand in vedere designul distinct, care pe mine m-a atras.
    In privinta furcii, cred ca o sa fac si eu un upgrade in curand, deoarece nici pe asfalt nu ma satisface, are un „recul” foarte violent, mai ales la urcarea pe borduri. Voi merge la unservice specializat pentru ajustari, unde sper sa primesc si o parere cu privire la alegerea facuta.
    Happy biking!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen + 14 =