Acum citesti
Deoras Urban Attitude (2013)

Bicicleta reprezintă simplificarea drumurilor pe care le avem de făcut prin oraș, în orice scop ar fi acestea. Și o bicicletă necesară acestora este, la rândul ei, printre cele mai simple lucruri cu putință, modelul Deoras Urban Attitude fiind un exemplu ideal în acest sens. Cu pinion fix sau liber, cu roți subțiri și o pereche de frâne, nici nu este nevoie de altceva pentru a te strecura prin aglomerația străzilor sau a da o tură prin parc. Și când prețul este mai mult decât permisiv, avem în fața ochilor o soluție excelentă de transport/distracție urbană.

Cadru/Aspect

O descriere amănunțită a principalei componente a bicicletei ar fi o relatare lungă a unei povești scurte. Practic, cadrul modelului Deoras este exact așa cum pare la prima vedere: simplu, minimalist, discret și eficient. Fabricat din clasicul oțel, nu excelează în termeni de greutate și nici nu este o nevoie imperioasă pentru așa ceva, dată fiind destinația bicicletei, însă la capitolul durabilitate se descurcă foarte bine. Nici nu ar avea cum altfel, căci se știe foarte bine că o bicicletă de oțel ai șanse foarte mari să o transmiți și urmașilor tăi. Liniile cadrului sunt simple și la obiect, pe când detaliile tehnice precum sudurile se prezintă reconfortant de bine.

Cât privește aspectul, frumusețea este în ochiul privitorului, dar combinațiile dintre griul cadrului și elementele roșii precum scrisul sau alte componente par a fi o alegere inspirată. Per total, design-ul bicicletei nu caută să dea pe spate pe nimeni, ci pur și simplu dorește să transforme acest mijloc practic de deplasare într-un lucru mai deosebit. Pentru cei ceva mai în temă cu bicicletele de oraș, Deoras este o rudă apropiată a lui Create, modelul care ca și colorit aduce mai mult a curcubeu. Așadar, subiectul de test de față nu se vrea ultra-performant, ci o bicicletă care pe lângă partea sa utilă, oferă un plus de atractivitate pedalatului urban și te duce cu gândul la vremea aventurilor pe două roți din copilărie când culoarea acestui aparat de distracție era un lucru prețuit până la extrem.

Componente

Cu toate că este un model eminamente minimalist, Deoras Urban Attitude nu duce lipsă de piesele necesare unei biciclete de oraș. Pentru împătimiții pinionului fix, sistemul flip-flop le îndeplinește dorința, chiar dacă astfel vor găsi frânele ca fiind în plus.

În schimb, în varianta cu pinion liber, care îți permite să te mai oprești din pedalat, frânele joacă un rol important, și, chiar dacă nu sunt cel mai strălucit model, perechea provenită de la Promax își face îndatorirea de bază. Recunosc că viteza de reacție a lor putea fi mai promptă, dar nici eu nu m-am dat în lături de la a le pune într-o situație solicitantă. O obiecție ar fi legată de manetele de frână care nu mi-au inspirat prea multă încredere în ceea ce privește rezistența lor în timp. Firește, acest aspect este legat strâns de nivelul la care le folosești, dar per total, aspectul care nu a pus prea mare preț pe detalii și impresia de fragilitate mi-au sărit în ochi repede.

Nici manșoanele de pe ghidon nu le consider a fi cea mai inspirată alegere, fiind realizate dintr-un soi de plastic cu aspect de cauciuc. Ideea de bază este că dacă ai neșansa să îți transpire palma, atunci ține bine de acestea, că s-ar putea ca mâna să îți alunece de pe ghidon. De asemenea, plasticul este materialul principal și pentru pedale, iar aici nu sunt de acord cu opțiunea producătorului, pentru că aceste componente trebuie să fie robuste, indiferent de tipul de ciclism pe care îl practici. Aderența este bună pe acestea, la fel și lățimea este generoasă, dar am îndoieli privind rezistența lor în timp.

Vorbeam mai sus de pinion fix și liber fără a spune ceva despre trenul de rulare per ansamblu. Acesta este alcătuit dintr-o foaie de 46 de dinți și un pinion de 18, ceea ce, în traducere liberă, plasează bicicleta pe aceiași linie cu ale modele urbane. Cu alte cuvinte, urcușurile precum podurile sau alte obstacole de acest gabarit nu vor fi tocmai floare la ureche, dar nici nu vor reprezenta vreo provocare. Cât despre drumurile întinse, este combinația ideală de raport de viteză. Un alt aspect pe care vreau să îl evidențiez, unul mai tehnic, este axul pedalier, de tip monobloc, care fiind un sistem sigilat nu necesită întreținere. Ok, asta nu înseamnă că o lustruire ocazională nu i-ar prinde bine…

Roțile cu anvelope late de 23mm se descurcă bine prin oraș, iar jantele duble și profilate ale acestora asigură că nu se vor deforma cu una, cu două. Totuși, nu este nicidecum o invitație să le testezi rezistența, ba chiar recomand abordarea cu simțul răspunderii a străzilor care dovedesc o capacitate sporită de a deteriora astfel de componente.

În privința șeii și a ghidonului, părerea îmi rămâne neutră din simplul motiv că confortul nu e o coordonată atât de importantă în cazul unei asemenea biciclete. Ambele piese își fac bine treaba, mai ales ghidonul care asigură manevrabilitatea necesară, dar pedalatul prin oraș te va aduce cu greu în situația în care să descoperi limitele acestora.

Concluzie

Deoras Urban Attitude este o bicicletă de oraș simplă, simpatică și eficientă. Simplă pentru că nu are nimic în plus față de ceea ce îi trebuie, simpatică pentru că este o pată de culoare care face pedalatul mai plăcut și eficientă pentru că merge cum trebuie. Luând în considerare destinația sa, modelul are tot ce îi trebuie fie pentru naveta zilnică, fie pentru o plimbare în parc într-o după-masă leneșă de vară. Și cu un alt argument puternic reprezentat de prețul de 999 de lei, probabil este printre cei mai de seamă concurenți din clasa sa.

Vezi Comentarii (17)
  • seamana suspect de mult (piese,roti, furca si cadru – vezi dropout-) cu csepel royal*** model cadru 2012 al vecinilor
    unguri. inclusiv colierele care fixeaza cablajul pe cadru.
    merita o cautare: csepelroyal punct hu

  • Salutari!
    Multumim pentru aprecieri.
    In acest moment bicicleta este disponibila exclusiv pentru vizionare in magazin.
    Se fac precomenzi al caror termen de livrare este inceputul lui august. Precomenzile se pot da pana pe data de 20 iulie si beneficiaza de pretul promotional de 999 RON.
    Bicicleta este rezultatul unei colaborari olandezo-romanesti. De inspiratie britanica, designul si alegerea pieselor pentru Deoras au fost realizate impreuna cu un colaborator din industria bicicletelor din Olanda. Montajul se realizeaza in Romania de catre Biciclop.

  • Legat de marimea cadrului, la inceput va fi disponibila numai marimea 54. Legat de asemanari cu diverse modele, avem un singur lucru de spus: moda velocurierilor e una de inspiratie britanica, si, la fel ca alte nebunii din lumea fashionului, a fost imprumutata de nenumarate fabrici din lume de-a lungul timpului :).

  • Din poze si dotari pare sa fie la nivelul ssp-ului de la Leader care era la Veloteca intr-o vreme la 700-750 de lei. Mi se pare ca e o bicicleta de fashion in primul rand (printre altele, jantele sunt vopsite pe suprafata de franare ca sa „dea bine”) si abia apoi o bicicleta pe care sa te poti baza. E ceva in genul bicicletelor de la Create, dar macar asta are un pret mai apropiat de realitate.

  • „Bicicleta este rezultatul unei colaborari olandezo-romanesti.”
    De aici si alegerea numelui Deoras? La prima vedere am crezut ca este o eroare gramaticala in titlu 🙂
    Oricum, frumusica foc!

  • bicicleta e draguta ,pretul de 999 e destul de corect, insa nu inteleg de ce intinzatorul de lant este pe partea opusa transmisiei.poate ma lamureste cineva.merci

  • O fixie nu poate avea întinzător de lanț. Lanțul se tensionează deplasând roata în „urechile” de pe cadru, care ar trebui să fie cel puțin oblice, dacă nu orizontale.

    Altfel, eu nu înțeleg de ce fixele entry-level (cum e și Create) sunt atât de scumpe. Singura explicație e snobismul. Deși fixie-ul ortodox ar trebui să fie o veche cursieră de oțel convertită la pinion fix, practic poți converti orice bicicletă ieftină (un ten-speed sh, eventual chiar de la Biciclop) într-o fixie de calitate. Fixie-urile „de-a gata”, cum e și Deoras, nu sunt decât entry-level, și fiind asamblate în Ro, te-ai aștepta la un preț mai rezonabil. Fixie e chintesența simplității și fiabilității bicicletei de la invenția ei: ar trebui să fie accesibilă oricui/

  • pai in poza nr. 11 se vede clar un intinzator de lant montat pe partea opusa transmisiei, adica gresit din punctul meu de vedere.cum o fixie nu poate sa aiba un intinzator de lant nu inteleg.
    cred ca mai corect spus ar fi ca nu e obligatoriu sa aiba.oricum discutia nu e daca are sens sau nu sa pui intainzator , ci faptul ca e pe partea gresita.merci

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen + ten =