Acum citesti
Bulls Copperhead 1 27.5 (2019)

Copperhead este unul dintre modele cu cel mai bun raport echipare/preț oferit de Bulls, fiind de aceea și un model foarte căutat pe piața din Vest. Versiunea 1, prezentată în acest articol, este nouă în gama producătorului german și pentru anul în curs vine cu o câteva modificări importante, mai ales la nivelul cadrului. Dacă până acum Copperhead era considerat un model sport, începând cu acest an pot spune că este unul sportiv-agresiv și vei înțelege în rândurile ce urmează de ce anume. Dar cel mai important este faptul că această bicicletă are un preț de lansare mai mult decât atractiv, acesta fiind redus din start de la 3.800 de lei, la 3.325 de lei.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100 mm și brațe de 30mm
  • preț de achiziție: 3.325 lei
  • roți de 27.5 de inch
  • pentru trasee montane, maratoane montane
  • poziție: relaxată, relativ dreaptă
  • geometrie: echilibrată dar sigură pe coborâri

Cadru/Pe traseu

Vorbeam în introducere despre cadru, cu o geometrie modificată. Cei de la Bulls au fost atât de curajoși încât au dus unghiul headtube-ului lui Copperhead de la 70.5 grade cât era anul trecut, la un impresionant 68.5 grade, o valoare care se apropie periculos de mult de segmentul bicicletelor de All-Mountain. Chainstay-ul de asemenea s-a micșorat, la doar 425mm pentru versiunea cu roți de 27.5 și la 435mm pentru versiunea cu roți de 29 de inch, iar reach-ul a crescut de asemenea alături de ampatament. Toate aceste date fac din Bulls o bicicletă mult mai capabilă, iar acest lucru l-am descoperit singur pe traseele de enduro de la Ciocanu, unde bicicleta aceasta presta bine și sincer, nu înțelegeam de ce. De abia după ce am analizat datele geometriei am înțeles ce se petrecuse acolo cu adevărat. Pe urcări, roata de față rămâne la locul ei și anume pe teren, chiar dacă panta este abruptă și tu pedalezi pe raportul oferit de foaia mică și pinionul mare. Stabilitatea pentru această bicicletă cu roți de 27.5 este dată și de ampatamentul mai lung.

Mai mult decât o geometrie inspirată, noul Bulls vine cu o pipă scurtă, de doar 60mm, însă într-un mod greu de explicat, cu un ghidon relativ îngust, de 680mm. Și aș mai avea de comentat și asupra nou-montatelor prinderi pentru portbagaj, care pe o bicicletă cu asemenea date, nu prea-și au rostul sincer. Probabil că piața din Vest are alte necesități, iar producătorii trebuie să se adapteze. În fine, dacă le ignori (probabil mulți nici n-o să le remarce) și te decizi să faci un upgrade la un ghidon mai lat, să spunem de 740mm, te vei alege cu o bicicletă mult mai capabilă decât o sugerează prețul de achiziție. Cadrul vine cu două prinderi pentru bidon, unele proprii și smart care renunță la cușca de prindere și aduce mai degrabă cu prinderile magnetice, dar și cu alte detalii interesante pe pipă și pe colierul de la, ambele integrând acum prinderi pentru diverse accesorii oferite de Bulls, precum un set de lumini. Le poți admira în galeria de mai jos, alături de finisajele fără cusur ale acestui cadru, un capitol la care Bulls era de așteptat să presteze. Ținând cont că aceste biciclete reprezintă piața de entry-level din țările avansate, pot spune că este remarcabil de atent lucrată per total.

Echipare

La acest capitol noul Copperhead 1, care reprezintă de fapt entry-level-ul din gamă, este echipat mai mult decât decent raportându-ne la preț. Nici în acest caz echiparea nu ține pasul cu geometria, însă este bine de știut că există și alte versiuni ale acestui model, dacă simți nevoie de componente mai capabile. Pentru un începător însă, acestea de față sunt mai mult decât suficiente.

Și pentru că tot am vorbit despre începători, voi aduce în discuție transmisia, cu 3 foi și 9 pinioane. Cele 3 foi te vor solicita mai mult când vei schimba vitezele, însă este un sistem de transmisie foarte stabil, dovedindu-și calitățile în timp și care te ajută să găsești raportul ideal, indiferent de terenul pe care pedalezi. Provine de la Shimano, ceea ce-l face destul de omogen, însă dacă angrenajul este spre exemplu de generație mai nouă, schimbătorul de pinioane este un Shimano Deore de acum două generații. Nimic de reproșat în ceea ce privește funcționalitatea, dar este un truc folosit de producători pentru a reuși să țină prețurile în frâu. La nivel amatoricesc, nici nu ai avea nevoie de altceva, deși dacă ne raportăm din nou la geometria bicicletei și abordezi coborâri mai serioase, un schimbător cu patină blocabilă n-ar fi stricat, diminuând zgomotul produs de transmisie și făcând-o totodată mai stabilă. Schimbătorul de tip SideSwing provine de la Shimano, modelul Alivio, iar manetele din aceeași gamă.

La nivel de furcă nu avem nicio surpriză, însă Suntour-ul XCM cu o cursă de 100mm care poartă brand-ul Bulls este un XCM mai robust și mai bine construit. Nu doar că funcționează o idee mai lin decât un XCM obișnuit, dar nici nu produce pocnitura clasică la revenire. Și nici nu are joc din fabrică. Deci, se poate. Mai mult, o comandă de lock-out se află pe ghidon, una pe care nu am folosit-o niciodată.

Frânele Shimano MT-200 înlocuiesc vechile M315, iar la nivel de modulație nu sunt neapărat mai grozave, dar acolo unde alți producători montează discuri de 160mm atât pe roata din față, cât și pe cea din spate, Bulls vine cu discuri de 180mm și mai compensează din performanțele oferite de aceste frâne. Chiar dacă oferă un feedback de tip on-off, aceste frâne au discuri mari și te vor opri mereu la timp, inclusiv pe cei care cântăresc mai mult sau care se decid să monteze un portbagaj pe cadru și să transporte tot soiul de lucruri după ei.

Roțile sunt construite cu butuci Formula și jante cu pereți dubli STYX (marcă proprie Bulls), pe când anvelopele în format 27.5 x 2.25 sunt furnizate de Schwalbe, modelul entry-level Rapid Rob (Active Line). Acestea au o viteză de rulare decentă și o aderență medie pe teren uscat, iar pentru a obține o aderență sporită este necesar să rulezi cu ele la o presiune mai mică, ceea ce te pune în fața unei decizii destul de complicate dat fiind faptul că nu oferă protecție laterală.

Nu în ultimul rând, elementele de confort precum șaua și manșoanele sunt absolut în regulă, șaua fiind chiar comodă dacă nu ai bazon. Manșoanele sunt moi, dar nu sunt de tip Lock-On, deci dacă vrei să le scoți de pe ghidon, înarmează-te cu multă răbdare.

Video

Concluzie/Cui se adresează

Fiind o bicicletă entry- spre mid-level, această bicicletă se adresează cu siguranță începătorilor care vor să facă un pas serios spre munte și să lase în urmă potecile de pădure din preajma orașului bătute de atâtea zeci de ori în ultimii ani. Partea interesantă este că oferă o geometrie capabilă pentru datul la vale, care va fi apreciată în special pentru cei cu un plus de experiență. O supriză în acest segment de preț!

Pentru cei fără experiență, geometria îți va oferi multă siguranță, coroborată cu o doză serioasă de încredere, două atuuri pe care le cauți inevitabil la o astfel de bicicletă. Cooperhead-ul mi-a plăcut mereu căci este un produs foarte bine finisat, cu un preț corect pentru ceea ce oferă. Noul model a decenit însă semnificativ mai bun decât precedentele, iar cei care vor o bicicletă și mai capabilă pentru un teren ceva mai dificil, se pot orienta cu încredere către versiunea cu roți de 29 de inch.

Date relevante

Greutate totală: 14.98 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.850 grame
Greutate roți*: 5.240 grame
Greutate furcă: 2.840 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Lungime pipă: 60mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.060 grame + 110 grame
Rigiditate headtube: 86 Nm/grad
STW**: 46.4

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto:

Vezi Comentarii (3)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two × two =