Acum citesti
Cum se (de)monteaza pinioanele?

Montarea sau demontarea pinioanelor este un procedeu destul de simplu. Ai nevoie doar de sculele potrivite. O sa incepem cu demontarea acestora, presupunand ca ai achizitionat un nou set pe care doresti sa-l montezi. Astfel, primul pas este sa le demontezi pe cele deja instalate pe bicicleta.

Vei avea nevoie de trei scule, pe care in general ti le poti procura de la orice magazin de biciclete : o cheie franceza sau ceva asemanator, cheia pentru pinioane si o scula cu care tii contra. In prima instanta  vei avea nevoie de toate cele trei scule.

Cum se demonteaza pinioanele?

Pasul 1 : Demontarea pinioanelor vechi de pe bicicleta. Pentru a putea demonta pinioanele de pe bicicleta va trebui sa scoti roata, altfel operatiunea este imposibil de realizat. Introdu apoi cheia cu forma hexagonala pe pinioane. Aceasta are niste canale cu cautare, deci n-ai cum sa dai gres la inserarea acesteia.

Pasul 2 : Odata introdusa cheia hexagonala, pe care o poti actiona fie cu ajutorul unui levier, fie cu ajutorul unei chei franceze, trebuie sa prinzi de pinioane scula pentru contra. Aceasta dispune de un lant, care trebuie infasurat (ca in poza de mai jos) pe unul din pinioane, de preferat de la cel mijlociu in sus, dar niciodata pe cel mare.

Astfel vei impiedica rotirea pinioanelor in momentul in care vrei sa le desfaci. Pentru siguranta operatiunii poti prinde scula de contra pe pinionul mijlociu.

Pasul 3 : acum nu trebuie decat sa aplici teoria foarfecei : invarte de scula pentru contra si de scula hexagonala (actionata cu cheia franceza sau levier) catre interior, una catre cealalta.

In acest moment prinderea pinioanelor ar trebui sa fie deja desfacuta. Desfileteaz-o complet, apoi trage pinioanele spre exterior, o sa iasa foarte usor, deoarece nu au prinderi suplimentare. Verifica daca caseta are joc : misca de ea in sus si in jos pentru a detecta eventuale urme de degradare in timp. Daca aceasta are joc, ar trebui schimbata imediat.

Cum se monteaza pinioanele?

Pasul 1 : Acesta este un procedeu si mai simplu. Trebuie sa tii cont insa de cateva reguli. Pentru montarea acestora nu vei avea nevoie decat de cheia hexagonala si de o alta cheie cu care sa actionezi asupra acesteia.

Pasul 2 : Atat pinioanele cat si freehub-ul au o cautare. Este vorba de un canal mai ingust care te ajuta sa introduci pinioanele corespunzator. Identifica-l pentru freehub.

Pasul 3 : Urmeaza sa identifici si canalul pentru pinioane.

Pasul 4 : Odata identificate, poti introduce pinioanele pe freehub. Acestea intra foarte usor, fara niciun fel de efort. Daca intrarea acestora este dificila inseamna ca nu ai potrivit cele doua canale.

Pasul 5 : Este momentul sa introduci si restul de pinioane. Acestea pot fi doua sau mai multe. Respecta regula canalului subtire. Si pinioanele suplimentare il au, deci nu trebuie decat sa-l cauti.

Pasul 6 : Lubrifiaza piesa care fixeaza pinioanele pe freehub. Foloseste vaselina pe care o vei aplica pe filetul acesteia.

Pasul 7 : Fixeaz-o si infileteaz-o atat cat iti permite, peste pinioane.

Pasul 8 : Pentru fixarea finala vei avea nevoie de scula hexagonala, pe care o vei utiliza impreuna cu o cheie franceza sau o parghie (ca in poza). Strange puternic catre in jos. Cu cat parghia este mai lunga, cu atat forta de strangere va fi mai mare. In acest moment pinioanele sunt instalate si gata de o tura. Go ride!

Vezi Comentarii (101)
  • Fara suparare!…..la Pasul 3 (demontarea casetei), sculele sunt bine pozitionate, insa actionarea lor conform sagetilor este total gresita!!. Sculele vor fi actionate numai in sensul contrar sagetilor…..doar asa se poate demonta Lock Ring-ul si elibera caseta de pinioane.

  • Daca freehub-ul are joc din cauza uzurii, se poate repara…..nu trebuie inlocuit. Este nevoie de cheie pt. a demonta cuveta cu crenele…eu am construit-o singur si merge perfect! Pe scurt: se demonteaza complet axul rotii, se scot bilele apoi se curata cuveta de vaselina. Se introduce cheia si se desurubeaza spre dreapta pt. ca filetul este pe stg….se scoate cuveta cu crenele si se ajunge la distantorii inelari de compensare. Acestia sunt 3-4 la nr. si sunt de grosimi diferite. La inceput se elimina distantorul cel mai subtire, dupa care se monteaza cuveta la loc. Daca jocul nu dispare, se scoate un alt distantor mai gros, iar cel subtire se pune la loc…..deci este vorba de o tatonare. Sunt situatii cand trebuie sa folosesti un distantor f. subtire….se poate face cu mare usurinta din staniol!….eu am reparat multe freehub-uri, este o treaba excelenta!! Nu are niciun rost sa schimbi un freehub pt. motivul ca are joc(mic sau ceva m. mare). Se poate repara asa de bine incat nu mai are joc absolut deloc!

  • am si eu o intrebare pentru montarea pinioanelor pe butuc cu filet. pinioanele trebuie infiletatate pana la capat si atat ? trebuie o cheie speciala pentru montare ? nu am mai montat niciodata…mersi !

  • Salut! Doar le infiletezi pina la capat si cam atat. Ele se strang in directia de pedalat, deci nu au cum fizic sa se desfileteze. Nu necesita nicio cheie, potriveste-le pe filet si infileteaza-le pina la capat. Succes!

  • vreau si eu sa-i desfac pinioanele la bicicleta mea dar nu pot, am cheie si am tot incercat ….intradevar n-am incercat sa-i tin contra ..chestia e ca eu vreau sa la demontez pt ca aparatoarea pt bile de la rulment e stramba si stricata si astfel imi iar bile se urca una deasupra celeilalte si am opt din ax la roata….daca scot pinioanele merge sa-i schimb saiba aceea sau sar bile din cauza axului ?

  • eu ma refeream la cea dintre butuc si pinioane
    nu la cea de plastic de pe spite ci la aceea ce tine bilele in butuc. aceea cred ca e intre butc si pinioane dar mie frica sa nu ma insel

  • am incercat azi sa le desfac, nu prea am putut sa tin contra….dar oricum am strambat o cheie pe cheia de pinioane si nimic….am un neuzer matrix si m-am gandit ca poate sunt prinse pinioanele pe geanta ….sau mai stiu eu cum …

  • ”Aparatoarea” de care vorbesti este de fapt un semering din otel care este fixat pe con si care nu tine bilele, ci doar le protejeaza de mizerie !…iar daca vrei sa-l scoti pt. ca este stramb, trebuie sa demontezi caseta cu pinioanele cu ajutorul cheii respective.

  • Caseta de la butuc se poate schimba separat de butuc? Eu am vazut pe internet ca sunt unite caseta si butucul nu cred ca poti sa le schimbi separat. Imi ziceti si mie cum sta treaba ca eu am joc si vreau sa repar sa nu mai fie.

  • Salut!Cum pot sa imi dau seama ce fel de pinioane am(pe filet etc.)am unele de la dhs care au venit cu bicicleta si o intrebare stupida am vazut ca iti trebuieo cheoe cu lant pot folosi lantul de la bicicleta pentru contra sau este prea slab si se poate rupe 🙂 ?

  • Salut! Daca ai un DHS cel mai probabil sunt pe filet. In cazul in care prinderea exterioara este ca cea din poze, inseamna ca sunt pe caseta. Cele pe filet nu au acea prindere (ce poate fi actionata cu cheia speciala din imagine).

  • Am si eu o intrebare.
    Pe un butuc pot monta pinioane casetate din 8pinioane?
    Al meu initial este din 7pinioane shimano.
    Incap toate 8 pe butucul acela?
    Multumesc

  • Daca este cu 7 pinioane cel mai probabil este pe filet. Fiind pe filet inseamna ca nu are caseta pe care vin montate pinioanele. Va trebui sa achizitionezi un butuc cu caseta integrata.

  • Este tip mai vechi si este din 7pinioane. L-am desfacut deja si are acel freehub, pinioanele casetate si nituite primele sase, iar ultimul separat pe care vine prins pe piesa care fixeaza pinioanele, care se insurubeaza pe acel hub.
    Din pacate este un tip mai vechi de shimano. 🙁
    Intrebarea mea este,daca pot sa pun 8 pinioane pe acel hub,ca din aceeea cu nu mai gasesc.

  • Unii spun ca ar functiona. Am auzit de urmatorul exemplu : cumparat set de 9 pinioane din care sunt folosite doar 8. Si functioneaza pe caseta de 7 pinioane. Daca ai deja setul de pinioane, poti incerca. Sau poti ruga pe cineva de la un service sa le monteze. Mentionez ca axul nu trebuie inlocuit, nici schimbatorul de pinioane. Eventual, lantul va avea nevoie de un upgrade – cel mai probabil vei avea nevoie de un lant HG.

  • Lant mi-am luat HG70.
    Este bun?
    Problema e ca nu am pinioanele.De care-mi recomanzi? Vreau sa-mi schimb pinioanele ca mi-am luat lantul nou si-mi scapa (probabil sunt prea uzate pinioanele). De aceea vreau sa le schimb.
    Cred ca va trebui sa schimb si angrenajul pentru ca-mi agata lantul. O fi de la uzura sau nu mi-am luat lantul care trebuie? Initial avea lantul lui original shimano HG50 care acuma este praf (foarte uzat,zale rupte ,inelele acelea). Angrenajul este ceva de Shimano model Exage FC-M320.

  • Din ce explica Attila, am inteles ca acel freehub, model vechi, nu are lock-ring si acel ultim pinion…adica cel mic, care nu este nituit, are filet si se insurubeaza pe freehub, avand rol de lock-ring. Numai pe un freehub canelat de 7 pinioane, care are lock-ring, cu certitudine se pot monta 8.

  • Salut! Ar fi interesant de adaugat o rubrica despre scule: producatori, la ce se folosesc, magazine de unde pot fi cumparate, preturi, etc. Multumesc

  • Salut! Inca o sugestie daca se poate! Poate ar fi interesant sa creati o rubrica unde lumea sa-si poata spune pataniile prin magazinele de specialitate sau unitati service. Mai ales intamplarile neplacute. Cred ca ar fi in interesul tuturor. Si al magazinelor si al clientilor. Multam frumos

  • Salut! Este posibil cumva sa am pinioanele descentrate? am cumparat bicicleta de 2 zile si am schimbat de 2 ori in extreme (foaia mare si penultimul pinion) problema e ca aud un zgomot cand merg cu ea de parca ar atinge lantul cage-ul , si intradevar e o vibratie in lant dar nu stiu daca e de la pinioane , de la butucul pedalier sau mai trebuie ajustat schimbatorul de foi

  • Cand pedalezi pe pinioanele 1 si 8 (sau 9) exista o sansa ca lantul sa atinga in cage-ul schimbatorului de foi. Daca nu atinge, poate ar trebui sa te duci sa-ti regleze dinnou schimbatorul de pinioane.

  • Buna, o problema asemanatoare cu Andrei am si eu. Simt o vibratie in lant cand pedalez cu o combinatie de orice foaie cu pinioanele 1-6. Nu atinge schimbatorul de foi; acela e un sunet pe care il cunosc foarte bine. Cu 7 si 8 nu am probleme (am pinioane CS-HG30-8I 8 Viteze). Cand am intors bicicleta cu rotile-n sus si am pedlat usor, am obseravat ca lantul se deplaseaza usor (1-2mm) intre dintii foilor. E normal? As avea nevoie de un ulei mai vascos pentru lant? Momentan folosesc un bTwin cumparat de la Decathlon.
    Si inca ceva, ultimele doua pinioane (7-8) cele detasabile, se misca in jurul axului central oricat de tare as strange pinioanele. E normal? Multumesc anticipat!

  • am si eu o intrebare: stie cineva cum se regleaza un butuc shimano nexus cu 8 viteze?
    la mine roata se invarte mai greu, intotdeauna se invarte cu tot cu pedale. butucul este model shimano nexus SG-8C20
    astept raspuns daca stie cineva, multumesc

  • Salut, poate cineva sa-mi raspunda la intrebare? sper ca da 😀 deci vreau sa schimb pinioanele dar nu am bani de cheile cele doua, deci ce as putea face? in primul rand tot incerc sa desfac da e greu parca e intepenita caseta aia sau cum se mai cheama, sunt incepator scuzati-ma. astept raspuns si e foarte bun tutoarialu 😀 numa ca nu am cu ce sa fac treaba asta. 😀

  • Salut Free Rider am si eu o intrebare, am nevoie cat mai repede de un raspuns, eu stau in afara Bucurestiului si nu am timp sa ajung pana la un bike-shop, so cu as putea construi o cheie hexagonala, am un shimano cv venezuela! este asemanator cu cel din imagine!

  • In locul cheii de contra se poate folosi lantul de la bicicleta. Il infasori intr-o carpa sau intr-un cauciuc, ca sa il poti tine bine, si gata cheia de contra.

  • S-o crezi tu ca poti folosi lantul infasurat in carpa sau cauciuc la piulite stranse puternic, ce spui tu e valabil la un lock-ring strans slab unde pinioanele deja se misca pe caseta.

  • De ce cheia pt pinioane (cea cu lant) nu se pune NICIODATA pe cel mare? Exista vreun motiv tehnic pentru asta? sau doar riscul de lovire la degete in spite, fiind prea aproape de roata?
    Mersi.

  • Salut!
    Pe langa faptul ca eviti lovirea la degete si miscarea cheii pe lateral, exista si motive tehnice. Daca observi lantul atasat pe cheie nu este atat de lung cat sa cuprinda tot pinionul mare. Cu cat mai multi dinti acopera lantul de pe cheie, cu atat posibilitatea sa-ti scape este mai mica.

    Lantul de pe cheie nu se uzeaza ca unul montat pe bicicleta, pinioanele da. Cu cat pinionul este mai uzat, lantul nou va sari de pe el. Cu cat este mai uzat grupul de pinioane, cu atat trebuie sa acoperi mai multi dinti cu lantul de pe cheie. In cazul tutorialului nostru am folosit un grup de pinioane nou.

  • Am incercat sa-mi desfac pinioanele dar nu am reusit deoarece imi tinea foarte multa forta si nu am reusit nici cum.Oare de ce?

  • Toate bune şi frumoase şi utile… dar „c a u ta r e” ?
    Poate CĂTARE (dacă ar fi una singură – nut/feder, cătare/degajare, etc.). De fapt, e vorba de canale (caneluri) de lăţimi diferite – o pereche e mai îngustă, cum bine se şi vede!

  • ”Daca caseta de pinioane are joc se poate repara”.Eu o repar in urmatorul fel.Prima data daca jocul este mic scot un distantator subtire si jocul poate disparea dar niciodata nu va disparea definitiv va ramane unul foarte mic ceea ce nu este tocmai bine.Asa ca iau cuveta si o frec pe o bucata de smirghel foarte fin(o slefuiesc in zona care se strange pe distantieri)putin cate putin.Apoi o sterg bine si o montez,nu tociti mult din ea poate foarte putin,stergeti de span si montati,daca jocu tot nu a disparut o desfaceti si mai smirgheruiti putin apoi montati din nou cuveta si o strangeti bine pana.Asta este singura solutie in care anularea jocului este 100% sigura.Jocul va disparea definitiv iar caseta va merge la fel de bine ca una noua.
    Aceeasi metoda se poate face si in cazul pinioanelor pe filet.ATENTIE!Deci slefuiti putin din cuveta,apoi montati strangeti bine si verificati,daca slefuiti prea mult din ea se va strange foarte puternic si se va uza rapid.

  • Va rog foare mult sa ma ajutati si mine cu o problema, sunt disperat: am avut un ansamblu de pinioane ceva mai vechi si in urma unei uzuri indelungate mi-au cazut dupa chestia aia pe care se prind si vreau sa imi achizitionez alte pinioane dar nu stiu ce pinioane imi trebuie ca chestia care mi-a ramas pe cerc nu corespunde nici cu cea din imaginea de la pinioanele pe caseta nici cu cea din imaginea cu pinioanele pe filet daca ma ajuta cineva sa imi dea adresa de messenger si ii pot trimite o poza cu chestia de pe cerc. Va multumesc!

  • Vreau sa mentionez ca deasupra butucului scrie Shimano FH-HG20 si nu stiu ce pinioane trebuie sa imi cumpar si cum sa le montez am cheie ca in poza de deasupra pentru montare nu imi mai trebuie altceva nu ? si ce a ramas pe cerc trebuie sa demontez sau …. ?

  • Pentru ”marius” Shimano FH-HG20 sunt pe caseta(cauta pe google).Caseta de la butuc este pentru ansamblu de 7 pinioane,gasesti pe magazinele online,iar pentru montare(strangerea pulitei) iti trebuie doar cheia dedicata din imagine.
    ”Radu” pinioanele trebuiesc date jos,iar ca sa schimbi butucul trebuie despitata roata si apoi spitata cu noul butuc,iar dupa ce ai spitato si centrato montezi pinioanele la sfarsit.Pentru un amator este treaba destul de grea,iti recomand sa apelezi la cineva priceput sau la un service daca ai nervii de otel,rebdare si timp destul la urma urmei orice biciclist trebuie sa invete sa-si faca servisarea completa a bicicletei pe care o calareste citeste cu atentie tutorialele.http://www.freerider.ro/service/cum-spitezi-o-roata-26207.html
    http://www.freerider.ro/service/cum-se-centreaza-o-roata-de-bicicleta-8664.html

  • Lubrifierea piesei este importanta fiindca filetul piesei(piulita de fixare) nu rugineste si desfiletarea se va face pe viitor mai usor.Daca utilizati o cheie dinamometrica si faceti treaba profesionala(ceea ce nici in service nu face mecanicii romani)nu este recomandata ungerea piulitei,deoarece daca este unsa cu ulei/vaselina va modifica cuplul de stragere adica de obicei in cele mai multe cazuri pe piulita are scris 40NM,daca piulita este lubrifiata cuplul chiar daca cheia va fii setata pe 40NM se va strange defapt 50NM ceea ce este prea mult si nu este recomandat sa fie atat de stransa.

  • Se face treaba profesionala si fara cheie dinamometrica daca ai cu adevarat abilitati mecanice.
    Piulita (lock-ring) se unge cu vaselina indiferent daca este nichelata sau brunata (ca in imagine).
    Desurubarea ei este stopata categoric de prezenta acelor striatii de pe dosul flansei care se intrepatrund cu cele de pe pinionul mic in momentul strangerii.

  • Am o caseta tiagra cu 8 pinioane 13-26. Pe pinionul 26 in sarcina mare (catarare in forta) simt cum scapa lantul uneori. Desi nu vad semne de uzura prea mare, parca vreo 2 dinti sunt mai ascutiti, a venit vremea sa schimb caseta?

  • Poate mai degraba lantul decat caseta,am vazut lanturi care aratau ca noi dar erau largite cu mult peste intervalul de schimbare.
    Oricum daca se dovedeste a fii caseta tot va trebuii sa cumperi si un lant nou,sfatul meu este prima data cumpara doar lantul si daca problema tot exista cumpara si caseta de pinioane dar nu cred ca va mai fii nevoie.

  • Fara ca roata din spate sa aiba joc, atunci cand invart pedalierul spre inapoi,se aude pe langa mecanismul cu clichet si loviturile dintre bilele casetei de pinioane (freehub).
    Butucul este Shimano FH-RM60.
    Vreau sa intreb care e cauza .Va multumesc.

  • @smihai, absolut toti butucii de la Shimano si altii de acest gen, au aceiasi problema la caseta de pinioane(freehub body).
    Caseta are joc sau nu?
    N-ai specificat daca are joc mai mic sau mai mare; normal ar trebui sa nu aiba deloc.
    Daca consideri ca se aud numai loviturile dintre bile si caseta n-are joc, este posibil sa nu mai aiba vaselina pe caile de rulare iar bilele sa fi corodat.

  • Daca nu vrei sa le demontezi, poti folosi si ulei; dar e o treaba cam de mantuiala!….
    Acolo trebuie vaselina pt. ca se mentine multa vreme in spatiile respective si lubrifiaza excelent, iar cu ocazia unei demontari vezi starea bilelor si a cailor de rulare.
    Alegerea iti apartine!

  • Este necesara utilizarea unei chei dinamometrice in cazul unor astfel de lucrari si nu numai?
    Fac referire la „mecanicii” amatori, nu cei cu experienta, care probabil „simt” cuplul.

  • În general majoritatea necesită utilizarea unei chei dinamometrice. Noi o folosim doar când vine vorba de strâns șuruburi în componente de carbon, pentru că este un material care nu-ți permite greșeli. Aluminiul este din acest punct de vedere mai ușor de intuit.

  • Buna ziua.
    Am demontat pinioanele (pe filet- model MF-TZ07) de pe bicicleta, le-am curatat (fara sa le desfac complet pt ca nu stiu cum)si acum observ ca se aude un tacanit dinauntrul lor (ca si cum ceva ar fi rupt si joaca acolo).
    Este normal ?
    Mentionez ca nu am observat sa functioneze defectuos la rulare.

  • Freehub-ul are o garnitura de otel (de fapt este un simering de protectie a bilelor impotriva mizeriei) care este chiar deasupra cuvetei cu crenele. Cea despre care vorbeste Eco. Stiti cumva unde pot gasi asa ceva? Am cautat in multe service-uri si nu am gasit.

  • am si eu o intrebare acum cateva zile am cumparat un pinion nou shimano si lam montat am mers cu el vre o luna de zile si dupa un timp mi sa spart coronita la bicicleta pe spate cand sa o schimb am umblat unde nu trebuie si am amestecat bilele ale fine se mai pot pune la loc?

  • Va intreb urmatoarele: La o roata Mavic CXP22(de cursiera) care este echipata cu butuc spate, cred de conceptie proprietara Mavic (nu scrie pe el nimic), se poate inlocui caseta care are un joc,cu o caseta Shimano pt. acelasi numar de pinioane ?Eu am observat ca aceasta caseta nu are un surub de fixare in care sa introduc cheia imbus de 10mm pt. desfacerea de pe butuc.Nu pot sa cred ca pt. a rezolva problema, trebuie sa respitez roata pe un nou butuc Shimano.

  • Salut! eu ma chinui sa le demontez si nu pot> in care parte trebuie desfacute? stanga sau dreapta? nici nu se clintesc in nicio parte si am cheie exact ca in imagini

  • Chiar acum am demontat pinioanele si nu coincid deloc…. ca sa le demontez, am scos axul si dupa am bagat un fel de imbus /steluta in centrul pinioanelor si a mers dar nu seamana ca cele din imagine, sa fie mai vechi sistemul de prindere?

  • Cum? Pinioanele nu intra toate o data pe butuc? Scuze, eu sunt amator si nu prea ma pricep. Daca cumpar un set de pinioane, nu se pun toate o data?

  • Sal .am o cursiera se aude un zgomot atunci cand pedalez pe o catarare .se aude de la butuc .am verificat agrenajul de la pedalier pt ca se simtea in pedale .dar nu are nici un joc. am miscat pinioanele si au un pic de joc. Se simte doar o data bataia cand apas pedala din stanga si este aproape jos. ma ajutati si pe mine cu un sfat nu ma pricep. multumesc

  • Buna ziua, as dori sa dau jos pinioanele, dar vreau sa stiu ceva: intre butuc si pinion sunt niste rulmenti, si vreau sa ii schimb se poate?

  • Am incercat se le desfac dar nu pot, nici pinioanele nu se misca, e posibil sa fie extrem de strans? sau asa is ele? nu pot sa imi explic.

  • Am o intreabre: pinioanele mele au un joc, nu foarte mare dar au. asa trebuie sa aibe ele? caci face cam urat cand pedalez, daca nu se poate remedia? multumesc!

  • va salut! am bicicleta echipata cu pinioane shimano-acera-cs-hg41-7-pinioane, cu 11-13-15-18-21-24-28 dinti. doresc sa inlocuiesc cu pinioane shimano-acera-cs-hg41-8-pinioane, cu 11-13-15-17-20-23-26-34 dinti. e vreo problema tehnica? va multumesc anticipat!

  • Nu se pot monta, deoarece au prinderi complet diferite. Dacă dorești să montezi un set de 8 pinioane, va trebui să înlocuiești și butucul. Butucul din fotografiile de mai sus este pentru 8, 9 sau 10 pinioane. Cele pentru 5, 6 sau 7 pinioane se infileteaza pur si simplu pe butuc.

  • Salut! Pentru trecerea de la pinioane pe filet la pinioane casetate trebuie schimbată roata, nu? Am un MTB mai vechiuț cu 6v pe filet. Cel mai mic pinion are 14T și vreau să am cel puțin un pinion mai mic. Așa că am căutat set de 7-8v dar pe filet găsesc cu pinionul mic doar de 14T sau 13T, dar aș vrea, eventual, de 11T. Casetate am găsit un set de 8v cu 11-13-15-etc. și ar fi fost perfect. Dar…. nu e pe filet :). De-asta întreb: trebuie schimbată roata? Vă mulțumesc!

    • Sistemul de montare al casetei din păcate diferă de la un producător la altul şi chiar şi între diferite modele de la acelaşi producător. Dacă nu reuşeşti să îţi dai seama singur, cel mai bine ar fi să cauţi un document pe internet cu instrucţiuni de service pentru roata ta. La Shimano de multe ori se scoate afară cu un imbus foarte mare care intră în locul axului. La MAVIC vine jos aproape singură. Depinde…

  • Salut.văd aici tot felul de comentarii cu privire la angrenaj.pt ca sa fii sigur pe angrenaj adică (foile ,lanțul și pinioanele)trebuie schimbate toate odată ăsta pt ca piesa uzata o strica pe cea noua înainte de termen ca sa zic așa.ăsta este o regula mecanica de care nu pot ori uita toată lumea.așa se întâmplă și cu bilele din butuc și ghiuvete)(chiuvete//au același înțeles.acum răspuns pt cei ce folosesc vaselina pt angrenaj,pai haideți sa fim înțeleși ca vaselina întotdeauna imbacseste locul uns cu praf.pt a evita pe citposibil treaba ăsta folosiți uleiuri Cum este ăla folosit la transformatoare pt ca depunerea prafului nu se mai face ca atunci cind folosești vaselina.rețineți nu cumparati piese de la diferiți producători angrenaje trebuie luate de laacelasi producător pt ca au în mare parte diferențe mici de prindere de exemplu,cuplare,înșurubare etc dar importante și ceva ff important pt ca si eu fac aceiași treaba cumpărați-va biciclete la care poți găsi ,repara si întreține ff ușor din regiunea încarc stați ,ăsta pt ca am citit comentarii în care suna cv de genul ,,am cea mai tare ,mișto etc,dar nu am bani sa o repar ,,sper ca va ajuta cu cv spusele mele .căutați sa fiți cit mai aproape de perfecțiune pt ca dacă încercați sa fiți perfecți nu va va ieși niciodată.

  • Salut! Cum se poate bloca strangerea conului la axul spate? Nu este loc sa bag cheia si sa-l tin pe loc in timp ce insurubez piulita care il blocheaza! Va multumesc anticipat pentru raspuns!

  • BUNA DIMINEATA,nimic despre butuc,angrenaj SHIMANO NEXUS SG-8C31,cum sa demonteaza,monteaza,piesele desfasurate,codurile pieselor,pentru a comanda,multumesc.

  • Am vazut ca mai mulți oameni au aceeasi problema pe care o am si eu, semeringul dintre bile si pinioane nu gasesc nicăieri, daca pun o șaiba mai mare sau nu mai pun deloc acel semering are ceva sau sa pun o bucata de cauciuc.

    Va rog da-ți un raspuns, daca știți ce as avea de facut.

  • Nu am cheie ca să desfac pinioane, pot sa o înlocuiesc cu altceva, am nevoie rapid sa desfac pinioanele?
    Dacă știe careva, multumesc

  • Va salut. Poate ați mai avut aceasta întrebare.
    Am roti dt swiss pw1800. As dori sa știu dacă pe roata liber intra caseta de 11 pinioane. Momentan am caseta de 9 pinioane.
    Mulțumesc!

    • Salut, da, intră. De la 12 pinioane în sus apar problemele de compatibilitate. 🙂 Desigur, trebuie sa cumperi caseta Shimano sau compatibila Shimano, caci la Sram exista si standardul XD.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + four =