Acum citesti
Cum repari rapid o pană de cauciuc?

Să presupunem că dai piept următoarei situații: te afli într-una dintre cele mai tari ture ale tale, ai împins limitele la maxim și te-ai ales cu o pană de cauciuc. În acel moment, toată distracția este pe cale să se ruineze dar nu și dacă știi cum să acționezi rapid. De aceea, îți vom explica cum poți rezolva rapid o pană de cauciuc fără a avea cameră de schimb sau petice.

Evident, pompa este obligatorie. Există o soluție și pentru situația în care nu ai o pompă la tine, dar aceasta ți-o vom prezenta într-un articol următor.

Ai două metode simple și destul de cunoscute la dispoziție:

1.Prin împletirea camerei

Pentru a împleti camera va trebui (preferabil) s-o tai. Dacă nu ai niciun briceag la dispoziție va trebui s-o rupi. Atenție însă! Camera trebuie ruptă chiar în zona în care s-a produs înțepătura în cameră.

După ce o rupi, prinde cele două capate și innoadă-le. Strânge atât cât poți pentru a evita eventuale scurgeri de aer. Trebuie să tragi atât de cameră cât și de cele două secțiuni ce rezultă în urma nodului.

Introdu camera dinnou în anvelopă, umfl-o și ești gata de drum.

2.Prin izolarea zonei înțepate

Identifică zona unde s-a produs înțepătura. După ce împăturești camera (în 4) va trebui apoi să legi (cu sfoară sau dacă nu ai la dispoziție, cu un șiret) zona din anterioară și posterioară înțepăturii.

Te sfătuim să faci un nod dublu. În cazul în care nu împăturești bine camera, există riscul ca aceasta să piardă aer.

Montează apoi camera și umfl-o.

ATENȚIE! Pentru ambele variante este valabilă aceeași regulă: este de preferat să rulezi la o viteză redusă și să eviți trecerea peste obstacole de dimensiuni mari, până ce ajungi la destinație.

Vezi Comentarii (23)
  • Daca spargi camera in zona valvei inseamna ca ai avut ghinion. Aceste sfaturi sunt oferite celor care nu au nicio camera de schimb la ei (dar nu celor carora li se sparge camera in zona valvei). 🙂

  • Oricum varianta aia cu zona innodata poate sa-ti fie de ajutor cand esti foarte aproape de casa; daca ai spart la zeci de km. trebuie sa te intorci cu o masina de ocazie….:))

  • Totdeauna cand plec in cursa sunt pregatit numai pt. pana pneumatica care este inevitabila; pt. pana mecanica NICIODATA !!!….;)
    Nu folosesc solutii anti-pana pt. ca au valabilitate numai 12 luni, ori o camera o folosesc cu succes 36 luni, chiar daca are cateva petice pe ea.

  • Sa pleci in cursa fara sa ai asupra ta o banala trusa de lipit Red Sun de exemplu, de numai 2,5 lei, sa faci pana si sa tai o camera de 35 lei, personal consider o mare stupizenie….=))
    SINCER !

  • Bai treaba este asa,,,daca cauciucul a costat 50 de lei sau 60 lei si cu o camera de 40lei,,garantez ca poti mergi si pe cioburi si prin rugi.Te asigur.

  • Daca intepatura este destul de mica se poate utiliza guma de mestecat. Totusi camera nu trebuie umflata inainte de a instala si cauciucul. Presata intre camera si cauciuc guma de mestecat ar trebui sa tina aerul la o presiune de 2-2.5 atm.

  • Ce se discuta aici este valabil pentru un hot de biciclete; cine foloseste zilnic bicicleta pe distante de zeci de km. cu siguranta ca nu pleaca la drum fara kit-ul de pana….
    CLAR !!!!!

  • Cu lichid, m-a prins pana la vreo 10 km departare de casa, nu aveam nimic, s-a spart pe langa valva, oricum, nici pompa nu aveam. Am scos camera, am innodat camera pe unde era gaura, pentru a sigila lichidul, sa nu mai aiba contact cu aerul si am pus-o in gat. Am mers 1 km pe langa bicicleta… cauciucul `plangea` chiar si asa, mi-a venit o ideie trasnita.
    Am scos iar roata si m-am apucat sa rup iarba, ca eram in padure, si am pus in cauciuc, o indesam, mi-a fost foarte greu s-o pun uniform, de pus cauciucul nici nu mai vorbesc. Am mers cu ea pana la sosea si de acolo m-am urcat, culmea ca a mers :), am ajuns acasa, cu roata si cauciucul in regula, dar mai bine va luati ceva de schimb si pompa, si cu mama lichidului… se intampla 🙂 .

  • Aaa am uitat, aveam balonaj de 2.25 :)) , alta treaba, si cu lichidul din camera l-am scos si l-am bagat in alta noua, nu s-a pierdut.

  • Ieri am avut prima pana la bicla cea noua la roata spate. Imediat dupa intepatura am observat ca din interiorul cauciucului a inceput sa se prelinga un fel de apa pe janta? De unde venea si ce era cu ea :))?

  • fratziilor va dau eu o ideie mult mai buna de a repara o pana<nu avetzi nevoie decat de folia de pe o sticla de apa minerala ,1:scotzi camera si cautzi gaura 2:stergi bine zona din jurul gaurii cu o carpa umeda 3:iei folia de pe o sticla de tusnad(apa minerala) 4:tai fasia lipicioasa a foliei si o lipesti pe gaura 5:tai o fasie din folia ramasa(daietura sa fie pe toata lungimea foliei,o fasie lata de maxim un centimetru) 6:umfli camera cat sa ramana cilindrica 7:umezesti zona in care ai pus fasia lipicioasa peste gaura 8:imfasori folia peste "petic" 9:iei fasia taiata mai devreme si o legi peste fasia infasurata(legatura nu lasa sa se desfaca folia imfasurata peste petic) 10:pui cu grija inapoi camera si potzi sa umfli roata fara probleme,am incercat faza asta de trei ori cand am lasat acasa camera de rezerva sau cand imi era prea lene sa mai iau si peticele,plus de asta am umblat doua zile cu bicicleta la munca pana intro dupamasa cand mam hotarat sa imi schimb camera,

  • am avut foarte multe iesiri anul acesta si fara nici o pana…a mai zis cineva mai sus, daca folosesti un cauciuc bun si o camera buna poti merge si prin cioburi, eu folosesc schwalbe anti pana 3 ,+ camera, 100 lei ambele

  • ultima data cand am umblat cu o camera am facut trei pene in 500m. pe aici padurile sunt cam pline de spini… 🙂 de atunci am trecut pe notubes si desi ma mai procopsesc cu cate o pana ocazional, este alta viata.
    de trei ani am impins bicicleta numai de doua ori acasa. odata am prins un cui din laterala care a intrat pe o parte, a iesit pe cealalta, a facut varza si vopseaua de pe cadru, etc. alta data am rupt anvelopa complet de puteai baga degetul prin gaura. in rest nu am mai avut probleme cu spini, cuie, cioburi, etc,
    singurele dezavantaje sunt ca trebuie adaugat lichid odata pe an, daca ai facut o pana numai o camera de rezerva te mai salveaza, si cand ai facut o pana ai lichid peste tot 🙂 adaugatul lichidului nu e tocmai un dezavantaj, pentru ca oricum schimb cauciucurile cam odata pe an.
    in schimb nu am mai pierdut vremea cu x peticeli la fiecare cativa km, si nu a mai tebuit nici sa car o cheie de 15 cu mine ca sa pot demonta roata din spate in caz ca se intampla ceva.. 🙂

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 − three =