Acum citesti
Cum reglez schimbatorul de pinioane?

Reglarea schimbatorului de pinioane la o bicicleta poate parea initial un proces foarte complicat. Acest tutorial de reglaj al schimbatorului de pinioane iti va demonstra ca problema nu este deloc atat de grava precum pare si se poate rezolva rapid, mai ales ca functionarea defectuasa a unui schimbator de pinioane poate deveni extrem de enervanta.

De ce anume am nevoie ? In primul rand de o surubelnita de tip pozidriv (asemanatoare celei in stea) este obligatorie. Apoi, daca beneficiezi de un suport de bicicleta cu atat mai bine, altfel va trebui sa rogi pe cineva sa-ti mai ridice din cand in cand de bicicleta. Asta daca bineinteles nu vrei sa te obosesti tu ridicand bicicleta. Altfel, operatiunea poate fi efectuata fara probleme de unul singur.

 

Am ales pentru acest tutorial doua tipuri de schimbatoare de pinioane pentru reglaj : in mare, teoria este aceeasi la orice schimbator spate, doar asezarea reglajelor este un pic diferita. Modelele alese sunt Shimano Alivio, deoarece este un model foarte raspandit si Shimano XT Shadow, deoarece prezinta un nou concept, acesta facand parte din noua generatie de schimbatoare de pinioane.

Primul pas – Verificarea schimbatorului si a lantului

In primul rand trebuie sa verifici daca schimbatorul este stramb ( in cazul in care a suferit ceva lovituri ). Cauzele pot fi multiple : de la urechea care tine schimbatorul de cadru, pina la patina acestuia strambata la o lovitura. In acest caz, cel mai bine este sa apelezi la un specialist, nu sa incerci de unul singur sa-l indrepti (urechea sau patina). Nu ca n-ai putea, dar nu este recomandat. De asemenea asigura-te ca lantul este in ordine si nu formeaza bucle sau prezinta portiuni rigide. Daca tot acest checking este in regula poti trece la pasul urmator.

Pasul 2 – verificarea aliniamentului schimbatorului. Patina schimbatorului trebuie sa fie perpendiculară pe sol, altfel, inseamna ca schimbatorul tau a suferit ceva lovituri si va trebui indreptat.

cum_reglez_schimbator_pinioane_8Pasul 3 – schimba lantul pe pinionul cel mai mic. Adica pe viteza 7, 8, 9, 10 sau 11, depinde cu cate pinioane este dotata bicicleta ta. In acest moment patina schimbatorului trebuie sa fie aliniata imediat sub pinionul cel mic. Trebuie sa formeze o linie. Daca nu se intampla acest lucru, va trebui sa actionezi asupra celor doua suruburi mici aflate pe schimbator. Acestea au marcate langa ele literele H si L, ce provin de la High si Low si reprezinta limitele maxime si minime in care actioneaza schimbatorul.

Surubul pentru LOW se afla jos, iar cel pentru HIGH se afla sus. Surubul ce trebuie reglat cand lantul se afla pe pinionul mic este cel de High, asadar H. Daca patina schimbatorului se afla in stanga pinionului mic, invarte surubul in sensul acelor de ceasornic pina ce acesta va forma o linie dreapta cu pinionul mic.

Daca patina se afla in dreapta pinionului mic va trebui sa actionezi asupra surubului H contrar acelor de ceasornic pina ce acestea se aliniaza. Consulta si imaginile pentru a intelege concret operatiunea. In cazul in care patina schimbatorului nu se aliniaza cu pinionul mic, chiar si dupa ce ai actionat asupra surubului de H, inseamna ca trebuie redusa tensiunea din cablu. Faci asta actionand asupra rotitei de reglaj a schimbatorului (vezi imaginea).

La modele mai noi de schimbatoare aceasta rotita de reglaj nu se afla pe schimbator ci pe maneta de schimbare a vitezelor aflata pe ghidon (vezi poza).

cum_reglez_schimbator_pinioane_14Pasul 4 – schimba lantul pe pinionul cel mai mare, deci pe treapta 1 de viteza. Daca schimbarea se face defectos, incet sau deloc, inseamna ca va trebui sa mai adaugi tensiune cablului schimbatorului de viteze. Astfel va trebui sa ma desurubezi din rotita aflata pe schimbator (sau pe maneta schimbatorului in functie de model).

Teoria este aceeasi : patina schimbatorului trebuie sa formeze o linie dreapta cu pinionul pe care se afla lantul. Daca totul funcioneaza in regula, schimba pe primul pinion, cel mare, adica prima treapta de viteza.

Patina schimbatorului trebuie si in acest caz sa formeze o linie perfect dreapta cu primul pinion. Daca in momentul in care dai la pedale lantul pare sa agate pe pinion, sau pur si simplu cade, va trebui sa actionezi asupra surubului LOW adica L. Invarte-l in sensul acelor de ceasornic un pic cate un pic pina ce lantul va sta bine pe pinionul cel mare. Reglajele de LOW și HIGH le faci o singura data, la inceput, odata ce ai instalat schimbatorul. In mod normal, limitele sunt stabilite din momentul in care bicicleta este asamblata.

cum_reglez_schimbator_pinioane_5Pasul 5 – in acest moment schimbatorul tau ar trebui sa functioneze perfect. Sa recapitulam reglajele de baza : intotdeauna patina schimbatorului sa formeze o linie perfect dreapta cu pinionul pe care se afla lantul. Reglajul se incepe de pe pinionul cel mai mic (deci cea mai mare viteza de pe maneta de schimbare a pinioanelor).

Cand lantul se afla pe pinionul mic foloseste surubul cu inscriptia H – pe care o misti in sensul sau contra acelor de ceasornic ca sa misti schimbatorul stanga-dreapta pina ce se regleaza perfect liniar cu pinioanele. Apoi, faci reglajul schimband pe pinionul cel mai mare, prima treapta de viteza. Procesul este acelasi doar ca actionezi asupra surubului LOW adica L. Daca patina este aliniata nu este necesar sa faci reglajele de LOW si HIGH.

Pentru mai multe detalii, te rugam sa consulti si pozele explicative de mai jos.

Vezi Comentarii (142)
  • Foarte folositor. din pacate inafara faptului ca nu se alinia am si o alta problema, imi scapa la pinioane. E vorba de un trek 3900. inca nu stiu daca e lantul sau pinioanele. oricum aflu in curand caci vine prietena cu celalalt trek si-i schimb putin rotile sa vad cum se comporta cu pinioanele celelalte de care stiu sigur ca merg perfect.

  • ce as putea sa fac in situatia in care nu reusesc sa schimb pe pinionul cel mai mic? adica pasul 3 nu-l pot aplica pt ca desi schimbatorul e pe ultima pozitie, lantul nu „sare” pe pinionul respectiv

    multumesc

  • Incearca sa-l cobori pina unde se poate, iar de acolo invarte de surubul H in sensul acelor de ceasornic pina ce acesta reuseste sa coboare si pe pinionul cel mic. Sau incearca sa detensionezi cablul de la rotita montata pe schimbator (vezi poza de la pasul 5).

  • salut
    Eu m-am saturat sa ma tot duc la servis-uri si sa mi se regleze in graba sau aiurea schimbatorul. Inteleg sa ma duc acolo numai daca am probleme de spitzaraie, rulmenti, piese indoite upgradeuri sau pur si simplu sa vad ce mai e nou. Sa ma duc pentru un reglaj ce pare academic in viziunea unor mecanici? NU!
    Dupa multe chinuri si cautari pe net am observat numai explicatii tehnice si solutii partiale de reglare a schimbatorului spate. De curand am gasit un filmulet cu un enlez foarte gentil care explica extreem de clar totul,
    un link foarte util in care nu se explica, TEHNIC, de la inceput cum se face, ci ce rol are fiecare surub si mai apoi ce si cum se face
    pasul 1.1: ff important- desfacerea cablului de la schimbator (jos) si apoi setarea limitelor, dupa cum se poate observa si in filmuletul urmator.

    http://www.youtube.com/watch?v=SkzvfCaIbyQ&feature=related

    cu respect.
    mike

  • Suruburile alea regleaza doar limitele schimbatorului, sa nu sara de pinionul mic si sa nu-ti arunce lantul in spite, atat.
    Cum trece de pe-un pinion pe altul, asta reglezi din robinetii aia de tensiune: ai unul la maneta din care schimbi, ai inca unul la schimbator, unde intra cablul. Daca ai strans complet si tot mai trebuie, sau daca ai slabit complet si-ti mai trebuie cablu, atunci mai scurtezi din cablu. Sau mai lungesti.

    Manevrele astea cu cablul se pot face usor cu schimbatorul relaxat, adica unde-l trage arcul (pe pinionul mic la 99% dintre noi):
    – schimbi (din maneta) pe pinionul mic;
    – desfaci putin surubul ala mare care tine cablul prins pe schimbator;
    – te asiguri, din surubul de limita, ca schimbatorul e fix in dreptul pinionului mic;
    – invarti de robinetii de tensiune (la maneta si la schimbator), ii pui la mijlocul cursei fiecaruia (ca sa poti regla lejer, in ambele sensuri, dupa ce prinzi cablul definitiv);
    – tragi (eventual cu patentul) de cablu spre schimbator, strangi surubul ala mare in care sta prins;
    – acum, teoretic, ai cablul reglat pentru pinionul mic;
    – schimbi razna, pe celelalte pinioane, ajustezi dintr-un robinet de tensiune (oricare, de la ghidon sau de pe schimbator);
    – daca nu ajunge pe pinionul mare, slabesti putin surubul care stabileste limita de sus.

    Faci toate astea cu bicicleta atarnata: o agati cu shaua in tocul usii, de bara de covoare, de sarma de rufe sau de-o craca intr-un pom, n-ai nevoie de cine-stie-ce suport special.

    Mai e un surub de reglat, si anume B-tension, regleaza tensiunea arcului care trage inapoi schimbatorul. Adica ala tine schimbatorul mai aproape sau mai departe de pinioane. Asa, cu totul.
    Vezi si tu, identifica singurul surub care nu-i in pozele astea. Pui pe foaia mica si pinionul mare, invarti usor de pedale si strangi surubul ala cat sa nu-ti atinga pulley-ul (rotita aia) de pinionul mare. Daca schimbatorul e prea departe, se schimba mai greu. Daca-i prea aproape, cam atinge. Gaseste si tu un compromis.

    Daca ai probleme nasoale cu schimbatul si pare ca niciun reglaj nu merge, atunci verifica astea:
    – vezi ca schimbatorul sa fie paralel cu pinioanele;
    – vezi ca, in timp ce-l plimbi de pe 1 pe 9, sa fie cam la aceeasi distanta de pinioane. Pe cat posibil. Daca nu e, poate ti-ai strambat urechea aia care-l tine.

  • Buna. Am si eu o problema cu schimbatorul de pinioane la bicicleta mea. Chiar daca de la schimbatorul de pe ghidon este dat la viteza cea mai mare lantul nu coboara pana acolo ci ramane cu 2 viteze mai sus. Care ar putea fi problema si ce as putea sa fac? Multumesc:)

  • Daca o bicicleta are 7 pinioane si maneta cu 6 pozitii, ca sa nu se mai auda nici un zgomot (sa mearga perfect), trebuie reglata limita a.i. sa nu mai se foloseasca pinionul mic si ramanand in 6 viteze, ar urma sa mearga perfect?

  • Salut, am si eu o mica problema,la viteza ridicata sau la un pedalat mai sprinten, schimbatorul de pinioane face un zgomot cat de cat deranjant pentru o bicicleta de 2 luni. Nu-mi dau seama cu sa scap de zgomotul asta.

  • Am un Schimbator Shimano de pe o bicicleta veche deoarece cel de pe cea noua l-am rupt… Dupa ce am montat schimbatorul conform acestui tutorial am remarcat ca lantul este foarte detensionat iar schimbatorul are o pozitie ciudata (in sus spre spate) ce pot face sa revina la pozitia normala iar lantul sa fie tensionat?

    • Salut Vlad! Din pacate, numarul maxim de pinioane pe filet este de 6. Demult am vazut un bloc pe filet cu 7, dar acela a fost o exceptie. Asadar, pentru a trece la 8 pinioane iti va trebui un butuc pe caseta.

  • Caseta pe filet cu 7 nu este deloc o exceptie !…. se mai gasesc si azi casete pe filet cu 7 pinioane (14-28T) -Shimano MF-TZ21- cu 32 lei si acum, cu reducere de 20% la Marosbike.
    Am cumparat o serie de piese si accesorii in valoare de peste 1200 lei beneficiind de aceasta reducere.
    A meritat din plin sa cumpar acum!

  • Salut, am o problema cu lantul, este destul de larg si zgomotos la denivelari. Schimbatorul este Shimano Deore. Cum pot intinde lantul sau ce reglaje pot face sa reduc acest aspect. Merci

  • Daca ai trei foi este bine sa nu-l scurtezi, deoarece nu va fi suficient de lung cand vei folosi foaia mare. In mod normal, nu-s prea multe de facut. Anul trecut Shimano a prezentat schimbatorul cu tehnologia Shadow Plus, care eilimina aceasta bataie a lantului, dar este disponibila doar pe schimbatoarele XTR si Saint 2012. Te-am intrebat cate foi ai, deoarece in situatia in care utilizai o singura foaie, atunci ai fi putut scurta din lant mai mult.

  • Salutare, aceeasi problema am si eu cu intinzator shimano acera; chiar nu este posibil sa se intareasca cumva arcul ce intinde lantul ? Va intreb deoarece la aproape orice denivelare lantul imi atinge de bascula chiar daca este pe a 2-a foaie.

  • Doar inlocuit. Arcul este o alta componenta care face diferenta dintre un schimbator entry-level si unul mid-level/high-end. Schimbatoarele Shimano cu tehnologie Shadow nu mai lovesc in cadru (de la Deore in sus).

  • Bicicleta este noua, nu inteleg de ce exista pe piata astfel de intinzatoare incapabile sa-si faca treaba pentru care sunt proiectate. Inteleg sa functioneze defectuos dupa o anumita perioada de utilizare dar nu sa fie inutil inca din start.

  • De aceea Shimano a trecut la tehnologia Shadow, pentru a le imbunatati functia. Cu timpul, aceasta tehnologie va fi disponibila si pentru schimbatoarele plasate mai jos in gama (Acera, Alivio).

  • Mda, o gluma proasta din partea celor de la shimano; toata tehnologia lor shadow consta in montarea unui arc mai rezistent si problema era rezolvata 😐

  • Salut, am vrut sa imi fac niste modificari, ca nu prea schimba bine pe ultimul pinion, si m-am pomenit cu cablul dintr-o data foarte liber, am strans de el, si acuma se trage inapoi schimbatorul, este pe undeva un reglaj ceva?

  • Deci, acuma, am tras de el, inapoi, schimb, pe pinion mare (viteza mica) si in cateva secunde se trage singur inapoi pe foaia mare.. nu inteleg de ce 🙁

    p.s. MULTUMESC FOARTE MULT pentru raspuns!

  • Salut, am si eu o problema, patina nu este pe linie cu pinoanele,dar este dreapta nu este indoita cred ca este deplasata, a suferit o mica lovitura, sa prins in spitele unei biciclete din mers si cred ca s-a deplasat atunci putin, ce i pot face? pot regla ceva?

  • Am uitat sa spun la acel soc s-a dereglat, adica nu a mai mers ca inainte am stat sa il reglez si am reusit in mare parte doar a6a e cu probleme.

  • Salut freerider, m-am uitat mai atent si am observat ca e indoita urechea cadrului, iar schimbatorul nu este pozitionat corect neformand o linie dreapta cu pinionul.Tu ce imi recomanzi sa incerc sa il indrept cu ciocanul sau sa dau fuga la un service?

  • Urechea cadrului se poate indrepta foarte simplu cu un patent. Trage usor de ea spre exterior (banuiesc ca este indoita spre interior), incercand sa fixezi patentul pe o suprafata cat mai mare a urechii. Nu folosi ciocanul! 🙂

  • Salut!
    Am si eu o problema cu schimbatorul.
    Nu schimba bine de pe pinionul 4 pe 5.Daca tensionez cablul schimba bine dar nu mai coboara bine lantul (de pe pinionul mare pe cele mici).
    Nu e stramb nimic.Ce poate sa aibe?
    Ms!

  • salut Free Rider ! pot sa spun ca am avut mare noroc ca am gasit acest site despre reglarea schimbatorului . o sa incep cu inceputul : acum 3 ani mi-am luat o bicicleta ( nu stiu marca , pt ca nu m-a interesat), si am fost sa o iau cu un prieten . era prima mea bicicleta cu schimbatoare si nu stiam cum sa le folosesc . m-am oprit pe drum , ( din cate am inteles , schimbarea pinioanelor se face in mers ) si am incercat sa invat singur cum sa schimb vitezele . am tras cam tare de maneta (am un sistem cu rotire, ca si cum as tura o motocicleta ) , si s-a crapat maneta. firul iesea putin pe afara si am hotarat sa schimb maneta . am mers la un magazin care asambla biciclete , si am cumparat un set nou de schimbatoare ( adica fire, 2 schimbatoare etc) . cum nu aveam habar sa le montez , am rugat un om care parea mai priceput, sa mi le monteze . i-am spus sa-l schimbe doar pe cel stricat , asa a si facut . de atunci cred ca nu am mai reusit sa schimb pinioanele . si acum ajung la ceea ce vroiam sa te intreb . am incercat sa ridic bicicleta , sa dau de pedale , si sa schimb viteza , dar fara niciun rezultat. se am incercat sa schimb manual pinioanele , (adica puneam lantul pe pinioane cu mana) , dar lantul revine pe al treilea sau al patrulea pinion , adica pe cel din mijloc . am incercat sa trag de fir cu patentul si sa-l tensionez cum zici tu , dar nu merge. acum am mai descoperit o problema la patina schimbatorului de viteze , are rotita de jos rupta ( este de plastic si nu prea rezistenta ) . acum ma gandesc sa cumpar alta patina , dar nu cred ca stiu cum sa o montez . as vrea sa-mi spui cum as putea sa fac ,sa pot sa schimb vitezele ( pot sa spun ca sunt paralel la reparatul de bicilete ). sunt convins ca sfaturile de mai sus sunt foarte utile , si am de gand sa le urmez , dar vreau si parerea ta.

  • Cumva maneta corespunde cu numarul de pinioane de pe bicicleta ta? Pentru ca exista o probleme de tragere din ce-mi spui. De asemenea, daca utilizezi schimbator Sram cu manete Shimano sau viceversa de asemenea nu va avea cum sa functioneze.

  • salut , am si eu o problema. am schimbat patina schimbatorului de viteze , dar nu trage prea bine . am 8 pinioane si 3 foi .patina schimbatorului a fost, si este si acum model RICH. am incercat sa trag de fir cu patentul si l-am tensionat destul de tare si schimba binisor vitezele .manetele schimbatorului seamana cu astia „http://images9.okr.ro/auctions.v3/700_700/2011/04/21/e/9/615557922087602924822679-4499417-700_700.jpg” .si inca ceva , pe schimbator am 11 viteze.poate asta sa fie o cauza ?trebuie sa schimb manetele ?

  • Manetele schimbatoarelor sunt integrate in manetele de frana,li se spun combo.Daca pe maneta schimbatorului ai 11 viteze exista o problema.Eu am pe maneta Shimano RevoShift 6 viteze iar pinioane nam gasit cu 6 si am luat cu 7 tot de la Shimano.Am reglat schimbatorul incat sa-mi mearga pe 6 pinioane doar.Asa ma gandesc ca ai putea sa reglezi sa iti mearga pe primele 8 viteze de pe maneta.Trebuie sa verifici daca ai joc in rotitele de la schimbator,daca este aliniat corect sa nu fie stramb si uzura lantului.Uzura lantului o poti verifica in felul urmator fara lera speciala de lant,strangi cu mana lantul cat poti de bine pe foaia mare iar daca vezi ca zalele nu calca corect trebuie schimbat.

  • am sa incerc chestia cu lantul. Dar cum fac sa reglez schimbatorul pt 8 pinioane ? si oricum acum toate bicicletele au Shimano RevoShift .(ai idee cat costa un set de manete din astea ?)

  • Daca sunt no-name nu o sa reusesti nimic oricat te-ai chinuii si oricat de priceput ai fii iti zic din start.Tu trebuie sal reglezi incat sa mearga toate pinioanele si primele 8 viteze dupa maneta.In tutorial ai cam tot ce trebuie sa stii despre reglare.
    Pui lantul pe pinionul 8 cel mai mic si ultimul.Apoi desfaci cablul,dai maneta pe viteza 8,strangi surubul de reglaj(pasii 3,4 din tutorial)astfel incat patina cu rolele sa fie in dreptul pinionului 8,apoi strangi bine cablu si ai grija sa fie bine intins.Acum schimbi pe pinionul 1 cel mai mare si ultimul de langa spite si reglezi din surup astfel ca patina sa fie in dreptul pinionului,si cam atat.

  • sall am si eu o problema. am schimbat intinzatorul lantului , si nu stiu de ce , dar cand dau de pedale inapoi , nu se mai misca pinioanele cu lantul. nu stiu sa explic bine ,dar cred ca ma intelegi. te rog ajuta-ma.

  • ”dynas” nu inteleg ce spui,nimeni nu intelege defapt ce vrei sa spui,adica ai schimbat schimbatorul de pinioane vechi cu unul nou?Trebuie montat corect si apoi reglat foarte promt.
    In problema ta mai mult ca sigur patina(intinzatorul cu rolele) nu este aliniat corect cu pinionanele.

  • salut am si eu o problema cu bicicleta. Am avut mai demult am avut o problema cu una dintre rotitele intinzatorului.Desi am cautat am gasit 2 rotite perfecte.Acum mai am o problema,care zic eu ca e destul de grava.Din ce am citit mai sus,a mai fost cineva intr-o situatie similara.Manetele schimbatoarelor mele sunt No-Name,si am incercat enorm sa reglez schimbatorul dar n-am reusit.Am tensionat cablul si degeaba.Cand actionez maneta si dau pe primele 3 pinioane,imi schimba cand pe primul cand pe al doilea.Acum a montat intinzatorul (precizez ca nu este Shimano,e un model destul de util,Rich,cam asa arata http://www.okazii.ro/biciclete/piese/schimbator-viteze-spate-rich-a112837152). Vreau sa te intreb daca trebuie sa schimb manetele ,pentru ca ma gandeam la niste manete Shimano Revshift.Poate sa fie din cauza manetelor,faptul ca nu se schimba bine vitezele?

  • si inca ceva: manetele trebuie sa fie de aceeasi marca ,cu intinzatorul? mi-a spus cineva ca daca nu au aceeasi marca,nu merg bine.Am vazut multe video-tui pe YT,in care se prezenta cum se regleaza corect patina.Tipii aia aveau shimano si le schimba super bine.

  • Shimano indiferent cat de sus sau jos in gama sunt te vor multumii pe deplin,eu am piese pe bicicleta de la shimano si sunt cele mai jos in gama adica produse low-cost dar sau dovedit a fi fiabile si rezistente in timp.Este bine sa fie aceeasi marca piesele fiindca asa esti sigur ca sunt compatibile intre ele.
    La tine ”vlad” ar putea fii de vina si lantul uzat,in timp ce el se largeste afecteaza schimbarea vitezelor,lantul incepe sa loveasca in cadru si cel mai rau uzeaza pinioanele/foile/rotitele patinei de la schimbator.

  • Salut Free Rider am si eu o intrebare :
    Am o bicicleta cu 6 pinioane .Urca pana la cel mai mare dar de coborat nu coboara decat 2 niveluri . Din ce cauza de la intinzator sau cablu?

  • Salut!
    Am si eu o intrebare:
    La o bicicleta cu 3 foi de angrenaj si 7 pinioane se poate inlocui schimbatorul spate (de pinioane) original, pentru 7 viteze cu unul mai bun, care este, spre exemplu, pentru 9 viteze?
    Si daca da, cum se poate face reglajul. Multumesc mult.

  • ”Adrian” schimbatorul de pinioane se poate inlocui cu unul mai bun fara probleme iar reglajul nu va pune niciun fel de problema.Reglajul se face exact ca in tutorial,citestel de mai multe ori si vizualizeaza cu atentie pozele.Inainte de ati cumpara noul schimbator de pinioane trebuie sa verifici prinderea schimbatorului tau actual fiindca daca ai unul tip vechi care se prinde cu piulita pe ax(fara ureche) se poate sa ai nevoie de un adaptor fiindca schimbatoarele din noua generatie se prind pe ureche.
    http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=9263

  • salut!
    Am si eu cateva intrebari:- vreau sa-mi iau un nou intinzator si cred ca o sa iau shimano.problema este ca nu pot sa desfac lantul ca sa il montez mai usor.trebuie neaparat sa desfac rotitele de la intinzator(pentru ca altfel nu vad cum l-as putea monta) sau as putea sa cumpar un lant care sa se desfaca? am un prieten care a facut chestia asta cu desfacutul intinzatorului si i-a indoit o ureche.a incercat sa-l indrepte cu patentul dar a facut mai rau.
    -ce model de manete shimano sunt mai recomandate?vreau sa fie clasice,nu manete combo(si vreau sa aiba si un pret cat de cat accesibil,nu 40 lei sau mai mult).
    Multumesc mult.

  • Daca tot cumperi manete schimbator noi si schimbator cumpara si un lant nou plus o zala de desfacere rapida si ai scapat de mult stres,pe un lant foarte uzat si cu presa dedicata te chinuiesti sal desfaci mult mai simplu il tai direct ca oricum nu mai ai ce face cu el.
    http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2776
    http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=6027
    http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=5099
    http://www.youtube.com/watch?v=LjV7eAlB-yQ
    Sper sa iti fie de folos linkurile.

  • salut!
    -cablul de la intinzator trebuie strans la maxim?adica pana este intins complet ?
    -am vazut mai sus ca a cerut cineva informatii despre lant.La mine,nu se pot scoate piulitele care leaga zalele,pentru ca au capetele turtite.Ce as putea sa fac:sa cumpar un lant nou,care sa aiba za de desfacere? sau sa mai incerc sa desfac acest lant ?
    -am o problema la franele de pe spate.Am detensionat cablul cand am schimbat camera,si acum cand actionez frana,partea stanga la franei,ramane pe lipita de janta,si trebuie sa o despart cu mana.
    Multumesc.

  • Am desfacut schimbatorul de pioane l-am curatat si l-am montat la loc dar nu reusesc sa-l reglez. Nu mai am problema din mesajul din tutorialul ~montare schimbator foi~ dar nu pot sa reglez schimbatorul de pinioane. Am facut respectat pas cu pas tutorialul dar nu inteleg anumite aspecte :
    1. nu stiu si nu am vazut in tutorial cand se strange cablul de la schimbatorul de pionioane ca sa am o tensiune a cablului cat mai buna. Eu trag de cablu cu mana cand sunt pe foaia mica si pinionul mic ca am destul cablu si imi este usor. Este corect?
    2. cand reglez pionele pe pionul cel mic folosesc surubul h pentru a forma o linie dreapta cu pionionul mic. Daca sunt pe pinionul mic si foaia mica nu reusesc sa-l aliniez dar daca dau pe foaia mare si pinionul mic resusesc. Pe ce foaie trebuie sa fiu cand fac reglajul? (nu se specifica in tutorial)
    3. la fel patesc si cand dau pe pinionul mare… (pe ce foaie trebuie sa fiu ?)

    Sunt incepator si poate unele lucruri sunt logice, banale dar eu nu le stiu.:D
    Va multumesc pentru raspunsuri, ajutor.

  • cili, e numai treaba shifter-ului sa traga de cablu, nu e corect ceea ce faci!
    Cursa totala a deraiorului de pinioane se face din suruburile H si L:
    se suspenda roata de spate, treci lantul pe foaia mica si pinionul mic, evident, dupa care in timp ce invartesti angrenajul in sensul de mers, apesi cu degetul mare pe surubul central al deraiorului si-l impingi de cateva ori spre roata iar in acelasi timp reglezi cursa acestuia din cele doua suruburi in asa fel incat lantul sa nu cada de pe pinionul mic spre furca si nici de pe cel mare spre spite.
    Urmeaza sa strangi definitiv cablul de deraior atunci cand lantul este pe pinionul mic, in asa fel incat cablul sa fie relativ intins. Apesi maneta shifter-ului si urci lantul pe urmatorul pinion. Daca lantul nu calca bine reglezi tensiunea din cablu de la surubul de reglaj fin existent pe deraior sau pe shifter.
    Succes!

  • Multumesc mult pentru lamuriri (am vazut o filmare si am inteles exact ce mi-ai relatat). Am reusit sa-l reglez si schimba bine pe toate pinioanele usor, bine. Este un zgomot micut, ca de motoras, care nu era inainte si nu stiu care este cauza. Am uns toate componente dar persista. Conteaza cum am montat lantul? Trebuia sa-l montez cu partea care calca pe pinioane spre interior ? Cand l-am dat jos nu m-am uitat sa vad care parte calca pe pinioane si care parte era in sus si acum nu mai pot sa dau ~zaua rapida~ jos ca sa-l montez invers sa vad daca asta este problema. Acum, vad ca lantul calca pe mijlocul lacusul, unde sunt rotitele alea, si asta ar fi singurul lucru pe care nu pot sa-l fac, sa schimb lantul cu partea cealalta…daca stiam ca se desfac asa greu cheitele alea nu le mai luam.:D. Zgomotul ala poate sa vina si de la protectia dintre cele doua rotite, prin care trece lantul, de care parca atinge lantul, dar cred ca asa atingea si inainte si nu scotea zgomotul ala, ca de motoras, in special la viteza mare (zgomotul ala seama putin cu zgomotul produs de bicicleta cand mergi si nu dai din pedale, numai ca este la o intensitate mai mica). La schimbatorul de foi cum reglez intensitatea, cand prin cablul de schimbator ? eu dau pe foaia din mijloc si trag cat pot de el si apoi prin firul…este ok?Va multumesc pentru ajutor/raspunsuri!

  • Salut! Mi-am schimbat vechiul deraior cu un Shimano rd-ty18.Nu am apucat inca sa-l montez,pentru ca vreau si niste manete.Oricum,am vrut sa stiu cum as putea monta deraiorul fara sa-i desfac rotitele.Lantul meu nu se desface si imi este frica sa nu-i indoi piesele.Cum as putea sa-l desfac,si sa-i montez o za care se desface ?Pot sa cumpar lant,echipat cu acest fel de za ?
    Multumesc.

  • Ionut, lantul se desface usor cu o cheie speciala pentru asa ceva. Cred ca se monteaza mai greu dar la mine nu a fost cazul deoarece mi-am cumparat o za rapida. Pe cheita respectiva am dat 25 de lei iar pe za 12 lei. Pe mine ma enerveaza zaua respectiva deoarece nu reusesc sa desfac lantul de la ea, dar se monteaza usor si este sigura. Eu am demontat si rotitele respective si nu am avut probleme cu montarea lor. Mi s-a adunat multa mizerie acolo si m-am hotarat sa le curat….

  • ”cili” zgomotul ar putea fii de la o zala blocata,verifica fiecare zala daca se misca usor si nu opune deloc rezistenta.Zaua rapida se poate desface cu un patent normal.Lantul nu are o ordine in care sa fie montat precum cauciurile.
    ”ionut” lanturi se gasesc si cu za de desfacere rapida,sau o poti cumpara separat.Cea mai simpla varianta este sa demontezi rotitele nu este complicat trebuie doar avuta grija cand insurubezi surupurile fiindca daca nu se infileteaza drept si se infileteaza stramb risti sa strici filetul custii.Cel mai ok cumpara un lant nou echipat si cu za iar pe cel vechi ori il poti taia ca oricum nu il mai folosesti.
    http://www.youtube.com/watch?v=LjV7eAlB-yQ&feature=related

  • cili, nu are nicio legatura sensul cum ai montat lantul sau powerlink-ul, cu prezenta acelui zgomot care inainte nu exista!…
    Verifica lantul la trecerea prin cusca si uita-te cu atentie sa nu frece pintenul acela pe care aceasta il are; se poate sa fi trecut lantul peste el atunci cand l-ai bagat prin cusca (cage) iar de acolo provine si zgomotul.
    Daca nu ai cleste pt. demontat powerlink-ul foloseste patentul si apasa-l in diagonala dupa ce faci o bucla lantului, iar powerlink-ul este in partea de sus ca sa poti interveni.
    La foi cablul sa regleaza tot ca la pinioane, e aceiasi treaba; dupa ce reglezi perfect cursa totala a deraiorului de foi din suruburile H si L restul este numai treaba shifter-ului ca sa treaca lantul de pe o foaie pe alta.

  • Salut!
    ionut, ai nevoie de presa ca sa scoti lantul si sa-i montezi un powerlink iar deraiorului nu-i mai scoti rotitele.
    Poti cumpara si lant cu za demontabila daca doresti!

  • salut! v-am citit postarile si am vrut sa vad si eu o astfel de presa pentru lant.Problema este ca la mine,lantul,din cate am vazut eu,are capetele suruburilor care leaga zalele,plate.Am incercat sa le scot dar nu merge,si cred ca o sa cumpar alt lant pana la urma.As putea sa improvizez eu o presa?Mi se pare absurd sa iau o presa pe care o sa o folosesc doar o data.
    Multumesc.

  • Salut! ionut, alea care leaga zalele nu sunt suruburi, ci pini sau nituri.
    Se pot scoate cu un dorn subtire la un capat prin lovire cu ciocanul, dupa ce ai pus lantul pe o piulita si o bucata de metal sau numai o placa metalica cu o gaura ceva mai mare decat grosimea nitului.
    Tu zici ca folosesti presa doar odata, de parca ai vrea sa renunti foarte curand la sportul cu pedale!!…..sau rulezi prea putin si atunci un lant il vei putea folosi multi ani de zile ?!

  • Salut,
    eu am o problema cand schimb vitezele, daca schimb viteza pinionului de la 4 la 1 (de la 4 la cel mai mare pinion) merge ok si la coborarea lantului si la ridicarea. Problema e cand trebuie sa le schimb de la 4 pana la al 7-lea (cele pt. viteze mari) se schimba greu si foarte incet atat la coborarea lantului cat si la urcare, sau nu se schimba deloc. Ce ar trebuie sa reglez? Multumesc anticipat!

  • Cauzele pot fii multe,cel mai probabil lantul este largit,uzat,schimbatorul de pinioane poate nu-si revine sau si mai rau poate fii stramb,pinioanele 5-6-7 sunt mai uzate decat cele mari.
    Uitele la suruburile de limitare poate mai trebuie reglate,apoi verifica tensiunea cablului.

  • Lanțul din câte am observat nu are probleme, nici schimbătorul de pinioane. Problema cred că e totuși de la pinion, care văd că e FOARTE uzat la 6 și 7. Prima oară nu am crezut că asta poate fi o auză. Tensiunea cablului tot încerc să o reglez dar nu știu cum ar fi ok (să o fac foarte tensionată?). Șuruburile de la schimbător iar nu știu în ce direcție să le rotesc, și nu știu ce rol are pt. schimbător șurubul pt. High și cel pt. Low.

  • Este explicat foarte bine in tutorial despre actionarea suruburilor H si L.Din ele reglezi cat de mult sa se miste schimbatorul pentru a forma o linie perfect dreapta cu pinioanele(mai exact primul si ultimul,cel mai mare si cel mai mic).
    Daca spui ca pinioanele 6 si 7 sunt foarte uzate cum crezi ca sau uzat?!De regula neschimbarea lantului la timp uzeaza pinioanele si foile.
    Un lant largit in timp distruge tot,iar la final pretul foilor+pinioanelor+rotitelor de la schimbator+lantul vor fii usturatoare.

  • Foarte util tutorialul. Din pacate eu n-am reusit sa-l fac sa functioneze. Mi-am luat de curand un schimbator http://www.bike-components.de/products/info/p32202_SLX-Schaltwerk-Shadow-RD-M670-10-fach-Modell-2013-.html , Shimano SLX cu tehn Shadow. Pinioanele sunt SRAM PC970 iar manetele Deore M590 3×9. Problema e ca nu reusesc sa fac schimbatorul sa mearga corect, mai mult de 6-7 pinioane nu schimbat. Am incercat in toate modurile posibile si tot degeaba. Aveti vreo idee care m-ar putea ajuta? Va multumesc!

  • Am montat schimbatorul (tot un XT ca in imagine mai sus), l-am reglat dupa cum ati sugerat in articol , schimba bine toate foile si pinioanele in orice combinatii , cu o mare exceptie : Cand sunt pe Foaia mare si pinionul mare , rotita de jos a longcage-ului nu calca pe lant , calca pe intre rotita si peretele din dreapta -spre exterior.. Daca schimb vitezele pe pinioane rotita ramane lafel . Nu stiu ce se intampla ! o fi stramb schimbatorul ? Nu pare ! Exista reglaje pentru asa ceva ? Mentionez ca am schimbat rotitele vechi cu unele noi….
    Merci!

  • Se pare ca am rezolvat ! Rotita de la schimbator , ce-a noua Point, era mai lata decat ce-a veche Shimano . Am pus rotita veche si merge perfect . Se pare ca este diferenta intre rotita Shimano si Point . 🙁
    @Free stiu cum se utilizeaza foile cu pinioanele , dar imi pare corect sa functioneze fara probleme schimbatoarele .

  • Nu merge sub nicio forma:( Indiferent cata tensiune ii dau cablului pur si simplu nu trage destul maneta. Ma gandesc ca poate stricata, desi sunt noi. Oricum garantie la ele nu cred ca am deci bani aruncati pe geam:(

  • Salut! Am si eu o problema… Daca am pus pe pinionul cel mai mare si patina este aliniata,iar mai apoi am pus pe pininionul cel mai mic si patina este tot aliniata… Cand vreau sa schimb pe o anumita viteza lantul nu urca cu o treapta mai sus si nu mai coboara cu o treapta mai jos. Ce pot sa fac? 🙂

  • daca patina schimbatorului nu formeaza o linie perfect dreapta cu pinionul cel mic trebuie schimbat sau am sanse sa il reapar?

  • Salut ! Am citit tutorialul si mi se pare foarte interesant. O singura intrebare am: cand ati zis la pasul 4 ” schimba lantul pe pinionul cel mai mare, deci pe treapta 1 de viteza. ” , schimbarea se face din manete sau manual (intinzi patina cu mana si muti lantul) ?

  • Salutare. Cum imi pot regla deraiorul astfel incat in momentul in care nu pedalez, lantul sa nu mai fuga intre roate si furca? In mers, se ridica foarte mult deraiorul daca ma opresc din pedalat.

    multumesc

  • am si eu un schimbator shimano dar am doua suruburi unul langa altu ,de unul sunt sigur ca atunci cand pe pinionul cel mai mic impinde schimbatorul spre pinionul cel mai mare celalalt nu stiu ce face ,si mai am un surub deasupr4a intrari cablului in schimbator si intrun final va intreb cum potregla schimbatorul de pinioane

  • Noroc. Spunemi te rog, mai anume exact ce face surubul din spatele deraiorului. Nu cele high / low. Shimano Altus RD-M280 (2013). Multumesc.

  • se poate regla un intinzator de 7 viteze sa schimbe 8? mentionez ca am pinioane de 8 viteze si maneta de schimba tot de 8 viteze.
    multumesc

  • Schimbatorul meu schimba perfect 1-7 viteze dar pe a 8a nu schimba deloc, sau daca schimba lantul sare.As regla schimbatorul sa cada si pe pinionul mic dar mi-e frica ,ca nu o sa mai urce pe celelalte pinioane.
    Eu sunt incepator si nu am un service prea aproape.

  • Va rog frumos , am nevoie de un raspuns urgent pentru ca trebuie sa plec cu bicicleta la munte.

    Schimbatorul meu schimba perfect de la pinionul mic la cel mare , (adica de jos in sus) ..

    Dar cand lantul este pe viteza 1(pinionul mare) si vreau sa il cobor nu coboara corect .

    Cand este pe viteza 1 si vreau sa cobor pe a 2a dau 1 clic si nu coboara deloc , ramane pe viteza 1 , doar daca dau 2 clicuri coboara cate o viteza…

    Nu stiu ce sa ii mai fac, Ajutorr ~~!!!!!! Urgent

  • Ajutor FreeRider, nu stiu ce sa ii mai fac la schimbator, nici cum nici cum nu il pot regla.De la pinionul mic la pinionul mare merge perfect, dar de la pinionul mare la pinionul mic nu merge. Trebuie sa dau 2 clicuri ca sa coboare cate o viteza.
    Ce sa fac ?
    Am nevoie de raspuns foarte rapid , Va rog frumos FreeRider

  • Buna ziua. Am o problema la o Merida Matts TFS 100 din 2013. Schimbatorul esti Shimano Alivio pentru pinioane, iar maneta pentru schimbator este aceasta. http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2316 . Problema este ca imi arata cu o viteza mai mult decat cea care este in realitate (Imi arata ca sunt pe pinionul 8, dar sunt pe 7) am umblat putin la rotita de tensionare a cablului de la maneta cand scotea un sunet ciudat pe pinionul 3 si am rezolvat, dar apoi am mai invartit un pic de el si am ajuns in situatia descrisa. Ma puteti ajuta va rog? Nu vreau sa mai invart de ea fara sa stiu ce face si sa il „dereglez” si mai mult. Multumesc frumos, in asteptarea unui raspuns va urez o zi buna!

  • pt acest reglaj de pinioane, pe ce foaie trebuie sa stea lantul? pe cea mare? daca sunt 2 foi axista alt reglaj si cu lantul pe foaia mica? multumesc

  • Salutare, am si eu o problema..mi-a sarit surubul (cel cu cap inbus) care face prinderea schimbatorului de pinioane pe cadru si saptamana asta trebuia sa ajung oricum cu bicicleta la mecanic. Intrebarea mea e: ce marime are acel surub? Gasesc sa cumpar pe undeva?

    Multam

  • Am un Bianchi EV3.
    Toate partiile bicicletei sunt Shimano Ultegra, este normal ca foaia de angrenaj cea mare cand este folosita, sa nu fie in linie cu pinionul cel mare, (lantul)?
    Cand ma uit din spate Shimano Ultegra RD-6700 Rear Derailleur este mai in interior, lantul nu este drept de la pinionul mare la foaia de angrenaj, numai daca dau pe pinionul 4 lantul e drept. e normal asa? Am 10 viteze.
    Cred ca m-am facut inteles.
    Multumesc

  • Foarte bun tutorialul ! Totusi, fara nici cea mai mica intentie de a parea insinuant sau ironic…..de unde imi cumpar din Romania un Nuvinci n360 ? (cei care au scris tutorialul stiu despre ce e vorba: este incredibil cum pentru o diferenta de greutate egala cu ceea ce ai mancat la pranz……o minune tehnologica de genul acestui variator LINIAR de turatie adaptabil la absolut orice tip de bicicleta este atat de putin popularizat)

  • Mi-am uns rotitele de la pinioane si am vazut ca sunt de doua feluri.
    Nici nu stiu cum sa ma exprim dar cei care au desfacut rotitele stiu desprece ce este vorba.
    Una are locasul unde intra ala rotund de se invarte din fier, am observat ca este mai flexibila, si una are locasul unde intra ala rotund din plastic.
    Intrebare: conteaza cum pun rotitele? care este sus si care este jos?
    Eu le-am uns cu uleiul pentru lant. Este nevoie de vaselina?

  • Da, contează enorm. 🙂 Cea mobilă trebuie să fie sus, iar cea fixă, jos. Cu uleiul de lanț este perfect, sub nicio formă cu vaselină! Nici lanțul nu se unge cu vaselină!

  • Notat.
    Mulțumesc mult pentru răspuns.
    O să le desfac și o să le ung numai cu ulei special pentru lanț. Mi s-a părut prea apos ăla și am pus și niște vaselina. 🙂

  • Depinde la care ăla te referi. 🙂 Căci dacă ai rulmenți în acele rotițe, pe rulment trebuie să fie vaselină. Dacă sunt doar niște capace din aluminiu direct pe plastic, nu contează.

  • Ăla= ulei special pentru lanț;
    Am rulmenți din fier care intră în mijlocul rotiței (un fier rotund).
    Rotița mobilă are și marginea unde intra tot din fier.
    Rotița fixa are rulment dar marginea unde intră este din plastic.
    Peste ele vin capacele alea.
    Inițial am dat doar cu ulei de bicicletă și apoi am pus și niște vaselina.

  • Eu nu am uns rulmentii. :)))
    Am uns fierul ala.
    Am cautat acum pe net sa vad cum sunt cele cu rulmenti si eu nu cred ca am rulmenti sau cel putin nu am vazut garnitura aia ca sa-mi dau seama.

  • Am cautat pe internet si nu sunt foarte scumpe rotitele pe rulmenti.
    Exista vreo diferenta intre cele pe rulmenti si cele fara?

  • Toate tutorialele mi se par ideale pentru un incepator (ca mine).
    O parte din ele m-au ajutat sa-mi rezolv cateva probleme aparute la „mitzicleta”.
    Multumesc frumos pentru informatii 🙂

  • Am reusit sa strang tare o rotita si nu mai pot s-o desfac.
    Am tot tras de ea si am reusit sa stramb putin si tabla de sustinere.
    Cum pot sa desfac rotita respectiva?
    Este stramba si se aude un zgomot cand merg.
    Este un schimbator deore.
    A mai patit cineva asa ceva?

  • Salut! Am o kona jake la care m-am decis sa fac un upgrade, mi-am schimbat toata transmisia, am montat pinioane dura ace 9 vit, angrenaj 3 foi 105 si lant. Toate componentele aceleasi dimensiuni cu cele vechi. Am curatat deraiorul, l-am uns si am montat piesele. Inainte schimba foarte bine, acum nu mai coboara pe ultimul pinion si de multe ori nu schimba. Lantul vechi avea 118 zale, cel nou 120 din care am taiaiat 5 si am adaugat power link( instructiuni producator shimano de a trece lantul pe foaie mare pinion mare-fara deraior-numeri 2 zale si tai). Oare am scurtat prea tare lantul? Sa fie prea intins? Cand privesti perpendicular pe bicicleta, care este pozitia patinei cand esti pe foaie mare pinion mic sau invers?sau care trebuie sa fie in punctul cel mai intins?

  • Buna ziua,

    Detin o kona la care am decis sa schimb toata transmisia, am pastrat aceleasi rapoarte, 9 vit 3 foi. Am curatat si deraiorul, l-am uns si am montat piesele. Surpriza este ca acum nu mai coboara pe ultimul pinion si de multe ori nu schimba daca nu schimb 2 vit. Mentionez ca am umblat la lungimea lantului, am respectat intructiuni shimano de a trece lantul prin pinion mare foaie mare – fara deraior- numar inca 2 zale si tai. Este mai scurt decat cel initial cu 5-7 zale la care am adaugat si un power link. Cel vechi avea 118 zale, cel nou 120. Am taiat asa mult gandidu-ma ca in primavara mi l-au schimbat la un magazin de specialitate si au pus unul cu 118 fara sa ii intereseze lungimea. E posibil sa nu mai schimbe datorita lungimii lantului? Care este pozitia patinei sau a rotitei de jos fata de pinione cand sunt pe foaie mare pinon mic daca privesti perpendicular cu roata? Schimbatoare tiagra, am montat pinoane dura ace 12-25 si angrenj 105 50-39-30.

    Multumesc,
    Dacian Matei

  • Am luat o bicicleta semicursiera cu 7 pinioane si 3 foi . toate sunt Shimano . Nu se poate regla sa sara lantul pe ultimele doua pinioane ( cele mari, 6. 7) . Am incercat in toate felurile …si din suruburi H , L , si din robinetul de tensiune ..nu se duce indiferent pe care foaie este lantul . Exista posibilitatea ca surubul Low sa nu mai actioneze ?? ca asa pare ca nu mista deloc lantul spre pinionul cel mai mare . Eu tot nu inteleg cum dracu se intelege perfect mecanismul ala pentru ca e stransa legatura intre cele 2 suruburi H + L , mai este si robinetul de presiune, mai este si distanta la care se prinde cablul de presiune, mai este si acel surub B-tension. O porcarie …. Mai bine imi luam bicicleta cu schimbator in butuc si nu aveam bataie de cap

  • Salut îmi spuneți si mie ce trebuie sa fac daca schimbatorul nu schimba treptele de jos in sus cum ar trebui (de la pinionul mic la cel mare) si nu urca pana pe treapta 1.

  • Salut.
    Am curatat toata bicicleta si acum nu mai reusesc s-o fac sa mearga bine. 🙂
    Imi schimba bine pe toate pinioanele dar cand pedalez pe pinionul cel mic parca am o vibratie in pedata si un zgomot diferit.
    Aveti idee de la ce este? Am reglat schimb. de pinioane si foi dar tot asa face. Sigur este de aici deoarece inainte nu facea. 🙁
    Ce trebuie sa reglez? Sa fie de la limita inferioara?

    • Il desfaci din schimbator si il prinzi la loc in pozitia corecta. Dar n-ar trebui sa fie nevoie, probabil e alt defect, o ureche stramba de schimbator, greu de zis prin corespondenta. Daca nu culiseaza prin camasi, trebuie schimbat tot, camasi si cablu.

  • Salut! Am o bicicleta care are 3 foi și 8 pinioane. Până azi maneta schimbătorului de spate avea doar 6 poziții și am schimbat-o cu una cu 8. Schimbatorul este Shimano Turney și mi s-a spus că tine pentru 8 viteze. Am facut reglajele și singura problemă este că atunci când cobor de pe pinion mare pe pinion mic se aude frecare. Însă dacă urc de la mic la mare se face fără probleme. Trebuie să mai adaug puțină tensiune în cablu? Sau care ar fi fi rezolvarea? Vă mulțumesc mult!

  • Buna ziua
    In fotografia de la pasul 3, se vad 3 suruburi. Cel mai de sus ( 1 ), apoi cel din mijloc ( 2 ) si cel mai de jos (3).
    Ati explicat ce fac 2 si 3. Spuneti-mi va rog ce face surubul 1 si ce ar insemna un reglaj corect in ceea ce il priveste.
    Daca as fi putut atasa o fotografie as fi fost si mai explicit.
    Va multumesc

    • Acel șurub este pentru a depărta corpul schimbătorului sau pentru a-l apropia. Trebuie depărtat în cazul în care rotița de sus a patinei este mult prea aproape de unul dintre pinioane.

      • Va multumesc pentru raspunsul neasteptat de promt.
        Sa inteleg ca un reglaj corect, este atunci cand rotita de sus a patinei este la o distanta minima fata de pinionul care se apropie cel mai mult de ea ? Aceasta distanta sa fie de 2-3 mm ?

  • Va felicit pentru acest tutorial !
    Apelez la dvs ca specialisti sa ma lamuriti care ar fi cauzele pentru care pinionul mic ( viteza 7/7 ) scapa in sarcina. La inspectia vizuala nu este deteriorat, nu are dinti tociti. Aliniamentul lantului e perfect. Fara sarcina nu scapa.
    Mentionez ca este singurul pinion care scapa ( efectiv dupa o rotire de pedala urmeaza o pedalare in gol cu un trancanit puternic. )
    Multumimir !

    • Salut, pot fi doar două cauze: aliniamentul incorect (limita) sau pinionul tocit, adică cele menționate și de tine. Sau pinionul încarcat cu pământ sau mizerie. Verifică dacă nu cumva și schimbătorul este îmbâcsit sau murdar.

  • as avea o problema la intinzator treptele a-2a,a-3a,a-4a,a-5a,a-6 functioneaza dar treapta 1 nu,mi se blocheaza in janta si dupa aceia imi cade intre janta si pinioane cum pot repara asta

  • salut am problema cu schimbatorul spate nu pot sa le readuc toate vitezele la pozitiile normale cind pun viteza 2 se pune pe prima iar in ultima viteza adica a7 lantul formeaza o linie dreapta

  • Salut , am făcut tot ce se poate .. Însă urca până pe pinionul mare (1) foarte greu din maneta de schimbator..adică trebuie să trag foarte greu..Nu stiu de ce..am mai reglat schimbătoare dar fără probleme asta nu stiu ce are posibil de la tensiune cablului..help !..

  • Salut! Am incercat sa reglez schimbatorul deoarece schimba foarte greu si nu ajungea pe toate pinoanele, si nu stiu ce am gresit, ca dupa ce am strans cablul la loc schimbatorul se roteste in gol. Pot sa o rezolv cumva, sau trebuie sa o duc undeva la reparat?

    • E greu de zis ce s-a întâmplat acolo, e posibil să se fi dus filetul de la șurubul de prindere a cablului și acesta să scape, e posibil să se fi rupt cablul undeva pe parcurs… cel mai bine e să o duci la reparat, dacă e prea greu ar trebui să demontezi tot ce înseamnă cămașă și cablu, să cumperi altele și să montezi totul la loc. Dar dacă s-a dus filetul, trebuie reparat sau chiar înlocuit schimbătorul.

  • Perfect Util tutorialul, chiar aveam nevoie că nu știam sigur corespondența șuruburilor H și L. Mulțumesc Autorului tutorialului!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 + 1 =