Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Producătorul de MTB-uri YT Industries a lansat un teaser ce anunță modificări majore a modelului lor popular de enduro Capra, un film denumit Return of the Goat. Între imaginile cu un om cu cap de capră se distinge un nou model de MTB din carbon cu roți mai mari, cursă mai lungă și care promite să se comporte epic pe traseu.
Modelul YT Capra a preluat elemente de la modelul de trail Jeffsy care e oferit cu cadru din carbon sau aluminiu și cu roți de 29 sau 27.5. Acum și modelul cu cursă mai mare Capra primește aceleași opțiuni, oferind aceleași opțiuni de roți și material al cadrului pentru a putea alege modelul ideal pentru fiecare.
De asemenea, G.O.A.T. este și acronimul pentru o melodie nelansată a lui Eminem, Greatest of All Time.
YT spun că modelul Capra 29 cu cursă de 170 mm oferă mai multă stabilitate pentru coborâri rapide și urcări eficiente, datorită combinației între unghiul mic al furcii, wheelbase-ul mai lung și roțile mai mari. Un element unic la versiunea 29 este FlipChip-url YT care permite modificarea geometriei, monoblocul putând fi coborât și unghiul furcii micșorat pentru a mări și mai mult capacitatea la coborâre, sau invers, pentru a face bicicleta mai ușor de folosit pe trail.
Noua Capra este deci disponibilă cu roți de 29 sau 27,5 însă aspectul e foarte asemănător cu modelul anterior, cu aceleași elemente estetice întâlnite la toate modelele lor 2018. Cadrul nou de carbon reduce greutatea cu 15% față de generația anterioară și mărește rigiditatea cu 10%. YT testează modelele Capra în acelaș mod ca modelul Tues de DH, așa că ele sunt capabile să facă față la orice provocare.
Suspensia rămâne în configurația Virtual 4 Link cu patru brațe, în ultima versiune prezentă și pe modelul Tues DH. Există o articulație între seattube și downtube, însă amortizorul cu piggyback este acționat direct de seatstay-uri.
Cadrul din carbon primește un seattube reproiectat care oferă o înălțime mai mică a cadrului în același timp cu spațiu pentru tije reglabile cu cursă mai lungă, oferind utilizatorilor posibilitatea să aleagă cadrele în funcție de reach nu după înălțime.
Modelul din carbon are articulații mari cu etanșare dublă, ca pe ultimele modele de la YT. Cadrul din carbon monococă are headset integral din carbon, rutare internă a cablurilor cu canale și monobloc complet din carbon press fit BB92. Cadrul are și prindere ISCG, protecție la chainsuck și protecții inserate pe chainstay și downtube.
YT produce Capra 27 în cinci mărimi (S-XXL) și Capra 29 în patru mărimi (M-XXL).
Modelul din carbon e disponibil în trei versiuni de echipare. Varianta de top Capra CF Pro Race este disponibilă în culoarea liquid metal/black magic din toate pozele de mai sus și are prețul de 5200 Euro în orice versiune de roți, cu o greutate de 13.2 kg pentru modelul 27.5 și 13.5 kg pentru cel de 29, cu suspensii și tijă Fox Factory, transmisie XTR, roți și angrenaj din carbon TRSr și frâne SRAM Code Ultimate.
Capra CF Pro scade prețul la 4300 Euro și adaugă doar 200 g la greutate, cu suspensii Fox Performance, aceiași transmisie XTR, roți TRS din aluminiu și frâne Code RSC.
Modelul Capra CF costă 3700 Euro, adaugă încă 200 g, folosește suspensii RockShox, transmisie XT și frâne Code RS.
Modelele din carbon au o disponibilitate variabilă, unele sunt deja pe stoc, altele se pot comanda cu livrarea între 28.02 și 24.07.2018.
Pentru cei care nu pot să cumpere modelul din carbon sunt disponibile și variantele Capra AL, cu ambele variante de roți, cu o formă interesantă a cadrului de la toptube spre seatstay-uri.
Modelele din aluminiu sunt echipate cu suspensii RockShox și vin în versiunea Capra AL Comp la 3000 Euro sau Capra AL la 2500 Euro, ambele cu transmisie SLX și frâne SRAM.
Și acestea sunt disponibile pentru precomandă, cu livrarea între 21.02-0.06.2018.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.