Acum citesti
Vizită la Eurobike: ce ne așteaptă în 2019?

Fața industriei s-a schimbat total în ultimii 5 ani, mai ales de când bicicletele electrice, în general și tehnologia, în particular, au început să-și pună amprenta pe tot ceea ce înseamnă mobilitate. Fie că este vorba despre biciclete urbane sau cele de munte, direcția pare a fi una singură, mai precis electrificarea. Iar lumea de prin Vest nu mai privește de mult cu reticență această idee: vânzările sunt susținute acum din biciclete electrice, există zeci de publicații dedicate pe online sau pe print, există producători exclusiv de biciclete (cu motor și cu acumulator) și între noi fie vorba, se investesc sume uriașe pentru a se ajunge la un progres rapid al acestora. Eurobike-ul de anul acesta a însemnat de fapt încununarea tuturor acestor idei, fără să fie uitate totuși bicicletele non-electrice sau componentele dedicate acestora. Dar dacă ar fi să-mi amintesc doar 3 denumiri care mi-au rămas întipărite după ce am vizitat expoziția, aș spune astfel: LaPierre, Haibike și XTR.

Ți-ai imaginat vreodată că bicicletele vor arăta astfel? 🙂

Evident că noutățile au curs gârlă și după cum probabil citit deja la noi pe site, anul viitor vom avea o transmisie cu 13 pinioane și schimbătoare hidraulice sau o transmisie fără lanț și fără schimbătoare, alături de alte concepte de furci sau componente dedicate special e-bike-uri (frâne de e-bike, căști de e-bike dar mai ales, anvelope de e-bike). Jucători mari din industria auto/moto, încep să-și facă prezența și în cea a bicicletelor, numind aici doar pe cei de la Pirelli, Good Year, Husqvarna (cu o gamă restrânsă de full-suspension-uri) etc. Și chiar dacă-ți vine să crezi sau nu, temerea cea mai mare a industriei de biciclete este că într-o bună zi, cei din industria auto vor intra peste ei cu mult mai mult know-how, cu capacitate de producție și cu bugete pe măsură. Așadar, să ne ținem bine, căci în curând s-ar putea să vedem câteva surprize interesante.

Noul Shimano XTR este absolut superb. Și funcționează pe măsură.
Alpinestars se aruncă în joc cu o nouă cască, prima de altfel.
Husqvarna cu noi biciclete de downhill, enduro și chiar electrice.
O scoică electrică cu roți mari și mici. Ceva, habar n-am ce, dar pare a fi o bicicletă.
Eddy Current sunt noile anvelope de la Schwalbe special dezvoltate pentru bicicletele electrice.
Bicicleta lui Nino Schurter, fără schimbătoare wireless din păcate.
Și Specialized-ul cu care Sam Gaze l-a bătut la sprint pe Nino. 🙂
Selecția de furci upsidedown pare mai mare ca niciodată.
Acestea ar fi fost probabil bicicletele nemților în al 2lea Război Mondial în cazul în care descopereau e-bike-ul la acea vreme.
Noul motor Bafang promite a fi durabil și performant. Să nu ne mire: este copiat indetic după Shimano, dar costă de 2 ori mai puțin (la prețul oferit productorilor de biciclete).
Nu e Ninja, dar nici foarte rău nu arată.
Ceva… deosebit. De complicat.

În ceea ce privește vizitatorii și expozanții, aceștia au fost mai puțini decât în anii anterior, lăsând loc asiaticilor pentru a-și expune marfa și invențiile. Motivul este unul simplu: fiecare producător de biciclete preferă să-și organizeze propriile prezentări pentru dealeri și presă, costurile fiind semnificativ mai mici, iar perioada mai mare. Un exemplu este vizita pe care am făcut-o deja la Silverback, în Germania sau cea pe care urmează s-o facem la Haibike, săptămâna viitoare.

Legendarul Z1 s-a întors cu aripa celor de la Fox. Bun venit!
Roata cu motor electric și cu acumulator integrate.
Fatbike. Mini fatbike. Pliabilă. Electrică. Nebunie curată! :))
Cele mai fain colorate biciclete de la Eurobike au fost fără îndoială e-bike-urile de la LaPierre.
Integrare totală, așadar uită-te atent: fără cabluri, fără acumulator și fără motor la vedere. Cu guri de aerisire pe headtube pentru acumulator. #nebunie
O altă nebunie de la Bold Cycles din Elveția: full-suspension cu amortizorul bine ascuns în cadru. Finisaje și aspect de excepție.
Maxi și mini-biciclete de la BMW. Bavarezii încep să ia treaba în serios. Tracțiune spate, desigur.
Marin Bikes din California vine cu o nouă suspensie, printre cele mai eficiente de pe piață.
La standul Muc-Off s-a jucat Dirt Invaders la greu. Unul dintre cele mai cool standuri.
Ghicești a cui este? Hai… Peter…?
Nu râde, bicicleta asta a câștigat premiul Eurobike.
Testat: noul ABS pentru e-bike-uri de la Bosch. Review-ul urmează.

În altă ordine de idei, câteva lucruri sunt clare: vânzările sunt pe plus, bicicletele electrice sunt pe plus, prețurile – cu mici excepții – au luat-o și ele un pic în sus, iar toată lumea este fericită și mulțumită. Când vă veți plânge data de viitoare de prețurile mari ale bicicletelor, nu uitați că principalele piețe nu sunt cele cu putere de cumpărare mică precum România sau Bulgaria, ci Germania, Franța, Anglia, Austria, Spania – acolo unde se vând zeci milioane de biciclete anual (doar Germania singură vinde peste 4 milioane de unități pe an). Așadar, nicio grijă, industria o duce bine și așa va continua mult timp de acum înainte, mai ales că noua senzație – bicicletele electrice – încep ușor-ușor să le surclaseze în vânzări pe cele non-electrice. O spun de 5 ani și o repet: viitorul este electric.

Dragoș Mitroi
redactor freerider.ro
Friedrichshafen, Germania

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − ten =